Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@14:34:02 GMT

شکایت دو گروه حامی محیط زیست از ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۵۳۳۳

شکایت دو گروه حامی محیط زیست از ترامپ

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دو گروه حامی محیط زیست دیروز (دوشنبه) از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل کاهش مجازات خودروسازانی که قوانین آلایندگی خودرو‌ها را در این کشور رعایت نمی‌کنند، شکایت کردند.

این دو گروه به نام‌های «سیِرا کلاب» و «شورای دفاع از منابع طبیعی» از قانون جدید دولت ترامپ که جریمه خودروسازان متخلف را کاهش داده است، انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکیل سازمان «سیرا کلاب» در بیانیه‌ای اعلام کرد: خودروسازانی که قوانین استاندارد‌های آلایندگی را نقض می‌کنند، باید بر اساس قانون میزان مصرف سوخت خودرو‌های خود را کاهش دهند و در غیر این صورت باید برای آن جریمه بپردازند.

چندی پیش هم ۱۳ ایالت آمریکا از دولت ترامپ به دلیل کاهش مجازات این خودروسازان شکایت کرده بودند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قوانین جدیدی را وضع کرده که بر اساس آن جریمه شرکت‌های خودروسازی که با رعایت نکردن استاندارد‌های آلایندگی خودروها، قوانین را نقض کرده اند به یک سوم کاهش یافته است.

قوانین مربوط به استاندارد‌های آلایندگی خودرو‌ها در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا وضع شده بود. بر اساس این قوانین، خودروسازان موظف هستند تا سال ۲۰۲۶ خودرو‌هایی را تولید کنند که سطح مصرف سوخت آن‌ها به طور میانگین به ۲۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برسد.

ترامپ از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی بار‌ها قوانین حفاظت از محیط زیست را تخریب کرده است. وی پس از ورود به کاخ سفید، آمریکا را از توافق آب و هوایی پاریس هم خارج کرد؛ توافقی که شامل تقریبا همه کشور‌های جهان به عنوان تلاشی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. رئیس جمهور آمریکا تاکنون بار‌ها به وجود مسئله گرمایش جهانی و تأثیرات آن بر آب و هوا شک کرده و حتی آن را به سخره گرفته است!

او پیشتر به دنبال بارش شدید برف در بخش‌هایی از آمریکا و سرد شدن قسمت‌هایی از شمال شرق این کشور، در حساب توییتر نوشت: بخش‌های زیادی از کشور با بارش برف مواجه شده است. آنقدر هم بد نیست که اندکی از این گرمایش جهانی خوب و قدیمی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۵۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر آگاهی‌بخشی و فرهنگسازی موضوع محیط زیست در جامعه گفت: مردم باید از جنبه‌های شرعی به موضوع محیط زیست به ویژه حرمت آلوده کردن و تخریب محیط زیست آگاه باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: محیط زیست به عنوان یک مسأله جهانی باید مورد توجه جدی مسئولان کشورمان قرار داشته باشد. 

وی با بیان اینکه همه انسانها برای حفظ امنیت و سلامت خودشان باید مسائل زیست محیطی را رعایت کنند، افزود: آگاهی بخشی و فرهنگسازی در این رابطه باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اهمیت و جایگاه محیط زیست در آموزه‌های دینی و قانون اساسی، گفت: تاکنون آنگونه که باید و شاید نسبت به مسأله محیط زیست فرهنگسازی نشده است.

وی بر ضرورت آشنا کردن کودکان با مسأله محیط زیست تأکید کرد و افزود: بر اساس عقل و شرع، حفظ و تقویت منابع ملی و سرمایه‌های خدادادی برای نسل‌های آینده ضرورت دارد. 

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه مسأله محیط زیست باید هرچه بیشتر از نظر فقهی مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: قطعا مردم باید از جنبه‌های شرعی این موضوع به ویژه مسأله حرمت آلوده کردن و تخریب محیط زیست آگاه باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • نوشتن و برچسب زدن روی خودرو ممنوع است | بیشترین شکایت مردم به پلیس راهور از ۳ مورد
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی