Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اسحاقی صبح سه شنبه در نشست مشترک با رئیس موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر، در خصوص درخواست این موسسه برای ساخت واکسن ماهیان خاویاری، گفت: موسسه رازی برای حفظ ماهیان خاویاری دریای خزر و تداوم پرورش اختصاصی این گونه در ایران، همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.

وی افزود: برای این منظور لازم است موسسه تحقیقات تاسماهیان دریای خزر پس از هماهنگی های لازم با سازمان دامپزشکی، سویه های در گردش بیماری های آبزیان خاویاری را به منظور مقایسه ایمنی زایی و آغاز تحقیقات در اختیار موسسه رازی قرار دهد و موسسه رازی نیز در زمینه کشت، فرمولاسیون و بهینه سازی به کمک ادجوانت های مختلف، وارد عمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی همچنین با بیان اینکه پس از ساخت واکسن در مقیاس نیمه صنعتی، انجام مطالعات بالینی و بی ضرری در مزارع پرورش ماهیان خاویاری ضروری است، یادآور شد: پس از دستیابی به دانش فنی ساخت واکسن در موسسه رازی، می توان تولید انبوه این واکسن را به بخش خصوصی سپرد.

کد خبر 4691317

منبع: مهر

کلیدواژه: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی واکسن دریای خزر روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف بیرجند آتش سوزی ایلام مجلس شورای اسلامی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۸۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا

لطفی مدیرکل شیلات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست کشوری را در تولید آرتمیا دارد، گفت: آرتمیا موجود آبزی بوده، که یکی از محصولات پرفروش در بازار‌های جهانی است و در ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شور استان پرورش می‌یابد.

وی اضافه کرد: این محصول به مبلغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار فروش می‌رسد.

به گفته لطفی، برای آبزی‌پروری در مقیاس‌های بزرگ، ماهیان ارزشمند صادراتی مانند میگو و ماهیان خاویاری حتی بخشی از ماهیان زینتی از آرتمیا به عنوان تغذیه استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست کشوری درتولید آرتمیا