Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون پارلمانی حزب‌الله لبنان موسوم به "وفاداری به مقاومت" تأکید کرد: با دشمنی که وجود، نقش و موقعیت ما را تهدید می‌کند شوخی نمی‌کنیم. از آنجا که در عرصه‌های داخلی امتیازاتی را می‌دهیم، ابدا از رصد کردن اقدامات استراتژیک دشمن خود غافل نمی‌شویم و اگر دشمن به فکر آغاز هر گونه جنگ متجاوزانه علیه کشور ما باشد درسی را به او خواهیم داد که وجودش را تهدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، محمد رعد، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در اظهاراتی هر آنچه را شکاف موجود در عرصه‌های داخلی را رفع کرده و یکپارچگی و همبستگی در وضعیت داخلی را به وجود می‌آورد، ستود و گفت: ما باید توجه همه را به این مساله جلب کنیم که از دشمن استراتژیکی که در کمین ما نشسته است، در میان ما دودستگی‌ها، مشکلات و فتنه ایجاد می‌کند، ما را نسبت به یکدیگر تحریک کرده و کشورهایی را برای حمایت از گروهی علیه گروه دیگر ترغیب می‌کند، غفلت نکنند. باید در برابر تأثیرات برنامه‌های دشمن هوشیار بود. ما در مرحله مقابله با این برنامه‌ها قرار خواهیم گرفت.

وی تأکید کرد: دشمن خود را برای جنگ علیه ما آماده می‌کند اما مقاومت کاملا برای رویارویی با او آماده است. دشمن گمان خواهد کرد که می‌تواند شکستی را به جامعه ما وارد کند اما او باید در انتظار ناکامی در موجودیت خود و قرار دادن سرنوشت وجود خود در بوته آزمایش باشد.

رعد گفت:‌ ما در مرحله‌ای قرار داریم که در انتظار پیروزی‌هایی یکی پس از دیگری هستیم. در لبنان و در غزه پیروز شدیم حتی اگر دشمن منکر شده و به شکست خود اذعان نکرد، روزهای آتی او را خواه ناخواه به اذعان به این شکست وادار خواهد کرد. مقاومت دیگر یک جنبش مردمی در منطقه مشخصی نیست بلکه به یک محور مردمی گسترده در کشور عربی اسلامی تبدیل شده است.

همچنین حسن فضل‌الله عضو این فراکسیون تأکید کرد:‌ ما نسبت به حل مشکلات سیاسی- امنیتی اخیر که به دنبال حوادث جبل لبنان رخ داد و نیز از سرگیری فعالیت‌های دولت خرسند هستیم زیرا ما به برقراری وضعیت فوق‌العاده دولتی برای حل مسائل موجود نیاز داریم.

وی در ادامه گفت: ما امروز در مقابله با دو دشمن اسرائیلی و تفکیری در ثبات امنیتی به سر می‌بریم زیرا مقاومت مسیر خود را پس از آزادسازی لبنان از رژیم صهیونیستی و پیروزی آن بر این رژیم در چنین روزهایی در دفاع از کشورش آن هم از طریق اقداماتی که در سوریه و نیز در مرزها و داخل لبنان انجام می‌دهد، تکمیل کرده است تا کشور مصون مانده و به حیات خود ادامه دهد.

نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله هم گفت: ما از سفارت آمریکا تنها صدور بیانیه‌هایی را انتظار داریم که منجر به تعمیق دودستگی و تهدید اتحاد ملی می‌شود اما در این بیانیه یک نکته مثبت وجود دارد و آن هم اذعان ضمنی به کاهش نقش و نفوذ سفارت آمریکا و ابزارهای آن در لبنان است. از نظر ما بیانیه‌ها و رایزنی‌های آمریکا با شخصیت‌های لبنانی هرگز میزان، توازن‌ها و معادله‌های داخلی را تغییر نخواهد داد.

وی تأکید کرد: ما به دنبال برقراری ثبات، اتحاد ملی و صلح داخلی هستیم زیرا لبنان دیگر تحمل بحران جدیدی را نداشته و در مسیر فروپاشی مالی و اقتصادی قرار دارد. ما باید کشور را نجات دهیم و این مساله مستلزم اتخاذ موضعی واحد از سوی همه گروه‌ها، احساس مسؤولیت، احیای فعالیت دولتی و جدیت در مبارزه با فساد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حزب الله لبنان محمد رعد رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت جنگ غزه جز با توقف تجاوز و عقب نشینی دشمن پایان نمی‌یابد.

به گزارش ایسنا، مصعب البریم، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه با المیادین گفت: جنگ غزه جز با توقف تجاوز و عقب نشینی دشمن پایان نمی‌یابد. این‌ها مسائلی است که ما از آن کوتاه نمی‌آییم. مقاومت منتظر عقب نشینی دشمن است؛ دشمنی که شکست آن در میدان ثابت شده است.

البریم در مصاحبه با المیادین افزود: مقاومت همچنان با قدرت در میدان حاضر است.

وی در واکنش به خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا و دیگر کشورها گفت: ما از عرصه‌های آگاهی در آمریکا، اروپا و کشورهای عربی قدردانی می‌کنیم.

پیش از این نیز احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: مفاد برگه پیشنهادی جدید برای آتش‌بس در غزه بیش از ۹۰ درصد نسبت به پیشنهاد قبلی تغییر نکرده است. بنابراین حصول توافق بعید است. پیشنهاد مطرح‌شده از سوی رژیم صهیونیستی به مقاومت آنطور که آمریکایی‌ها می‌خواهند جهانیان را فریب دهند، سخاوتمندانه نیست.

احسان عطایا همچنین تصریح کرد پیشنهاد مطرح‌شده دارای خلأهای اساسی و تلاش‌های خبیثانه‌ای است و این پیشنهاد سه و نیم صفحه‌ای از جزئیات سه مرحله‌ای صحبت می‌کند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر میان جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس اتحاد در بالاترین سطح خود قرار دارد، بنابراین ما با همه پیشنهادهایی که می‌تواند باعث اختلاف و دودستگی میان فلسطینی‌ها شود، مخالفت داریم.

این عضو جهاد اسلامی همچنین گفت هر گونه تاخیر در حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح به دلیل اسکله‌ای است که آمریکا به دنبال ساخت آن است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد