Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره «ملایر شهر ملی منبت ایران» گفت: ملایر از شهرهای تاریخی کشور با ۳۴۰ اثرتاریخی است و مردمی پرتلاش و هنرمند دارد.

وی به اجرای سند راهبردی توسعه استان همدان اشاره کرد و گفت: سهم شهرستان ملایر از ۱۵ هزارمیلیاردتومان سرمایه گذاری طی سه سال در استان همدان نزدیک ۳ هزارمیلیاردتومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالیانه ایجاد ۲۰ هزار شغل برای استان همدان پیش بینی شده است

استاندار همدان با تاکید بر اینکه سالیانه ایجاد ۲۰ هزار شغل برای استان همدان پیش بینی شده است، اضافه کرد: سهم شهرستان ملایر طی این ۳ سال ایجاد ۱۰ هزار شغل خواهد بود.

شاهرخی ثبت انگور ملایر به عنوان ۵۳ مین محصول کشاورزی را یک فرصت  کم نظیر برای توسعه این شهرستان برشمرد و اضافه کرد: در حوزه کشاورزی به دنبال  توسعه و افزایش گلخانه ها با شیوه جدید هستیم و سهم شهرستان ملایر افزایش ۲۵ هکتار گلخانه است

وی با یاداوری اینکه در استان همدان ۳۰ نوع ماده معدنی داریم اما بدنبال این هستیم فرآوری سنگ را ازجمله در شهرستان ملایر در دستور کار قراردهیم، گفت: در ملایر ۱۵۰۰میلیارد تومان طرح در حوزه صنعت و معدن در دست اقدام است که در اشتغالزایی شهرستان تاثیر زیادی خواهد داشت.

استاندار همدان تاکید کرد: در حوزه صنایع دستی نیز شهرستان ملایر ظرفیت بزرگی دارد و ۱۵ نوع صنایع دستی در شهرستان ملایر رونق دارد که این ظرفیت بزرگی برای توسعه است.

فعالیت ۲۵ هزار نفر در صنعت مبل و منبت ملایر

شاهرخی با اشاره به اینکه در صنعت مبل و منبت بیش از ۲۵ هزار نفر در این حوزه فعالیت دارن د و این بخش نیز فرصت بزرگی برای توسعه شهرستان است، افزود: ثبت جهانی مبل و منبت ملایر را در جلسه با معاون رئیس جمهور پیگیری خواهیم کرد و با حل مشکلات مطرح شده به زودی این افتخار بزرگ را برای مردم ملایر جشن خواهیم گرفت.

استاندار همدان همچنین به ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: پرونده ثبت جهانی ارگ نوشیجان در اولویت و در حال پیگیری است.

فرماندار ویژه ملایر نیز برگزاری سومین جشنواره بزرگ مبل و منبت را مقدمه ای برای جهانی شدن منبت ملایر عنوان و تاکید کرد: ۱۰ کمیته ای که برای برگزاری جشنواره فعالیت می کنند، باید فعالیت خود را ادامه دهند تا بتوانیم مجوز جهانی شدن منبت را نیز بگیریم.

قدرت الله ولدی با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات با نرخ بهره کم برای خریداران مبل و منبت در ملایر افزود: بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مختص این شهرستان برای این منظور در نظر گرفته شده که از طریق صندوق کارآفرینی امید پرداخت می شود و سقف زمانی آن تا پایان امسال است.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: به هر خریدار مبل و منبت در ملایر ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات با سود ۴ درصد و باز پرداخت ۳۶ ماهه داده می شود و پیش فاکتور را نیز نمایشگاه داران دارای کد شناسایی و مجوز فروش ارائه می دهند.

وی با تاکید بر اینکه ملایر را از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل خواهیم کرد، گفت: ظرفیت های این شهرستان بسیار است و باید از این امتیاز برای توسعه هرچه بیشتر ملایر بهره برد.

کد خبر 4691021

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری همدان نمایشگاه مبلمان منبت کاری روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف بیرجند آتش سوزی ایلام مجلس شورای اسلامی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هشدار داد که اقتصاد بریتانیا در مسیر رشد اقتصادی کند پیش می‌رود، بنابراین از اکثر کشورهای همتای گروه هفت عقب خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سال ۲۰۲۴ به میزان ۰.۴ درصد افزایش خواهد یافت که رشد کمتری نسبت به سایر اقتصادهای گروه هفت به غیر از آلمان را نشان می‌دهد، البته این رقم قبل از ثبت رشد یک درصدی در سال ۲۰۲۵ است.

این رقم عملکرد اقتصاد مالی محافظه‌کاران را نشان می‌دهد و ریشی سوناک آینده سیاسی خود را قبل از انتخابات عمومی در خطر می‌اندازد.

البته آخرین پیش‌بینی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی برای رهبر محافظه‌کاران دردسر بیشتری ایجاد کرده است و نشان می‌دهد که محافظه‌کاران در مدیریت مالی بریتانیا مناسب عمل نکردند.

تورم امسال بریتانیا ۲.۷ درصد خواهد بود که بالاترین نرخ تورم در میان کشورهای گروه هفت خواهد بود و این در حالی است که سازمان همکاری اقتصادی و توسعه پیش‌بینی رشد اقتصاد بریتانیا در سال جاری را از ۰.۷ درصدی که در فوریه پیش‌بینی کرده بود به ۰.۴ درصد کاهش داد.

انتظار می‌رود که فقط آلمان در میان اقتصادهای پیشرفته گروه هفت که شامل کانادا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و ایالات‌متحده است، عملکرد بدتری داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتخابات ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • اهمیت وجود پیش‌بینی مالی برای استارت‌آپ‌های کوچک چیست؟
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر