Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@05:04:12 GMT

خط نوین بومی کنسانتره گل گهر سیرجان راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۵۲۹۵

خط نوین بومی کنسانتره گل گهر سیرجان راه اندازی شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان با اعلام این مطلب افزود: احداث این خط با تجهیزات ساخت داخل، در راستای اصول اقتصاد مقاومتی و رونق تولید انجام شده است.
جمشید ملارحمان کاهش حجم سرمایه گذاری ثابت این خط به حدود یک هشتم به علت نبود هزینه ارزبری، ‌ کاهش دوره بازگشت سرمایه این خط در مدت پنج ماه، کاهش زمان احداث خط به کمتر از یکسال به دلیل نبود نیاز به زمان ترخیص کالا و همچنین کاهش زمان دستیابی به ظرفیت اسمی به کمتر ۶ ماه را از جمله نتایج حاصل از بومی سازی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: مهمترین علت دستیابی سریع به ظرفیت اسمی، تسلط کامل کارشناسان و تکنسین ها با تجهیزات ساخت داخل و پشتیبانی سازندگان است.
ملارحمان سرمایه گذاری ساخت این خط را ۵۵۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: با راه اندازی این خط جدید فرآوری سنگ آهن، ۱۰۰ شغل مستقیم و ۳۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد شده است.
وی در پایان این دستاورد را به ملت ایران و خانواده تولید کنندگان زنجیره فولاد تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: رویکرد ۱۰۰ درصد ساخت داخل در سایر مراحل زنجیره فولاد نیز محقق شود.

منطقه معدنی گل گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی از مطرح ترین قطب های فعال معدنی، صنعتی در خاور میانه است که دارای قابلیتهای بسیاری برای تبدیل شدن به یک منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان می باشد.   این ذخایر معدنی در استان کرمان و در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان سیرجان واقع شده است.

آثار موجود و حفاری های باقی مانده در محل کانسار دلالت بر آن دارد که این کانسار در قرون گذشته مورد شناسایی و بهره برداری قرار گرفته است. سن تقریبی یک نمونه از سرباره کوره های قدیمی که از سنگ معدن گل گهر استفاده می نموده است، حدود ۹۰۰ سال تخمین زده شده است.

در دوره معاصر عملیات اکتشاف و پی جویی طرح سنگ آهن گل گهر در سال ۱۳۴۸ توسط شرکت خصوصی ایران باریت آغاز و سپس با همکاری شرکت ژاپنی ماروبنی ادامه یافت و از سال ۱۳۵۳ به شرکت ملی فولاد ایران واگذار گردید. کانسار سنگ آهن گل گهر در۶ آنومالی مجزا در مجموع با ذخیره ای در حدود ۱۲۰۰ میلیون تن در محدوده ای به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر و عرض تقریبی ۴ کیلومتر قرار گرفته است. بهره برداری از توده معدنی شماره یک بر عهده شرکت معدنی و صنعتی گل گهر است که بخش زیادی از آن استخراج گردیده است.  
۷۴۲۰ / ۵۰۵۴

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف جهان سرمایه سرمایه گذاری سنگ آهن معدن قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین

مدیر اداره اعتبارات ‎بانک مرکزی گفت: بخشنامه قراردادهای «فکتورینگ» به منظور تامین مالی مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی با ۵۰ همت اعتبار به شبکه بانکی ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، مهدی صحابی اظهار کرد: استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در قالب تامین مالی زنجیره ای همچون اوراق گام،کارت اعتباری متصل به اوارق گام، گواهی‌های سپرده عام و خاص و انتشار انواع صکوک از دیگر برنامه‌های بانک مرکزی برای تامین مالی بخش تولید در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بانک مرکزی با وجود اینکه موضوع قراردادهای فکتورینگ در قانون بودجه سال جاری درج نشده است اما به منظور حمایت از تولید سهمیه ای ۵۰ همتی به شبکه بانکی ابلاغ کرده است. در این ابلاغیه سهمیه هر بانک از قراردادهای فکتورینگ مشخص شده است. همچنین سهم شرکت‌های دولتی از طریق سامانه «سازمان برنامه و بودجه» و سهم شرکت‌های خصوصی از طریق «وزارت امور اقتصادی و دارایی» تعیین شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • «نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • اختتامیه نخستین رویداد چادرو ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان