Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار شغلی ضعیف برای قشر تحصیل کرده و افزایش آمار بیکاری باعث شده استقبال داوطلبان کنکور از دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد و از همین باید به عنوان فرصتی برای پیشرفت این دانشگاه استفاده کرد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- محمد مهدی سهرابی نیا؛* با فرارسیدن ایام انتخاب رشته و با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان از ۱۰ الی ۱۵هزار دانشجومعلم در سال های گذشته به ۲۵ هزار در سال ۱۳۹۸، اشتیاق داوطلبان برای قبولی در این دانشگاه نسبت به سال های گذشته چندین برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانشگاه فرهنگیان دارای حقوق و مزایای بسیاری است که مهم‌ترین آن از نظر دانش آموزان، دانشجویان و همچنین خانواده‌های آنان، منزلت و جایگاه اجتماعی معلم در جامعه است.

با توجه به بازار شغلیِ ضعیفِ موجود برای قشر تحصیل‌کرده و افزایش آمار بیکاری، استقبال داوطلبان کنکور از این دانشگاه افزایش یافته است که همین امر می‌تواند موجب پیشرفت دانشگاه در آینده نزدیک و توسعه آموزش و پرورش در آینده‌ای نه چندان دور شود.

معلمان مبنای تحول و پیشرفت جامعه، تحول دهنده روح و‌جان‌انسان ها و محور اصلی تغییر و توسعه در آموزش و پرورش هستند و به تعبیری از مقام معظم رهبری، معلم، پایه ریز تمدن نوین است.

تحول هر جامعه‌ای بستگی به تحول افراد آن جامعه دارد. برای تحقق این امر لازم است تا اعضای جامعه به شکلی تربیت بشوند که بتوانند بار تحول و پیشرفت را به دوش کشند. اینجاست که بحث تربیت و جایگاه معلم به خوبی روشن می‌شود.

آنچه که معلم باید بر آن به عنوان مخاطب خود تمرکز یابد، شریف ترین مخلوقات بشر است که می‌تواند با آموزش های خود زمینه های تعالی را در نسل های مختلف به وجود آورد.
معلم چنان ظرفیتی دارد که حتی می تواند مهمترین خصلت های وراثتی افراد را با آموزش های مناسب متحول کند و افراد را از قید عوامل وراثتی رها نماید.

رهبری در زمانی که کارهای تهیه سند تحول آموزش و پرورش در دست تهیه بود اینگونه به این نکته اشاره می دهند:

«یکی از چیزهائی که در این نقشه‌ی جامع حتماً باید رعایت شود، مسئله‌ی معلم است؛ لیکن کتاب را معلم درس خواهد داد. اگر معلم، دانا، دلسوز، اهل فکر و اهل ابتکار بود، چنانچه آن کتاب ناقص هم باشد، او مطلب را تکمیل میکند. اگر معلم، ناتوان، ناامید، بی‌انگیزه و بی‌حوصله بود و برای از سر وا کردن تدریس کرد، آن وقت اگر کتابِ خوب هم باشد، معلوم نیست چیز درستی گیر دانش‌آموز بیاید. پس معلم مهم است. محور، معلم است»

همچنین به علت اقتضای سنی که دانش آموزان در آن حضور دارند میزان پذیرش مطالب در آنها بیشتر و از لحاظ کیفی هم بهتر از سایر سنین است.
همین امر باعث شده تا تعالیم معلمان برای مدت ها در ذهن دانش آموزان ماندگار شود.

البته تعلیم دهنده بودن معلم ها تنها منحصر در آموزش مسائل علمی نمی باشد بلکه در حقیقت معلم، یک الگو در تمامی حوزه های رفتاری برای دانش آموزان است، که بسیار تاثیر گذار نیز می باشد.

با توجه به تمامی مسائلی که ذکر شد بر معلمان لازم است تا بیش از هر زمان دیگر به اهمیت جایگاه خویش و به مسئولیت سنگینی که بر دوش دارند دقت نمایند.

دانشگاه فرهنگیان به فرموده رهبری عزیز،مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشور است و توصیه من به داوطلبان کنکور در این بازه زمانی،این است که این دانشگاه را با دید جدی نگاه کنند،چرا که علاوه بر امتیازات و مزایای فراوان این دانشگاه،اثرات معنوی این عرصه مقدس بسیار زیاد است.   محمد مهدی سهرابی نیا، معاون بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی پردیس شهید مقصودی همدان انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیکاری فارغ التحصیلان افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا،عبدالرسول پور عباس در حاشیه بازدید از جلسه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه آزمون در سراسر کشور با سلامتی آغاز شد، گفت: مشکلی خاصی برای برگزاری این آزمون نداریم به جز در یکی از شهرستان‌ها که امروز سیل آمده و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پای کار آمدند و داوطلبان را جابجا می‌کنند. امیدواریم در این شهرستان کار به سامان برسد.

وی در ادامه در خصوص داوطلبان دانشگاه فرهنگیان نیز تصریح کرد: ما ۵ نوبت آزمون داریم در هر ۵ نوبت دفترچه اختصاصی داوطلبان که متقاضیان دانشگاه فرهنگیان هستند را همزمان اجرا می‌کنیم به این صورت که دفترچه‌های تخصصی در ابتدا و انتهای جلسه توسط این داوطلبان پاسخ داده می‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: حدود ۶۶۰ هزار نفر در مجموع ۵ گروه آزمایشی داوطلب دانشگاه فرهنگیان هستند که همه امور پیش بینی شده است به سلامتی کنکور را پشت سر خواهیم گذاشت.

پورعباس ادامه داد: داوطلبان نوبت اول کنکور به دلیل اینکه ما اردیبهشت ماه را برای برگزاری آزمون انتخاب کردیم از آمادگی بیشتری برای آزمون برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه برگزار می‌شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می‌توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آنها لحاظ کند.

پور عباس در پایان خاطرنشان کرد: کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام می‌کنیم و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • ۵۸درصد داوطلبان کنکور در قرچک متقاضی آزمون دانشگاه فرهنگیان هستند
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • آنچه داوطلبان آزمون فرهنگیان باید بدانند
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد