Web Analytics Made Easy - Statcounter

امارات متحده عربی روز دوشنبه تلاش کرد تا اختلافات فاحش خود با عربستان بر سر یمن را کم اهمیت جلوه دهد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در حالی که نیروهای مسلح تحت حمایت ابوظبی با اخراج عناصر وابسته به عربستان و دولت مستعفی یمن از کاخ معاشیق توانستند کنترل شهر عدن را در دست گیرند، مقامات امارات متحده عربی روز دوشنبه تلاش کردند تا این اختلاف نظر چشمگیر با عربستان سعودی را کوچک و کم اهمیت جلوه دهند!

اختلافات ریاض- ابوظبی بر سر کنترل شهر عدن زمانی بالا گرفت که امارات متحده عربی از نیروهای مسلح تحت امر خود نخواست این شهر بندری در یمن را به نیروهای ائتلاف واگذار نمایند؛ اقدامی که عربستان به دلیل حمایتش از «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن به شدت خواهان آن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون این ائتلاف متجاوز به سرکردگی مقامات ریاض پس از چهار سال جنگ و خونریزی در یمن دچار اختلاف و دودستگی شده است.

نیروهای حوثی کنترل صنعا، پایتخت یمن و بسیاری از مناطق پرجمعیت این کشور را در درست دارند. منصور هادی در عربستان اقامت دارد، اما دولت مستعفی یمن، نیروهای تحت حمایت هادی و شرکای متحد آن تا قبل از ورود جدایی طلبان تحت امر امارات به عدن کنترل این شهر را در دست داشتند.

گفتنی است جنگ داخلی یمن که از سال ۲۰۱۵ آغاز شده، تاکنون دهها هزار کشته برجای گذاشته و این کشور فقیر خاورمیانه ای را به ورطه قحطی کشانده است.

به گزارش مهر، «شیخ محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی روز دوشنبه با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی در جده دیدار کرد. در این دیدار که با حضور «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و شماری از مسئولان عربستان انجام شد، طرفین درخصوص اوضاع یمن رایزنی کردند.

اوضاع منطقه به ویژه تحولات یمن و تلاش های انجام شده در قبال آن از جمله موضوعات مورد بررسی در این دیدار بود.

این اولین دیدار رسمی مقامات اماراتی و سعودی پس از درگیری‎های اخیر عدن است، درگیریهایی که ده‎ها کشته و زخمی بر جای گذاشت.

درگیری‌ها از آنجا آغاز شد که روز چهارشنبه (۱۶ مرداد) شورای انتقالی جنوب، به شکل رسمی از نیروهایش خواست در حال آماده باش قرار بگیرند. «هانی بن بریک» نایب رئیس شورا نیز به اتهام اینکه دولت هادی از حزب [اخوانی] الاصلاح حمایت می‌کند، از شبه‌نظامیان خود خواست که به کاخ «معاشیق» که مقر ریاست جمهوری است، حمله کنند.

عدن روز چهارشنبه در نزدیکی ورزشگاه الحبیشی در شهر کریتر شاهد درگیری میان نیروهای گارد ریاست جمهوری دولت هادی و نیروهای الحزام الامنی (وابسته به امارات) بود. درگیری‌های روز گذشته نیز بیش از پنج کشته و چندین مجروح بر جای گذاشت.

در حالی که واکنش امارات به این اتفاقات، به توییت «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت ابوظبی محدود شد (که در آن خواستار توقف درگیری‌ها شد)، عربستان نیز از زبان سخنگوی ائتلاف عربی صرفاً درباره عواقب این تحولات هشدار داد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلافات ملکی در تالش منجر به قتل شد

فرمانده انتظامی تالش از وقوع یک فقره قتل در این شهرستان خبر داد و گفت: قاتل ۳۴ ساله در کمتر از پنج ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شد.

به گزاری خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمد رستمی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری منجر به قتل با سلاح گرم در یکی از ییلاقات شهرستان تالش پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مأموران پلیس آگاهی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد قاتل به علت اختلافات ملکی با استفاده از سلاح شکاری اقدام به شلیک به سمت مقتول کرده و وی را به قتل رسانده است.

فرمانده انتظامی تالش خاطرنشان کرد: با سرعت عمل پلیس قاتل در کمتر از پنج ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر و از وی یک قبضه سلاح شکاری کشف شد.

رستمی با اشاره به اینکه قاتل ۳۴ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: نظم و امنیت خط قرمز پلیس است و افرادی که بخواهند آن را خدشه‌دار کنند با برخورد مقتدرانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

کد خبر 747962

دیگر خبرها

  • اختلافات ملکی در تالش منجر به قتل شد
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • دستگیری زن قاتل در اردبیل در کمتر از ۲۴ ساعت
  • زن قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری