Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@17:15:22 GMT

بیرانوند از دربی محروم می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۵۹۵۶

بیرانوند از دربی محروم می‌شود؟

اگر محرومیت تازه بیرانوند درباره بازی سپاهان و پرسپولیس هم محاسبه شود، محرومیت او به ۴ بازی افزایش می‌یابد و به این ترتیب شهرآورد تهران را از دست می‌دهد.

به گزارش مشرق، در حالی که ماجرای محرومیت دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان از حضور تماشاگران‌شان در اولین میزبانی لیگ نوزدهم حسابی جنجالی شده، حالا یک سوژه جدید هم به این ماجرا اضافه شد و به نظر می‌رسد کمیته انضباطی بیشتر از قبل تحت فشار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماجرای جدید مربوط به درگیری علیرضا بیرانوند با یک مأمور نیروی انتظامی در بازی فصل قبل با فولاد خوزستان در اهواز است.

 

در پایان آن بازی که خودش جنجال‌های زیادی داشت، علیرضا بیرانوند در حال خروج از زمین یکی از مأموران نیروی انتظامی را هل داد! این اتفاق توسط دوربین‌ها ضبط و توسط ناظر فدراسیون به کمیته انضباطی هم گزارش شد. نتیجه اینکه چند روز بعد، حکم کمیته انضباطی درباره این تخلف بیرانوند اعلام شد. بخشی از این حکم چنین است: «با عنایت به مراتب مذکور و نیز بند یک ماده ۱۳ آیین‌نامه اخلاق فیفا و نیز مواد ۵۱، ۵۳ و ۵۹ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران آقای علیرضا بیرانوند را به مدت سه بازی رسمی در مسابقات باشگاهی از هرگونه فعالیت رسمی فوتبالی محروم و نام برده را به پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی در حق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران محکوم می‌نماید که با عنایت به سابقه رفتار و عملکرد و حسن شهرت ایشان در بین اهالی فوتبال مستنداً به ماده ۱۰۷ آیین‌نامه مذکور سه جلسه محرومیت وی را به مدت شش ماه تعلیق می‌کند تا در صورت پرداخت جریمه نقدی و همچنین اعلام عذرخواهی رسمی و کتبی از پرسنل خدوم و زحمتکش نیروی انتظامی محرومیت وی تعلیق و پس از انقضای مدت شش ماه به شرط عدم ارتکاب رفتار غیر اخلاقی از سابقه ایشان حذف گردد در غیر این صورت رأی محرومیت به طور مستند به ماده ۱۱۲ آیین‌نامه انضباطی و ماده ۶۳ آیین‌نامه اخلاق به محض صدور و ابلاغ اجرا خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

سفر سیدجلال و بیرانوند برای دلجویی از یک مامور


در این حکم آمده که ۳ جلسه محرومیت بیرانوند در صورت پرداخت جریمه نقدی و عذرخواهی از مأمور نیروی انتظامی، به مدت ۶ ماه به تعلیق درمی‌آید و پس از گذشت مدت ۶ ماه، به شرط عدم ارتکاب رفتار غیر اخلاقی، از سابقه او حذف خواهد شد در غیر این صورت محرومیت به محض صدور و ابلاغ اجرا خواهد شد.


اما در کمتر از ۶ ماه پس از این اتفاق، ماجرا‌های بازی پرسپولیس و سپاهان پیش آمد و طبق رأی کمیته انضباطی، علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم پرسپولیس به دلیل رفتار غیر ورزشی به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود محکوم شد و باید ۴۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی هم پرداخت کند. حالا در فضای مجازی این بحث مطرح شده که به دلیل تکرار رفتار غیر ورزشی از سوی بیرانوند در مدت کمتر از ۶ ماه بعد از حکم قبلی، او طبق حکم کمیته انضباطی باید از حضور در ۳ بازی محروم شود. نکته، اما اینجاست که اگر محرومیت تازه او درباره بازی سپاهان و پرسپولیس هم محاسبه شود، محرومیت او به ۴ بازی افزایش می‌یابد و به این ترتیب شهرآورد تهران را از دست می‌دهد! باید دید مسئولان کمیته انضباطی با این چالش تازه که بسیار هم جدی به نظر می‌رسد چه خواهند کرد.

منبع: روزنامه خبر ورزشی

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی علیرضا بیرانوند دربی90 پرسپولیس محرومیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با تصمیم کمیته انضباطی محمدرضا مختاری می‌تواند در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی حضور یابد. 

شهرام لرستانی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی با اعلام این خبر گفت: با توجه به دفاعیات آقای محمدرضا مختاری نماینده تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جام وهبی امره ترکیه و همچنین عدم محرومیت و جریمه نامبرده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، این کشتی‌گیر می‌تواند به فعالیت‌های ورزشی خود از جمله حضور در تمرینات تیم‌های ملی ادامه دهد.

لرستانی در خصوص حضور این کشتی گیر در میادین ورزشی تصریح کرد: در مورد این موضوع در جلسه بعدی کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد شد.

لازم به ذکر است مختاری با توجه به رأی کمیته انضباطی تعلیق شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقدام جالب شمس‌آذری‌ها علیه حکم کمیته انضباطی
  • رجب‌زاده: حکم کمیته انضباطی را باور نمی‌کنم
  • سازمان لیگ سد راه کسر امتیاز از یک تیم!
  • واکنش تند فجر‌ی‌ها به حکم ‌کمیته انضباطی
  • وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم
  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات
  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد
  • تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور