Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@21:55:22 GMT

«شیرشاه»؛ پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۹۰۳۲

«شیرشاه»؛ پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ

ساعت 24-نسخه جدید «شیرشاه» محصول کمپانی دیزنی با عبور از انیمیشن «منجمد»، عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما را به نام خود ثبت کرد.

این فیلم-انیمیشن که بر اساس انیمیشن کلاسیک کمپانی دیزنی ساخته شده است در ادامه روند موفق خود در اکران، مجموع فروش جهانی خود را از مرز ۱.۳۳ میلیارد دلار عبور داد تا بالاتر از انیمیشن «منجمد» قرار بگیرد که در سال ۲۰۱۳ توانسته بود فروش ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۷ میلیارد دلاری را کسب کند. 

«شیرشاه» هم‌اکنون بالاتر از «منجمد»، «شگفت‌انگیزان ۲» (۱.۲۴۲ میلیون دلار)، «مینیون‌ها» (۱.۱۵۹ میلیارد دلار)، «داستان اسباب‌بازی ۳» (۱.۰۶۶ میلیارد دلار)، «من نفرت‌انگیز ۳» (۱.۰۳۴ میلیارد دلار)، «در جست‌وجوی دُری» (۱.۰۲۸ میلیارد دلار)، «زوتوپیا» (۱.۰۲۳ میلیارد دلار) و «داستان اسباب‌بازی ۴» (۹۹۰ میلیون دلار) در رتبه نخست پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما قرار دارد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا قسمت دوم انیمیشن «منجمد» که قرار است از ماه نوامبر اکران شود می‌تواند از لحاظ فروش در گیشه جای «شیرشاه» را بگیرد یا خیر.

«شیرشاه» در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما نیز رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده و می‌تواند با عبور از «هری پاتر و هدیه‌های مرگبار ۲» و «پلنگ سیاه» در میان ۱۰ فیلم پرفروش سینما قرار بگیرد. 

این انیمیشن یکی از چند اثر قدیمی «دیزنی» است که در کنار «سیندرلا»، «اژدهای پیت»، «دیو و دلبر» و «کتاب جنگل» با بازسازی در قالب رئال انیمیشن جان دوباره‌ای گرفته است. «جان فاورو» کارگردانی «شیرشاه» را بر عهده داشته است و «دونالد گلاور»، «بیانسه»، «جیمز ارل جونز» و «ست روگن» از جمله صداپیشگان آن هستند.

«شیرشاه» از طریق تکنیک‌های واقعیت مجازی ساخته شده و نتیجه آن یک فیلم کامپیوتری شده است. این فیلم را نمی‌توان به عنوان یک اثر انیمیشن با تعاریف سنتی قلمداد کرد و می‌تواند در شاخه بهترین فیلم جوایز اسکار شرکت کند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۹۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون «نگاره و سینما» در دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم افتتاحیه کانون «نگاره و سینما»ی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور محمد کُردی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه، عباس ساکی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی و مسئولان، استادان و اعضای انجمن سینمای جوان بروجرد برگزار شد.

کُردی در این جلسه درباره جایگاه هنر عکاسی و فیلم‌سازی در جامعه امروزی مطالبی بیان کرد.

ساکی هم با تأکید بر حمایت هنرمندان و فیلمساز جوان بروجردی پیشنهاداتی مطرح کرد.

هومن هوشمند دبیر کانون نگاره و سینما به تشریح و معرفی حیطه فعالیتی کانون پرداخت، همچنین فیلم کوتاه داغی به کارگردانی فاطمه محمدی برنده جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی اکران و کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی فیلم کوتاه توسط فاطمه محمدی از استادان سینمای جوان و کارگردان فیلم برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت خراب داروین نونیز و نیکولاس جکسون در گلزنی و تمام کنندگی به روایت انیمیشن بلیچر ریپورت / فیلم
  • کانون «نگاره و سینما» در دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • سینما‌ها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • بدهکاری سینما و تلویزیون به روز معلم
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • ببینید | ناگفته‌های فردیون جیرانی از خدمت بزرگ عباس کیارستمی به سینما
  • تجربه سینما ترس، ترسناک‌ترین در ایران
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • ۸ انیمیشن کلاسیک که باید حتما ببینید | از والت دیزنی تا میازاکی