Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@19:10:03 GMT

شیخ زکزاکی نیجریه را به مقصد هندوستان ترک کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۳۸۰۴

شیخ زکزاکی نیجریه را به مقصد هندوستان ترک کرد

رهبر جنبش اسلامی نیجریه با مجوز دادگاه عالی کادونا برای درمان به همراه همسرش عازم هندوستان شد.

به گزارش فارس، «شیخ ابراهیم زکزاکی»، رهبر جنبش اسلامی نیجریه به همراه همسرش، ابوجا، پایتخت این کشور را به سوی هندوستان ترک کرد.

«مرتضی رحیمی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، خروج شیخ ابراهیم زکزاکی از این کشور به مقصد هند را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ ابراهیم زکزاکی، در دوسال گذشته علی‌رغم حکم دادگاه در بازداشت نیروهای امنیتی نیجریه بود و از نظر سلامت جسمانی دچار آسیب‌های جدی شده بود. گفته می‌شود یکی از چشمان شیخ زکزاکی تقریبا بینایی خود را از دست داده است.

خیابان‌های شهرهای مختلف نیجریه طی ماه‌های اخیر صحنه اعتراضات گسترده پیروان شیخ ابراهیم زکزاکی به بازداشت وی بود.

بر اساس اطلاع خبرنگار فارس، این پرواز اختصاصی که قرار بود رأس ساعت ۱۸ به وقت ابوجا انجام شود با یک تأخیر حدودا نیم ساعته صورت گرفت.

پرواز از ابوجا تا دهلی نو ۱۰ ساعت به طول می‌انجامد که در صورت نیاز به سوخت‌گیری مدت آن بیشتر هم می‌شود.

روز گذشته، 187 پزشک ایرانی و غیرایرانی با اشاره به شاخص‌های حیاتی و معاینات بالینی رهبر جنبش اسلامی نیجریه درباره فراگیر شدن مسمومیت سربی در خون و بافت‌های بدن شیخ ابراهیم زکزاکی هشدار دادند و تاکید کردند وی باید هرچه زودتر به یک بیمارستان تخصصی منتقل شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جهان شیخ زکزاکی نیجریه هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقصد جدید نیمیر عبدالعزیز: کاملا غیر منتظره

به گزارش "ورزش سه"، نیمیر عبدالعزیز قطر پاسور هلندی که در دو فصل گذشته در تیم هالک بانک توپ می‌زد با جدایی از این باشگاه راهی لیگ برتر والیبال ژاپن خواهد شد.

باشگاه وولفداگز ناگویا که از فصل آینده دیگر بارتوش کورک ستاره والیبال لهستان را نخواهد داشت برای جانشینی او نیمیر عبدالعزیز را خریداری کرده است.

نیمیر عبدالعزیز که در این فصل دو جام با هالک بانک آنکارای ترکیه کسب کرده و توانست جوایز فردی لیگ ترکیه را از آن خود کند حالا با یک قرارداد نجومی راهی لیگ ژاپن و تیم وولفداگز ناگویا خواهد شد.

ناگویا که در این فصل نتوانست راهی فینال شود حالا امیدوار است با ستاره هلندی و جدید خود دوباره به قهرمانی در لیگ ژاپن دست پیدا کند.

دیگر خبرها

  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • ۲ ورزشکار و یک مربی قبل از ژوزه مورایس در ایران مسلمان شدند
  • مقصد جدید نیمیر عبدالعزیز: کاملا غیر منتظره
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر
  • اینفوگرافیک/ تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو