Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@22:14:55 GMT

پر آب بودن بیش از ۵۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۵۷۸۸

بیش از ۵۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان رضوی پر آب است.

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت:  هم اکنون ۵۶ درصد سدهای خراسان رضوی پرآب است که این مقدار در مقایسه با  مدت مشابه پارسال  ۳۸ درصد افزایش دارد.

محمد علایی افزود:  هم کنونی حجم ذخیره آب پشت سدهای خراسان رضوی در مجموع حدود   ۸۷۴  میلیون متر مکعب برآورد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:  پارسال در همین ایام ۱۸ درصد ظرفیت سدهای خراسان رضوی آب داشت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی درباره ذخیره آب سد دوستی هم  گفت: هم اکنون ۵۸  درصد از ظرفیت سد دوستی که مشترک بین ایران و ترکمنستان است آب دارد که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود سه و نیم برابر شده است.

 علایی گفت:  از ابتدای امسال تاکنون و با بارشهای خوب بهاری حدود  ۵۷۰  میلیون متر مکعب آب وارد سد دوستی شده  و هم اکنون حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد دوستی  ذخیره است که این مقداردر مدت مشابه پارسال ۲۰۵  میلیون متر مکعب بود.

 وی افزود:  توان ذخیره سازی سدهای بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی در مجموع یک میلیارد و  ۵۷۲ میلیون متر مکعب  است که یک میلیارد و ۲۱۱ میلیون متر مکعب از این مقدار مربوط به سد دوستی است که به صورت مشترک ایران و ترکمنستان از آن بهره برداری می کنند.

 خراسان رضوی  ۳۲ سد در حال بهره برداری در تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان  دارد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد

محمد میری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان رضوی از هزار و ۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

او با بیان اینکه برداشت گل از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مناطق گرمسیر به ترتیب تا سایر مناطق آغاز می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن گل محمدی‌تر در استان برداشت شود.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: اکنون در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

میری با بیان اینکه میزان اشتغالزایی در طول دوره برداشت گل محمدی حدود ۴۲۰ هزار نفر روز است، بیان کرد: امسال تولید گل محمدی در خراسان رضوی، ۲ هزار و ۸۰۰ تن پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد گل محمدی تولیدی استان فراوری شده و به تولید گلاب می‌رسد، تصریح کرد: خراسان رضوی از نظر سطح زیر کشت گل محمدی رتبه پنجم در میان سایر استان‌های کشور را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است