Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ۹۸ به همراه کدرشته محل‌های جدید در دو بخش با آزمون و بدون آزمون منتشر شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سازمان سنجش آموزش کشور اصلاحات و جداول کدرشته‌های جدید برای انتخاب رشته محل‌ها با آزمون و بدون آزمون (صرفا با سوابق تحصیلی) را منتشر کرد. بر اساس اصلاحات اعلام شده برخی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ظرفیت جدید اعلام کرده اند و داوطلبان می‌توانند در صورت تمایل، کدرشته‌های جدید را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آن دسته از داوطلبانی که قبلاً فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل نسبت به ویرایش کدرشته محل‌های انتخابی خود با توجه به مندرجات این اطلاعیه تا تاریخ فوق اقدام نمایند. تمامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا پنجشنبه ۲۴ مردادماه فرصت دارند نسبت به انتخاب ۱۵۰ کد رشته اقدام کنند.   اصلاحات و جداول دفترچه انتخاب رشته با آزمون سراسری ۹۸ را می‌توانید از اینجا دانلود و مشاهده کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخاب رشته کنکور سراسری کنکور 98 اصلاحات دفترچه انتخاب رشته دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد

آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ عصر امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی از صبح امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بیش از ۶۰۰ حوزه اصلی برگزار شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده‌اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی با حضور ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ داوطلب برگزار شد که از این تعداد تعداد ۳۵۵ هزار و ۵۰۸ نفر معادل ۶۷ درصد داوطلبان زن و تعداد ۱۶۶ هزار و ۳۰۲ نفر معادل ۳۳ درصد داوطلبان مرد بودند.

براساس قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تغییراتی در کنکور سراسری از سال گذشته اعمال شده است که بر اساس آن دیگر داوطلبان تنها به سوالات دروس اختصاصی در جلسه آزمون پاسخ می دهند و ۵۰ درصد نمره مختص آزمون و ۵۰ درصد نمره داوطلب به سوابق تحصیلی فرد اختصاص دارد.

در آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی سه دفترچه اختصاصی با سه پاسخنامه به داوطلبان داده شده است که اکنون در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است.

این دفترچه ها شامل دفترچه درس زیست شناسی، دفترچه دروس فیزیک و شیمی، دفترچه دروس ریاضی و زمین شناسی است که داوطلبان باید به ۱۵۵ سوال در مدت ۱۸۰ دقیقه پاسخ می دادند.

در آزمون اختصاصی گروه علوم تجربی علاوه بر سه دفترچه یادشده یک دفترچه شماره ۴ ویژه دیپلمه‌های بهیاری با ۳۰ سوال و ۲۰ دقیقه زمان پاسخگویی داده شده است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان نیز برای داوطلبان متقاضی دانشگاه فرهنگیان در این گروه آزمایشی اختصاص یافت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد