Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@11:44:51 GMT

4 هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۸۲۵۰

4 هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است


مدیر امور کارگزاری و صندوق های عامل نوآوری و شکوفایی گفت: در حال حاضر در سطح کشور 4 هزار شرکت دانش بنیان فعال است و صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت مستمر از آنها حمایت می‌کند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، خالقی در مراسم افتتاح دفتر همکاری‌های مشترک صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: سیاست اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی تمرکززدایی و واگذاری امور به استان‌هاست و در این راستا ما اولین دفتر همکاری‌های مشترک صندوق را در اردبیل افتتاح می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی ابزارها و خدمات متعددی را در راستای حمایت از واحدهای فناور و دانش‌بنیان در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: ما از طریق دفاتر و شبکه‌های همکار این ابزارها را در اختیار واحدها قرار می‌دهیم و تسهیلات تعریف شده نیز به واحدهای فناور و دانش بنیان اختصاص می‌یابد.

مدیر امور کارگزاری و صندوق های عامل نوآوری و شکوفایی توانمندسازی واحدهای فناور را از اولویت‌های صندوق اعلام کرد و گفت: در کنار کمک به توانمندسازی واحدهای فناور و دانش بنیان ما بر چابک‌سازی و کوچک کردن بدنه صندوق تاکید داریم و امیدواریم تا پایان سالجاری بتوانیم در سایر استان‌ها نیز این دفاتر همکاری‌های مشترک را راه‌اندازی کنیم.

خالقی به فعالیت چندین بانک در بدنه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور اشاره کرد و افزود: در قالب طرح‌های پژوهشی و فناوری 5 میلیارد تومان از طریق این صندوق در اختیار واحدهای فناور قرار گرفته است.

وی ارائه مشاوره به واحدهای دانش بنیان، حمایت از این شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و ... را یادآور شد و تصریح کرد: برای شرکت‌های دانش بنیانی که در نمایشگاه‌های خارجی شرکت کنند مبالغی به عنوان تسهیلات بلاعوض نیز پرداخت می‌شود تا اقتصاد دانش بنیان را در کشور تقویت کنیم.
مدیر امور کارگزاری و صندوق های عامل نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در سالجاری منابع خوبی به صندوق‌ها در قالب تسهیلات و خط اعتباری اختصاص یافته تا صندوق‌ها بتوانند در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات کمک حال پارک‌ها باشند.
خالقی اردبیل را اولین استان دارای دفتر همکاری‌های مشترک صندوق پژوهش و فناوری اعلام و خاطرنشان کرد: این دفتر مدل موفقی خواهد بود تا نمونه آن را در سایر استان‌ها نیز افتتاح و راه‌اندازی کنیم.
وی بیان کرد: ما علاقمندیم که تا کارهای فناوری و پژوهشی استان ها از طریق صندوق فناوری و پژوهش دانشگاه تهران انجام گیرد و ما تنها در خصوص تامین منابع و خط اعتباری در کنار پارک‌ها باشیم.
مدیر امور کارگزاری و صندوق های عامل نوآوری و شکوفایی از برنامه‌ریزی برای پرداخت 1500 میلیارد تومان اعتبار از طریق منابع بانکی و 1200 میلیارد تومان نیز از طریق صندوق به واحدهای پژوهش و فناوری خبر داد.
خالقی اظهار کرد: عمده فعالیت‌های صندوق از طریث شبکه های همکار و دفاتر استانی انجام خواهد شد و در این میان تاکید و اصرار ما بر توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان و فنور و چابک‌سازی بدنه صندوق است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان اردبیل دانشگاه تهران سرمایه گذاری علم و فناوری فناوری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جز محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جز فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانو افزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جز آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 6097114 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان