Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بورس کالا؛ سید ناصر موسوی لارگانی یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار داشت: در ماه‌های اخیر از عرضه زعفران و زیره در بورس کالا و راه اندازی انواع قراردادهای روی این دو محصول می شنویم، این در شرایطی است که به مرور با آشنایی کامل کشاورزان و تولیدکنندگان با معاملات بورس شاهد بهبود روندها، واقعی شدن قیمت ها و رسیدن سود واقعی به کشاورزان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته موسوی لارگانی، کشاورزان که با هزینه های زیاد و صرف زحمت فراوان اقدام به تولید محصول می کنند همواره از اقشار ضعیف جامعه هستند و در این بین واسطه ها و دلالان با کمترین زحمت در رفاه مادی هستند. اما در صورتیکه بورس کالا به عنوان بازاری شفاف برای انجام معامله مطرح باشد و امکانی فراهم شود تا کشاورز به طور مستقیم محصولش را روی تابلوی بورس ببرد، بدون شک تحولی مثبت در بخش کشاورزی به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: وقتی کالایی در بورس عرضه می شود، در وهله نخست شفافیت حاصل می‌شود به این معنا که محصول با اعلام جزییات و کیفیت روی تابلو می‌رود مصرف کنندگان نیز می توانند براساس شرایط بازار، نسبت به اعلام قیمت درخواستی اقدام کنند. همچنین در وهله دوم محصول در تقابل عرضه و تقاضا کشف قیمت می شود و کشاورز می داند که برمبنای عدالت و در کوتاه ترین زمان به پولش می رسد.

وی گفت: اینجاست که اگر شاهد رونق عرضه محصولات کشاورزی در بورس باشیم به دلیل روشن شدن قیمت فلان محصول، دیگر امکان سوء استفاده در بازارهای آزاد نخواهیم بود و مردم نیز با نرخی عادلانه نیاز خود را تامین می کنند.

وی معتقد است که کمرنگ شدن اینگونه فعالیت‌های واسطه‌ای باعث رونق تولید و افزایش انگیزه کشاورزان می‌شود که به بیان دیگر، سازوکار بورس باعث کوتاه شدن فاصله کشاورزان و خریداران شده و این اتفاق به سود مردم است.

موسوی لارگانی در ادامه به لزوم آموزش همگانی کشاورزان در خصوص مزایای بورس اشاره کرد و گفت: باید طی آموزش های مستمر به کشاورزان اعلام کنیم که هر چقدر به بورس نزدیک تر شوید، مشکلات شما کمتر می شود و محصول باکیفیت تر شما با قیمتی بهتر و در زمانی کوتاه تر به فروش می رسد.

این نماینده مجلس افزود: در صورتیکه بتوانیم به مرور تمام کشاورزان را نسبت به عرضه محصولاتشان در بورس ترغیب کنیم، علاوه بر اینکه کار دولت در این حوزه به مراتب آسان تر و صرف جویی عظیمی در مباحث مالی می شود، می توانیم شرایط را برای صادرات محصولات کشاورزی در بستر بورس نیز فراهم کنیم که این رویدادها دور از دسترس نیست و به همتی جدی نیاز دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: محصولات کشاورزی بورس کمیسیون اقتصادی مجلس تولیدکنندگان آموزش همگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود

تعداد ۵۰ دستگاه کامیونت فورس هفته آینده در تالار خودرو بورس کالای ایران عرضه خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تالار خودرو بورس کالا هفته آینده میزبان عرضه 50 دستگاه کامیونت فورس متعلق به شرکت بهمن دیزل است. این خودرها قرار است سه‌شنبه 18 اردیبهشت در بورس کالا عرضه شود.

بر این اساس جزییات عرضه کامیونت فورس (FORCE) کابین بدون خواب 6 تن بدون کاربری بدین شرح است:

    تعداد: 20 دستگاه

    عرضه کننده: بهمن دیزل

    قیمت پایه: یک میلیارد و 689 میلیون تومان

    درصد پیش پرداخت: 10 درصد

    تاریخ عرضه: 18 اردیبهشت

    تاریخ تحویل: 18 تیر

 

همچنین جزییات عرضه کامیونت فورس (FORCE) کابین خوابدار 6 تن بدون کاربری بدین شرح است:

    تعداد: 30 دستگاه

    عرضه کننده: بهمن دیزل

    قیمت پایه: یک میلیارد و 719 میلیون تومان

    درصد پیش پرداخت: 10 درصد

    تاریخ عرضه: 18 اردیبهشت

    تاریخ تحویل: 18 تیر

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا