Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجمع عمومی خانه سینما در حالی قرار است 28 مرداد برگزار شود و در آن اعضای هیئت مدیره جدید انتخاب شوند که از حدود 11 صنف برای حضور در  این مجمع دعوت نشده و خبرهایی مبنی بر حضور نیافتن صنف تهیه‌کنندگان سینما در این مجمع نیز شنیده می‌شود.

مرتضی رزاق کریمی (نائب رئیس هیئت مدیره خانه سینما) با اشاره به اینکه صنفی را از خانه سینما حذف نکرده‌ایم، گفت: براساس اساسنامه خانه سینما و ماده یک این اساسنامه صنوفی که به صورت قانونی ثبت شده‌اند و کار ثبت خود را در وزارت کار انجام داده‌اند، می‌توانند در مجمع عمومی خانه سینما شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: صنوف قانونی اصنافی هستند که در وزارت کار ثبت شده‌اند و تاکنون از میان 32 صنف خانه سینما 21 صنف به صورت قانونی مراحل ثبت خود را انجام داده و ثبت شده‌اند و در مجمع عمومی حضور دارند و حدود پنج صنف دیگر نیز در حال طی مراحل نهایی برای ثبت هستند.

رزاق‌کریمی ادامه داد: فعالیت قانونی هیئت مدیره خانه سینما پایان یافته است و بر اساس قانون ما باید ابتدای سال 98 مجمع عمومی را برگزار می‌کردیم اما از آنجا که صنوف در طی مراحل ثبت خود رد وزارت کار بودند و برای آنکه شرکت کنندگان در مجمع عمومی به یک حد نصاب قابل قبولی برسند، هیئت مدیره خانه سینما دو بار برگزاری مجمع را به تعویق انداخت.

وی ادامه داد: با هماهنگی روسای اصناف تصمیم‌ گرفته شد که مجمع 28 مرداد کاملا قانونی و با حضور صنوف و کاملا بر اساس اساسنامه برگزار شود و این مجمع متشکل از صنوفی است که در اداره کار ثبت شده‌اند.

رزاق‌کریمی با اشاره به اینکه صنوف دیگری که هنوز در اداره کار ثبت نشده‌اند از خانه سینما حذف نشده‌اند، گفت: 11 صنف دیگر که در مجمع حضور ندارند از همه حقوق و امتیازات قانونی خود در خانه سینما برخوردارند و به تدریج در مجامع بعدی تعداد صنوف افزایش پیدا خواهد کرد و با ادامه ثبت قانونی این صنف‌ها در مجامع بعدی می‌توانند شرکت کنند اما قطعا این 11 صنف از همه مزایای عضویت در خانه سینما برخوردار خواهند بود.

رزاق‌کریمی در باره شرکت صنف تهیه‌کنندگان در مجمع عمومی و اینکه حضور نیافتن این صنف آیا نمی‌تواند روی جشن خانه سینما تاثیر بگذارد، گفت: تهیه‌کنندگان سینما و صنف تهیه‌کنندگان در حال طی کردن مراحل ثبت قانونی خود هستند و اینکه ما از تهیه‌کنندگان در مجمع عمومی نماینده‌ای داشته باشیم یا خیر به تصمیم خود آ‌نها بستگی دارد و یک مساله داخلی تهیه‌کنندگان است البته خانه سینما سال‌های گذشته پذیرای نماینده شورای عالی تهیه‌کنندگان به عنوان نماینده تهیه‌کنندگان در مجامع بوده است و قطعا نیز تلاش خواهیم کرد که امسال نیز نماینده‌ای از تهیه‌کنندگان در مجمع حضور داشته باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خانه سینما مجمع عمومی خانه سینما مرتضی رزاق کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۴۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد

علی حسنوند، ظهر امروز، با اشاره به تیراندازی در تالار افلاک اظهار داشت: تیراندازی در عروسی‌های این تالار باعث اخلال امنیتی در روند پرواز‌های فرودگاه خرم‌آباد شد و تعدادی از پرواز‌های این فرودگاه را لغو کرد.

به گزارش تسنیم، او اضافه کرد: مدیر تالار افلاک خرم‌آباد به تذکرات داده شده برای ممنوعیت تیراندازی توجهی نکرد و این تالار به‌دستور دادستان پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان عنوان کرد: عده‌ای در سطح خرم‌آباد در مراسم‌های شادی و عروسی اقدام به تیراندازی هوایی می‌کنند که این امر موجب نارضایتی و اعتراض اهالی و شهروندان شده است.

حسنوند تأکید کرد: تیراندازی‌ها هرچند هوایی و با سلاح مجاز مخل امنیت و نظم عمومی است، ایجاد رعب و وحشت می‌کند و با خاطیان برخورد قاطع می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب لرستان اعلام کرد: فرهنگ و رسم تیراندازی در مراسم‌های شادی صرف‌نظر از مخاطرات احتمالی ناشی از عدم مهارت و خطر در تیراندازی ممکن است صدمات غیرقابل جبران به‌دنبال داشته باشد.

او به استفاده‌کنندگان از سلاح در مراسم‌های عروسی هشدار داد و گفت: خاطیان در این زمینه به اشد مجازات قانونی محکوم خواهند شد و اقدامات قانونی برای ابطال مجوز سلاح انجام می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قتل پدر با سهل انگاری پسر در مراسم عروسی بازداشت پدر داماد در پی تیراندازی در عروسی فارس/ تیراندازی در عروسی/ عروس تیر خورد و به کما رفت

دیگر خبرها

  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های این شهر را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • حواشی پرسپولیس - سپاهان تمامی ندارد؛ فدراسیون وارد عمل شد!
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • برگزاری آزمون‌ ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • محرم نویدکیا: اذیت کننده است که بازی‌های خانگی را از دست می‌دهیم
  • محرم نویدکیا: اذیت کننده است که بازی‌های خانگی را دست می‌دهیم