Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کری لم، رئیس اجرایی هنگ کنگ، امروز درباره پیامد‌های خطرناک ادامه خشونت‌های معترضان هشدار داد و گفت ممکن است شهر در «مسیر غیرقابل برگشتی» قرار گیرد.

لم گفت: «خشونت، فرقی ندارد که به کار گرفته شود و یا ستایش شود، هنگ کنگ را در مسیری غیرقابل برگشت قرار خواهد داد و جامعه هنگ کنگ را با موقعیت بسیار نگران‌کننده و خطرناک روبرو خواهد کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اجرایی هنگ کنگ در ادامه افزود: «موقعیت هنگ کنگ در هفته‌های گذشته من را بسیار نگران کرده است. یک لحظه فکر کنید، به شهرمان نگاه کنید، به خانه‌مان، واقعا همه شما می‌خواهید آن را در لبه پرتگاه ببینید».

لم این سخنان را امروز صبح یک روز پس از بسته شدن فرودگاه هنگ کنگ که به علت تظاهرات هزاران معترض دوشنبه پرواز‌های آن لغو شده بود ایراد کرد. فرودگاه هنگ کنگ یکی از پرازدحام‌ترین فرودگا‌ه‌های جهان است که امروز صبح فعالیت‌های خود را از سرگرفت، اما صد‌ها پرواز لغو شدند و معترضان خواستار برگزاری تظاهرات دیگری در ساعات آینده در آنجا هستند. به دنبال این حوادث، از مسافران خواسته شده است از سفر‌های غیرضروری به این شهر خودداری کنند.

بنا به گزارش رسانه ای، در حال حاضر تنها تعداد کمی از معترضان در فرودگاه باقی مانده‌اند و بسیاری از نوشته‌ها و تابلو‌هایی اعتراضی که به فرودگاه آورده شده بود از آنجا خارج شده است.

اعتراضات در هنگ‌کنگ که یکی از مهمترین قطب‌های اقتصادی آسیا محسوب می‌شود در پی لایحه استرداد مجرمان به چین آغاز شد. این لایحه پس گرفته شد، اما تظاهرات و اعتراضات مردمی هنگ‌کنگ ادامه دارد و شکل خشونت آمیزی به خود گرفته است.

معترضان خواستار لغو همیشگی این لایحه و برکناری کری لم، رئیس دستگاه اجرایی هنگ کنگ هستند. مقامات چین روز گذشته اقدامات خشونت‌آمیز معترضان را که بمب‌های بنزینی به سوی ماموران پلیس پرتاب کرده بودند محکوم کرد و آن را «نشانه‌های تروریسم» نامیدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین تظاهرات فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس مصوبه هیأت وزیران، مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافته است.

طبق مصوبه دولت، با توجه به ابلاغ و اجرایی شدن آئین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گواهی اسقاط مورد نیاز برای شماره گذاری خودروهای مونتاژی از ۲۵ درصد به یک و نیم گواهی اسقاط معادل ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

کد خبر 6091894 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود