Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@03:13:32 GMT

شیخ زکزاکی نیجریه را به مقصد هند ترک کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۳۴۳۱

شیخ زکزاکی نیجریه را به مقصد هند ترک کرد

به گزارش روزنامه پانج، با دستور دادگاه عالی نیجریه «شیخ ابراهیم زکزاکی» به همراه همسر خویش می‌تواند برای پیگیری‌های درمانی خود به یکی از بیمارستان‌های هند مراجعه کند.
دستور دادگاه نیجریه در حالی صادر می‌شود که شیخ زکزاکی به همراه همسرش در سه سال گذشته در بازداشت نیرو‌های امنیتی است.
براساس حکم دادگاه، وزارت امور خارجه نیجریه باید رهبر شیعیان این کشور را آزاد کرده تا برای معالجه به کشور هند مراجعه و پس از مرخص شدن از بیمارستان، به ادامه جلسه دادگاهی خود بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در آذر ماه سال ۹۴ یعنی حدود یک هزار و ۳۰۰ روز پیش بود که ارتش و پلیس نیجریه با یورش به "حسینیه بقیه‌الله" (عج) در شهر "زاریا" و منزل شیخ زکزاکی در ایالت "کادونا" در شمال نیجریه، رهبر شیعیان این کشور را به همراه همسرش «زینت ابراهیم» و یکی از پسرانش دستگیر کردند؛ در این یورش که به عملیات نظامی شبیه بود صد‌ها نفر از شیعیان نیجریه نیز به شهادت رسیدند. برخی از رسانه‌ها شمار افراد شهید شده در حمله به خانه شیخ زکزاکی را تا ۲۰۰۰ نفر ذکر کرده اند.
در این یورش شیخ زکزاکی به شدت مجروح شد و سه پسر وی نیز به شهادت رسیدند؛ سه پسر دیگر رهبر شیعیان نیجریه یکسال قبل یعنی در روز قدس سال ۱۳۹۳ با شلیک گلوله از سوی پلیس این کشور به شهادت رسیدند.
دولت نیجریه تاکنون از آزادی زکزاکی به بهانه‌های مختلف جلوگیریی کرده و حتی به وی امکان دسترسی به خدمات درمانی را نداده است. در ماه‌های اخیر که وضعیت جسمانی زکزاکی رو به وخامت گذاشته، نهاد‌های حقوق بشری بار‌ها خواهان آزادی رهبر شیعیان نیجریه شده اند.
در ماه‌های اخیر مردم نیجریه بار‌ها با برگزاری تظاهرات در شهر‌های مختلف این کشور خواستار آزادی شیخ زکزاکی شده اند، اما نیرو‌های امنیتی نیجریه هر بار این تجمعات را سرکوب کرده اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شیخ زکزاکی نیجریه هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم

چهره‌های سیاسی و مردم افغانستان بر شناسایی و مجازات عاملان حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در استان هرات تاکید کردند.

نمازگزاران شیعه در مسجد امام زمان (عج) در شهرستان «گذره» استان هرات شب گذشته هدف حمله تروریستی قرار گرفتند که براثر آن هفت نمازگزار از جمله یک کودک و خطیب این مسجد به شهادت رسیدند. مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا امروز با حضور گسترده شهروندان هرات برگزار شد.

این حمله تروریستی واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشت. سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، حامد کرزی رئیس جمهور اسبق، عبدالله عبدالله رئیس سابق شورای عالی مصالحه ملی و محمد محقق رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان این حمله را به شدت محکوم کردند. دفترنمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان نیز با محکوم کردن این حمله بر حفاظت از شیعیان افغانستان در برابر حملات تروریستی تاکید کرد. سخنگوی استانداری هرات اطمینان داده است عاملان این حمله تروریستی توسط حکومت سرپرست افغانستان، به زودی شناسایی و به پنجه قانون سپرده خواهند شد.

شب گذشته داعش مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد
  • افتتاح فرودگاه بین‌المللی کربلا در سال ۲۰۲۵
  • تونی کروس تحت هر شرایطی، پاس خود را به مقصد می رساند! / انیمیشن عمر مومنی
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • مقصد احتمالی یورگن کلوپ: بازگشت به خانه
  • استقلال را به مقصد برسانید
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه