Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@13:51:18 GMT

پرونده عدن روی میز ملک سلمان و ولیعهد ابوظبی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۵۰۸۱

پرونده عدن روی میز ملک سلمان و ولیعهد ابوظبی

بعد از تسلط شورای انتقالی یمن (نیروهای مورد حمایت امارات) بر عدن پادشاه عربستان و ولیعهد ابوظبی دیدار و طرف‌های یمنی‌ها در عدن را به مذاکره دعوت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز عربی، در نشست بین ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در مکه که در حضور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان انجام گرفت دو طرف از گروه‌های هم‌پیمان در عدن خواستند به حمایت از منافع یمن بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولیعهد ابوظبی اظهار کرد، امارات و عربستان با هم در مقابله با قدرت‌هایی که امنیت منطقه را تهدید می‌کنند، در یک خندق هستند.

در این دیدار دو طرف ضمن پرداختن به روابط برادرانه محکم دو کشور به بررسی اوضاع منطقه به خصوص تحولات یمن و تلاش‌ها برای حل مشکل این کشور پرداختند.

محمد بن زاید عربستان را ستون اصلی امنیت منطقه و ثبات آن و سوپاپ اطمینان و امنیت آن در رویارویی با خطرات و تهدیدات دانست و افزود، عربستان تاثیر زیادی در منطقه و جهان دارد.

ولیعهد امارات افزود، عربستان و امارات با هم با قدرت و اصرار معتقدند در یک خندق هستند و حق ملت‌هایشان برخورداری از امنیت و ثبات و پیشرفت است.

محمد بن زاید ادعا کرد، ائتلاف عربی برای بازپس‌گیری "مشروعیت" در یمن به رهبری عربستان از زمان تاسیسش در سال ۲۰۱۵ نقش تاریخی در توقف تلاش‌ها برای ربودن یمن ایفا و به منظور برخورداری ملت یمن از توسعه و پیشرفت عمل کرده است و این ائتلاف در کنار ملت یمن در جهت تحقق منافع کنونی و آتی‌شان خواهد ماند.

ولیعهد ابوظبی بر توافق دو کشور در درخواست فوری از طرف‌های یمنی برای انجام مذاکرات و در نظر گرفتن منافع کشورشان تاکید کرد و از درایت عربستان در دعوت از این گروه‌ها برای انجام مذاکره در عربستان تشکر کرد و آن را در جهت تحقق تضمین همبستگی و وحدت یمنی‌ها دانست زیرا که مذاکره تنها راه حل اختلافات داخلی یمنی‌هاست.

وی از طرف‌های درگیر یمنی خواست فرصت را غنیمت شمرده و از این دعوت کریمانه استقبال کرده و به توافقی در جهت منافع عالی یمن برسند.

ملک سلمان پیش از این دیدار با عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن دیدار و به بررسی تحولات یمن پرداخته بود.

پادشاه عربستان اقدامات شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات را که تاسیسات نظامی و امنیتی و غیرنظامی را هدف گرفته بودند، محکوم و بار دیگر بر حمایت ریاض از منصور هادی تاکید کرد.

علی بن شحنه، عضو شورای سیاسی جنبش انقلابی جنوب به المیادین گفت، دیدار ملک سلمان و ولیعهد امارات جهت حل و فصل بازی بین عربستان و امارات بود و آنچه در عدن رخ داد یک "نمایش مسخره" بود.

عیدروس الزبیدی، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن نیز پیشتر هیچ اشاره‌ای به آمادگی نیروهایش برای خروج از مواضع‌ تحت کنترل گرفته خود نکرده بلکه تهدید کرده بود دیگر مناطق جنوب را هم بعد از آزادسازی عدن پس می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درگیری در عدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبا، یک منبع امنیتی از اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر این اساس نیروهای امنیتی یمن موفق شده‌اند که فعالیت‌های اطلاعاتی دشمن آمریکایی- صهیونیستی را به شکست بکشانند.

این منبع تاکید کرد که نیروهای امنیتی یمن روز آینده طی بیانیه‌ای رسمی جزییات این موضوع را اعلام خواهند کرد.

کد خبر 6097674

دیگر خبرها

  • پرونده حرکت جنجالی مانچینی بسته شد
  • ببینید | فوری؛ ترور محمد بن سلمان ناکام ماند!
  • (ویدئو) نشست تهران_ابوظبی پس از ۱۰ سال!
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • فصل پنجم «نون‌خ» برای سلمان همراه با چاشنی ماه عسل بود
  • سلمان؛ روایت درست تاریخ