Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید، محمد آفریده از اعضای شورای سیاستگذاری هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید با تعریف بحث استقلال در سینما و امور جشنواره ها بیان کرد: استقلال یک امر بیرونی نیست بلکه یک نیروی درونی و یک تربیت و یک باور است و هر فعالیت و تلاشی که توسط انسان خودساخته و مستقل انجام پذیرد، ماندگارتر و بالنده تر خواهد بود، لذا برگزاری هر رویدادی بیش از اینکه به ظواهر و عوامل بیرونی و کمی آن مربوط باشد به ویژگی های درونی و سازنده موثرین آن مربوط می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این که چگونه می توان با حفظ استقلال یک رویداد سینمایی نظیر جشنواره ها، کیفیت آن را نیز تضمین کرد و در عین حال به گسترش و استمرار آن اندیشید، عنوان کرد: استقلال همیشه با ریاضت و مبارزه همراه است و حفظ آن خون دل ها خواهد برد.   این مسیر، مسیر همواری نیست و جدای از تلاش مضاعف و خستگی ناپذیر، فقط با خلوص و عدالت می توان ضامن این کیفیت شد.

آفریده درباره میزان موفقیت جشنواره ها در بعد بین المللی به منظور گسترش تعاملات سینمایی بیان کرد: جشنواره ها یکی از  مسیرهای مهم  ورود برای همکاری ها و تعاملات سازنده بین المللی است اما همه مسیر نیست. جدای از اینکه جشنواره ها باید بروز و پویا و سازنده باشد و از تجربه های خلاقانه و ناب بهره ببرد، باید زمینه های دیگر از جمله تولیدات مشترک و ارتباطات عمیق تری را با همه فیلمسازان و دست اندرکاران این حوزه در همه عرصه های بین المللی ایجاد کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه علی رغم ظرفیت های بسیار بالایی  که در کشور وجود دارد، هنوز ما یک برنامه ریزی جامع، رو به جلو و واقع گرا در این زمینه نداریم و حمایت روشن و مشخصی هم از فعالان این حوزه نمی شود، هرچند تجربه های خوب و گاه منحصر به فردی هم در این زمینه داشته ایم اما این مسیر نیاز به یک عزم همه جانبه و ملی دارد.

آفریده در پاسخ به این که نگاه سینمای بین الملل به جشنواره های دولتی و مستقل ایرانی چه تفاوتی با هم دارد، توضیح داد: در دنیا جشنواره های متعدد و متفاوتی با رویکردهای مختلف چه دولتی و چه غیر دولتی وجود دارد لذا نگاه های بسیار متنوعی از سوی بین الملل به سوی سینمای ما جلب است. اینکه چقدر این جشنواره ها دولتی و یا چقدر مستقل اند را خدا می داند! اما مهم تمایل اکثر این جشنواره ها به سینمای مستقل است یا دست کم این چنین وانمود می کنند. به طور کلی پیچیدگی های حوزه های فرهنگی و مخصوصا بین المللی، نیاز به شناخت و آگاهی دارد.

این مدیر سینمایی با اشاره به این که رسیدن به هفتمین دوره در جشنواره فیلم مستقل خورشید با توجه به استقلال این رخداد نقطه قوت اساسی است، خاطر نشان کرد: برای اظهار نظر درباره هر فعالیت فرهنگی نیاز به یک بازه زمانی و بررسی اثرات آن در مجموعه مرتبط با آن حوزه داریم. کار فرهنگی زمان بر است و آدم های بی حوصله نمی توانند آن را درک کنند. همین مقدار که با توجه به همه مشکلاتی که در فعالیت های فرهنگی مخصوصا سینما وجود دارد، این جشنواره در آستانه برگزاری هفتمین دوره خود است، این باعث خوشحالی و امیدواری است. به نظرم مهمترین دستاورد این جشنواره تاکنون علی رغم اینکه از جایی ردیف بودجه ای ندارد، سرپا بودن آن است.

هفتمین جشنواره مستقل فیلم خورشید، شامل بخش های مسابقه «فیلم مستقل تجربه گرا»، مسابقه «ویدیوآرت»، «مروری بر سینمای تجربی آلمان» و بخش ویژه «بازآفرینی شهری»، مهر ماه امسال در تهران برگزار می شود.

کد خبر 4691260 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد آفریده جشنواره فیلم خورشید فیلم سینمایی تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی فیلم کوتاه کنسرت موسیقی کارگردان تئاتر جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان برنامه تلویزیونی سازمان صداوسیما جایزه آکادمی سینماسینما جشنواره نوایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: مدیران گردشگری و نمایندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای جذب حداکثری بازار گردشگری غرب آسیا هم‌قسم شدند.

به گزارش ایسنا، محمدفرزاد میرزایی قلعه با اشاره به برگزاری کارگاه دوروزه با هدف شناسایی و حل مسائل پیش روی جذب بازار گردشگری غرب کشور، اظهار کرد: مناطق آزاد در سال ۱۴۰۲ میزبان بیش از ۶۰ میلیون بازدید بود، که از این تعداد بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی بودند، که بیشتر آنها از بازار گردشگری عراق بودند.

مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد در ادامه گفت: با توجه به نظام مسائل مناطق آزاد در این نشست دوروزه، اهم مسائل به تفکیک شناسایی و راحل آن مشخص شد و امید داریم با توجه به هدف‌گذاری سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم سهم قابل دفاعی از بازار گردشگری غرب آسیا را برای ایران رقم بزنیم.

میرزایی افزود: در این نشست دوروزه که در قالب کارگاه دانش‌افزایی برگزار شد از اساتید و فعالان بخش خصوصی دعوت شد تا برای برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای پیرامون ایران، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و شکل‌گیری زنجیره ارزش گردشگری برای کشور، گام‌های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت
  • ماجرای عکس تکان دهنده اسطوره سینمای جهان چه بود؟