Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@06:25:58 GMT

اعلام علت مرگ مشکوک دانش‌آموز در سنندج

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۶۴۴۲

صراط:

رییس بیمارستان تامین اجتماعی سنندجی در توضیحاتی به ایسنا، علت اولیه مرگ دانش آموز سنندجی در این بیمارستان را نارسایی کبد اعلام کرد.

این نخستین اظهار رسمی گروه پزشکی درباره مرگ این دانش آموز در سنندج است. او می گوید: علت اصلی مرگ این بیمار در جواب کالبد شکافی پزشکی قانونی و در 2 ماه آینده مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پرستو نصیری» دانش‌آموز پایه نهم دبیرستان دخترانه شهید بهمنی محله عباس‌آباد سنندج 16 مردادماه برای مداوا به بیمارستان تامین اجتماعی این شهر مراجعه کرده بود. او ساعت 14:27 دقیقه روز چهارشنبه 16 مرداد، پذیرش و ساعت 17:40 دقیقه به اتاق عمل برده شد.

به گفته رییس بیمارستان تامین اجتماعی، به تشخیص پزشک معالج، بیمار برای عمل جراحی «کیسه صفرا» به اتاق عمل برده شد، اما ساعتی بعد از عمل، بیمار فوت شد.

دکتر افشین احمدی، رییس بیمارستان تامین اجتماعی سنندج گفت: مراجعه کننده به دلیل فشار پایین و بی حالی توسط پزشک معالج در بیمارستان، بستری و با انجام آزمایش و سونوگرافی مشخص شد که در شکم او مایعی وجود دارد و این موضوع باعث شد پزشک برای تشخیص مایع موجود در بدن بیمار، او را به اتاق عمل انتقال دهند.

وی تایید کرد: بعد از تشخیص پزشک، مشخص شد هیچ گونه پارگی و سنگ صفرا در بدن بیمار وجود ندارد، اما در انجام آزمایشات، «کبد و قلب» بیمار در وضعیت نامناسبی قرار داشت.

وی یادآورشد: برخی از متخصصان قلب و بیهوشی بعد از ویزیت بیمار تشخیص دادند که بیمار به احتمال بالای 90 درصد فوت کند، در نهایت بیمار 7 ساعت بعد از خروج از اتاق عمل به دلیل ایست قلبی فوت کرد.

به گفته وی، کمیته مردمی بیمارستان تامین اجتماعی سنندج روز شنبه 19 مرداد با حضور شماری از پزشکان، تشکیل و در آن دلیل مرگ این نوجوان بررسی و علت مرگ «مسمومیت یا نارسایی کبد» تشخیص داده شد.

مرگ این نوجوان سنندجی پس از جراحی در بیمارستان، از سوی رییس آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج رسانه‌ای شد و بازتاب گسترده‌ای یافت. با این حال رییس بیمارستان تامین اجتماعی سنندج، منکر هرگونه قصور پزشکی و ارایه خدمات به بیمار شد و با تاکید گفته، هیچ گونه قصور پزشکی در ارایه خدمات بیمارستانی وجود نداشته است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مرگ دانش آموز سنندج بیمارستان صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره وضعیت کلی بیمار، گفت: بیمار خانم ۲۳ ساله است که به دلیل ابتلاء به «سندرم لی» و مشخصاً عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز این بیمار کار گذاشته شود.

به گفته زالی، در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره سندرم لی توضیحاتی داد و گفت: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلا است، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

زالی با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری ۱۸ ساله انجام شد.

کد خبر 6087433 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • یک معلم درکلات کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد