Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، بیانیه هیأت داوران هجدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر منتشر و در آن نامزدهای این دوره نیز معرفی شدند.

متن بیانیه داوران مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر به شرح زیر است:

رسانه نگاری تئاترال

هیأت داوران هجدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر متشکل از: دکتر مه‌ناز رونقی، دکتر رها خرازی‌آذر، لیلی فرهادپور و با همراهی یلدا معیری (کارشناس و مشاور هیأت داوران در بخش عکس) بیانیه خود و نیز فهرست نامزدهای بخش‌های مختلف این دوره از مسابقه یاد شده را منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه هیأت داوران هجدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر آمده است:

روابط تئاتر و رسانه ها هیچ گاه در بازی با حاصل جمع صفر قابل تعریف نبوده است؛ نه درجهان و نه در ایران. این ارتباط نه با اصل مصالحه و نه از اصل تعارض، هیچ یک مفهوم نمی گیرد؛ بلکه تعاملی دائمی را بازنمایی می کند که صحنه گرایش‌های هم راستا، حتی متعارض، گاهی متناقض و البته در کل، در یک روند تحول دائمی با هم را به صورتی هم افزا نشان می‌دهد.

این نیز نه در چارچوب وابستگی این دو به یکدیگر، که در حیات همواره با هم ممکن شده است. این ارتباط به دلیل ذات تئاتر و همین طور رسانه ها، پدیده ای است پیدایشی، همواره زایا و در تحول همواره پویا.

حضور چندبعدی این دو پدیده در صحنه های یکدیگر، یعنی این دو را با رویکرد روابط مکمل در گرایش‌های حتی متضاد نظاره کردن، نهادی فراهم می‌کند که به صحنه آفرینش می‌انجامد.

فنون مهندسی خبر در رسانه ها همچون گزینشگری، انگاره‌سازی، برجسته‌سازی، تصویرسازی و تفسیر در مواجهه با انگاره ها، گفتمان‌ها و بازنمایی‌های تئاترال ترکیبی جدید از اندیشه، احساس و اشتیاق را می آفریند که در هیچ همنشینی دیگری دست یافتنی نیست؛ طیفی از آوای هارمونیک صلح تا مارش انتقاد تا انتهای مسیر تعارض.

اگر موفقیت در عرصه تئاتر و رسانه ها و در ارتباط این دو با یکدیگر پدیده ای در حال تحول مداوم تصور شود؛ بنابراین ارتباط رسانه ها و تئاتر باید درباره مدیریت تعاملات این دو  باشد و نه کنترل فعالیت‌های یکدیگر. با اتخاذ این رویکرد و از آنجا که انتخاب همزمان منطقی، احساسی و فرهنگی می تواند بطن یک پویش نو در رسانه نگاری تئاترال محسوب شود؛ هیأت داوران هجدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر تلاش کرد تا در جریان داوری خود به جای "داوری آنچه هست" به "آنچه می تواند سرمنشاء فرایندهای آفرینندگی" منجر شود، رای دهند.

دیدگاهی که فقط به کیفیت صرف سمبولیک خود آثار توجه نداشته، بلکه فراتر از آن به "کیفیت تعاملات میان تئاتر، رسانه ها و اجتماع انسانی" می اندیشد و بر آن متمرکز است. آنچه می تواند بنیاد فرایندهای در حال رشد در عرصه رسانه نگاری تئاتر را آغازگر باشد و باز آفرینندگی را نوید بخشد.

دیدگاه داوران در انتخاب آثار برگزیده، نه براساس اصل "رقابت صرف" در تعیین برگزیدگان، که همچنین براساس رویکرد "بهترین‌ها در ایجاد چرخه آفرینندگی همواره پویا" اعمال شده است.

از این دیدگاه نقطه اوج روزنامه نگاری عرصه تئاتر امسال را می توان نقد مطبوعاتی تئاتر دانست که مانند سال‌های گذشته از کیفیت و تفاوت قابل ملاحظه‌ای نسبت به سایر انواع محتوای رسانه ای حوزه تئاتر برخوردار بود. در بخش عکس، داوران از تلفیق زیبایی شناسی هنری تئاتر و نگاه ژورنالیستی در عکس‌ها مواجه بودند که این خود داوری و انتخاب را دشوار می کرد.

در این میان بیشترین حوزه ای که روزنامه نگاری تئاتر از آن رنج می برد، یادداشت نویسی بود که در آن با تبدیل ساحت روزنامه نگاری هنری به فرم و محتوای سطحی و هرج و مرج موجود و رنج آور فضای مجازی مواجه بودیم.هیأت داوران در این بخش با تبدیل ساحت روزنامه نگاری هنری به فرم و محتوا، و نیز آشفتگی های اغلب فاقد بن مایه محتوایی در فضای مجازی مواجه بودند؛ و در مجموع در بررسی آثار رسیده برای داوری، فقدان نظارت دبیری و سردبیری مطالب کاملا مشهود و باعث تأسف شناخته شد.

هیأت داوران هجدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر دارند که نتایج انتخاب این دوره، راهگشای ژورنالیستی اندیشه محور با دیدگاهی زیبایی شناختی در عرصه تئاتر باشد.

براین اساس اسامی نامزدهای بخش‌های مختلف هجدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر به شرح اعلام می‌شود:

بخش گفت و گو:

«نظر احمدی تنگانی» از فصلنامه نمایش شناخت، «آتوساسادات قاضی» از فصلنامه نمایش شناخت و «عباس غفاری» از سایت هنرآنلاین

بخش گزارش:

«هدیه‌السادات میرمرتضوی» از خبرگزاری رضوی و «بهزاد خاکی‌نژاد» از وبلاگ شخصی

بخش نقد:

«محسن خیمه‌دوز» از روزنامه ایران، «عبدالرضا فریدزاده» از ماهنامه نمایش و «شهرام خرازی‌ها» از ماهنامه نمایش

بخش یادداشت:

«امید بی‌نیاز» از سایت آفتاب و «آزاده فخری» از سایت 31 نما

بخش ترجمه:

«سارا منصوری» از دو ماهنامه نقد هنر، «الهه کاشانی» از دو ماهنامه نقد هنر

بخش عکس:

«پری‌ناز آل‌آقا»، «مونا تهرانی موید» و «کیارش مسیبی»

بخش مقاله:

در این بخش هیأت داوران، نامزدی را معرفی نمی‌کند.

از برگزیدگان هجدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر، عصر پنجشنبه 24 مرداد 98، طی مراسمی تقدیر خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خانه تئاتر انجمن منتقدان نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت بیشتری توسط هیئت‌های ورزش همگانی در استان‌ها دنبال می‌شود، گفت: به دنبال توسعه ورزش همگانی به عنوان یکی از نیازهای ضروری جامعه هستیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی انجمن فریزبی ایران، علی خلیلی در گردهمایی سالانه مسئولان کمیته‌های فریزبی استان‌های کشور که در تهران با محوریت تجلیل از استان‌های برتر در رشته ورزش فریزبی برگزار شد، اظهار داشت: رشته فریزبی یکی از رشته‌های همگانی و خانوادگی است که می‌تواند در سلامت و فعالیت های بدنی جامعه اثرگذار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های اولویت دار فدراسیون ورزش های همگانی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین سیاست ها و برنامه های ما این است در مکان هایی که مردم حضور دارند و محل تجمع آنان است نسبت به اشاعه رشته های تحت پوشش فدراسیون بپردازیم.

خلیلی تصریح کرد: اجرای طرح هایی از جمله خیابان ورزش یا گذرگاه های ورزشی و همچنین مترو اسپورست که از سال گذشته آغاز شده را،امسال با جدیت بیشتری دنبال می کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی تصریح کرد: گذرگاه های ورزش در روزهای جمعه و تابستان در مکان های عمومی و محل ورزش مردم در نقاط مختلف کشور و به ویژه کلان شهرها برپا می شود تا در این گذرگاه ها بتوانیم رشته های مختلف ورزشی را معرفی کرده و آن را در بین خانواده ها و علاقه‌مندان ورزش نهادینه کنیم.
خلیلی گفت: یکی از بهترین راه های توسعه ورزش و همگانی کردن آن، فرهنگ سازی و معرفی رشته های متنوع ورزشی تحت نظارت فدراسیون ورزش های همگانی در کنار برنامه های عمومی از جمله پیاده روی ها در مناسبت های مختلف است که این مهم نیز توسط هیئت های ورزش همگانی استانها دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این راستا آگاهی بخشی درمورد اهمیت رشته های ورزشی در جامعه و اینکه چه اندازه می تواند از پیشگیری بیماری ها موثر باشد نیز مورد توجه قرار می گیرد.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: به منظور حمایت از تولید داخلی محصولات تولیدکنندگان دیسک های فریزبی، خریداری و با آموزش فریزبی و توزیع رایگان دیسک ها در بوستان ها این ورزش را بیشتر معرفی می کنیم.

در این جلسه، علیرضا مهدوی دبیر فدراسیون ورزش های همگانی نیز اظهار داشت: رویدادهای همگانی در قالب گذرگاه های ورزش یا ورزش برای همه برگزار می شود که نمونه آن هفته گذشته در بوستان لاله تهران برگزارو رشته های مختلف ورزشی از جمله فریزبی معرفی شد.

مهدوی افزود: نگاه ما در ورزش همگانی توجه به محلات و خیابان ها است تا بتوانیم با آگاهی بخشی و برگزاری دوره های آموزشی بتوانیم دانش افزایی و تربیت منابع انسانی را دنبال کنیم.

وی گفت: در سال جدید فرآیند نظارت و ارزبایی انجمن در بخش های مختلف از جمله رویدادها و شبکه سازی به صورت جدی دنبال می شود.

دبیر فدراسیون ورزش های همگانی تاکید کرد: در بحث ورزش باور ما این است که بعد همگانی را تقویت کرده و بعد قهرمانی را گسترش دهیم. فدراسیون توانسته در بعد همگانی با تعریف گذرگاه ورزش این امر را محقق کند و هدف نهایی ما نیز سلامت مردم و نشاط و شادابی در جامعه است.

علی ذاکریان رئیس انجمن فریزبی ایران نیز به برنامه های اجرا شده توسط این انجمن در سال گذشته اشاره و از مهم ترین آن را برگزاری دوره داوری درجه سه ویژه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی استان مرکزی، برگزاری دوره مربی گری درجه سه به میزبانی استان تهران، معرفی رشته های ورزشی در رسانه ها، معرفی آموزش فریزبی در نقاط مختلف کشور، مشارکت در برگزاری ششمین المپیاد ورزش های همگانی دختر و پسر وزارت علوم، برگزاری اولین مسابقات مینی المپیک ساحلی کشور، حضور فعال در گذرگاه ورزش فدراسیون همگانی و برگزاری مسابقات استانی فریزبی ویژه ورزشکاران دختر و پسر در استان های مختلف عنوان کرد.

وی افزود: در سال 1403 نیز برگزاری 10 جشنواره فریزبی به مناسبت های مختلف، جشنواره استعدادیابی ورزشی، دوره های آموزشی، مدرسی، داوری و مربی گری، سمینارهای مختلف دانش افزایی اجرای مسابقات و برگزاری رویدادهای ملی و استانی از جمله لیگ برتر آلتیمیت فریزبی و سومین لیگ ملی دیسک طلایی برنامه ریزی  شده است.

در این گردهمایی پس از ارزیابی های صورت گرفته توسط انجمن فریزبی، استان های فارس، تهران و آذربایجان شرقی به ترتیب به عنوان سه استان های برتر و فعال در رشته فریزبی معرفی و از مسئولان این کمیته‌ها به ترتیب اقایان نوروزی، وحید سایه وند و قره باغ تجلیل شد.

در این مراسم با قدردانی از زحمات سارا باقری نایب رئیس بانوان انجمن فریزبی ایران قدردانی و عاطفه انسان به عنوان نایب رئیس جدید این انجمن معرفی شد.
همچنین محمد پورکیانی از استادان پیشکسوت تربیت بدنی، علیرضا پدرام و شهرام میرزمانی نیز به عنوان اعضای جدید هیئت رئیسه انجمن فریزبی ایران معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اخراج بازیکن به دلیل تلاش برای نجات جان یک هوادار! + عکس
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • معرفی داوران دیدار سپاهان و استقلال خوزستان
  • داوران هفته بیست و ششم لیگ برتر معرفی شدند
  • معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند
  • معرفی فینالیست‌های والتر اسکات ۲۰۲۴
  • انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند