Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@04:33:26 GMT

تاکید جهانگیری بر همکاری بانکی ایران و ترکمنستان

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۳۲۰۶

تاکید جهانگیری بر همکاری بانکی ایران و ترکمنستان

معاون اول رییس جمهور با اشاره به نزدیکی دیدگاه‌ها و اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و ترکمنستان در زمینه‌های مختلف، گفت: توسعه همکاری‌های تهران- عشق آباد به نفع پیشرفت و توسعه منطقه است.

به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در دیدار قربانقلی بردی محمدوف رییس جمهور ترکمنستان، از برگزاری خوب نخستین مجمع اقتصادی خزر به میزبانی این کشور تقدیر کرد و گفت: این همایش فرصتی برای تبادل دیدگاههای کشورهای عضو و گامی در جهت توسعه همکاریهای اقتصادی دوجانبه و چندجانبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: جهانگیری: ثبات و امنیت سواحل شمال و جنوب و تنگه هرمز خط قرمز ایران است

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه زمینه های فراوانی برای همکاری کشورهای ساحلی خزر وجود دارد افزود: کشورهای عضو مجمع اقتصادی خزر باید با شناسایی و رفع موانع پیش رو، ظرفیت های همکاری فیمابین را بیش از پیش فعال کنند.

جهانگیری با اشاره به سخنان رییس جمهور ترکمنستان در مجمع اقتصادی خزر در خصوص مرز مشترک میان کشورهای عضو و وجود زمینه توسعه ترانزیت، خاطرنشان کرد: کشورهای عضو باید با فعال کردن ظرفیت های موجود، بسترهای لازم برای توسعه مناسبات تجاری فیمابین را فراهم کنند.

معاون اول رییس جمهور همچنین بر ضرورت توسعه همکاری های بانکی دو کشور تاکید کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم با رفع موانع پیش روی روابط بانکی، مسیر توسعه همکاری بخش خصوصی دو کشور را بیش از گذشته هموار کنیم.

رییس جمهور ترکمنستان نیز در این دیدار با قدردانی از حضور هیات ایرانی در مجمع اقتصادی خزر، ضرورت گسترش روابط‌ و توسعه مناسبات تهران-عشق آباد را یادآور شد.

قربانقلی بردی محمدوف با اشاره به وجود مرز مشترک دریایی دو کشور، گفت: ایران و ترکمنستان می توانند در پروژه های مشترک انرژی در حوزه دریای خزر همکاری های فیمابین را گسترش دهند.

وی با تاکید بر اینکه ترکمنستان اهمیت فراوانی برای روابط خود با جمهوری اسلامی ایران قائل است خاطرنشان کرد: عشق‌آباد علاقه مند است مناسبات خود را با تهران در همه زمینه ها گسترش دهد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی جهانگیری ایران ترکمنستان دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد

آفتاب‌‌نیوز :

بیانیه کاخ سفید تاکید می‌کند رهبران آمریکا، مصر و قطر درباره پیشنهاد تازه‌ای که اکنون برای تضمین آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس فوری در غزه روی میز است، گفتگو کردند.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که کشورش به همراه مصر و قطر برای تضمین اجرای کامل مفاد این توافق پیشنهاد تلاش خواهد کرد.

بایدن از عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهورمصر خواسته‌است تا تمام تلاش خود را برای آزادی گروگان‌های حماس به کار گیرد، زیرا این تنها مانع برای آتش‌بس فوری و امدادرسانی به غیرنظامیان در غزه است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین بر اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان و اطمینان از اینکه فلسطینی‌ها به مصر یا هر مکان دیگری خارج از غزه آواره نمی‌شوند، تاکید کرده‌است.

رهبران این سه کشور همچنین «ابتکارات جاری» برای افزایش جریان کمک‌ها برای نجات جان مردم غزه را بررسی کردند. آن‌ها موافقت کردند که به طور مستقیم و از طریق تیم‌های خود در روز‌های آینده از نزدیک هماهنگ باشند.

دفتر ریاست جمهوری مصر نیز روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور در تماسی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، درباره آخرین تحولات در مذاکرات بر سر آتش بس در غزه و خطرات تشدید تنش نظامی در رفح گفتگو کردند.

در این بیانیه با اشاره به خطر تشدید تنش نظامی در رفح تاکید شده‌است که حمله به رفح می‌تواند فاجعه کنونی را به یک بحران انسانی بدتر تبدیل کند که بر ثبات و امنیت در منطقه تاثیر می‌گذارد.

در این گفت‌وگوی تلفنی السیسی، با بررسی تلاش‌های فشرده مصر در این زمینه، بر ضرورت دسترسی کامل و کافی به کمک‌های بشردوستانه در غزه تاکید کرد.

آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا که در حال حاضر در عربستان سعودی بسر می‌برد در توییتی از دیدار خود با نمایندگان امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردان و سازمان آزادی‌بخش فلسطین خبر داد.

بلینکن تاکید کرده‌است که در این دیدار درباره نقش آمریکا دربرقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه و تلاش‌هایی که درباره آزادی گروگان‌ها و دستیابی به آتش بس صورت می‌گیرد، سخن گفته‌است.

بلینکن روز دوشنبه همچنین گفت که امیدوار است حماس پیشنهاد «فوق‌العاده سخاوتمندانه» برای توقف حمله اسرائیل به غزه در ازای آزادی گروگان‌ها را بپذیرد.

به گفته او، «حماس پیشنهادی از سوی اسرائیل دریافت کرده که فوق‌العاده سخاوتمندانه است. در این لحظه تنها چیزی که بین مردم غزه و آتش‌بس ایستاده است حماس است».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «آن‌ها باید تصمیم بگیرند و باید سریع تصمیم بگیرند. امیدوارم که تصمیم درستی بگیرند.»

گزارش‌ها حاکی است که قرار بود هیئتی از حماس روز دوشنبه به مصر برود که همراه با قطر در حال میانجیگری برای دستیابی به توافقی است که باعث توقف حملات اسرائیل و آزادی گروگان‌ها شود.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد