Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@09:00:26 GMT

خطر ریزش بخشی از تونل برفی شهرستان ازنا

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۹۱۱۴

خطر ریزش بخشی از تونل برفی شهرستان ازنا

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان، گفت: با توجه به گرمای هوا احتمال ریزش بخشی از تونل برفی شهرستان ازنا وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سید امین قاسمی»،  امروز(22 مرداد) در جمع خبرنگاران، با اشاره به ریزش بخشی از تونل برفی شهرستان طی روزهای اخیر در اثر گرما، افزود: با توجه به گرمای شدید هوای استان لرستان در روزهای اخیر، احتمال ریزش بخش دیگری از تونل برفی شهرستان ازنا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری لرستان، گفت: ۲۱ مرداد ماه به علت گرمای شدید هوا بخشی از تونل برفی شهرستان ازنا ریزش کرد که باعث مصدوم شدن سه نفر از گردشگران شد.

 

وی با اشاره به اینکه مصدوم شدگان یک مرد و ۲ زن هستند که بلافاصله با کمک نیروی امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا به بیمارستان منتقل شدند، افزود : خوشبختانه این حادثه تلفات جانی به دنبال نداشته است.

 

قاسمی، گفت: به گردشگران توصیه می شود در بازدید از این مکان به نکات ایمنی و اخطارهای ماموران حاضر در این مکان گردشگری توجه کنند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان، با بیان اینکه با توجه به گرمای هوا احتمال ریزش بخش های از تونل برفی وجود دارد، اظهار کرد: به گردشگران توصیه کرد، در صورت بازدید از تونل برفی شهرستان ازنا از رفتن روی سقف تونل و یا زیر تونل خودداری کنند.

 

گفتنی است: تابستان سال گذشته هم بخشی از تونل برفی شهرستان ازنا به دنبال گرمای هوا ریزش داشته است.

 

تونل برفی ازنا در دامنه اُشترانکوه، از انباشته شدن برف‌ها در طول زمستان به وجود آمده است و هم اکنون یکی از مراکز هیجان انگیز و لذت بخش استان لرستان محسوب می‌شود.

 

طول این تونل بالغ بر ۸۰۰ متر و ارتفاع آن از کف تونل تا سقف بین ۲.۵ تا ۳ متر است که از این تونل برفی، فقط در فصل‌های بهار و تابستان می‌توان بازدید کرد.

 

ازاین شگفتی بی‎ نظیر در دره‎ای زیبا واقع در روستای کمندان ازنا بر اثر ریزش بهمن‌های سهمگین درون آن توده‎ای از برف تشکیل می‌شود و پس از جاری شدن آب ناشی از ذوب برف‌ها در فصل بهار، تونلی بسیار زیبا در آن به وجود می‌آید. برای رفتن به تونل برفی باید به دل اشترانکوه زد، رشته ‎کوه سر به فلک کشیده‎ای که با ۱۳ قله در پنج کیلومتری جنوب شهرستان ازنا قرار گرفته است.

 

زمانی که به تونل برفی می‎رسید، صدای آب ناشی از ذوب شدن برف‌ها گوشتان را نوازش می‌دهد، آب روانی که تونلی به عرض ۱۰ متر و ارتفاع سه متر در زیر یخچال‌ها ایجاد کرده است، تونلی که تا بالای سراشیبی دره امتداد یافته و ۸۰۰ متر طول دارد تا به برف‌های بالاتر از خود متصل شود.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید قربان دعای عرفه عید قربان مراسم دعای عرفه شبستان یزد اصفهان عید سعید قربان خطبه های نماز عید قربان خبرگزاری شبستان روز خبرنگار تونل برفی ریزش گرمای هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کاروان از لرستان به حج عمره اعزام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمید مصطفایی در سخنانی، اظهار داشت: اولین کاروان حج عمره لرستان در قالب یک کاروان با ظرفیت ۸۵ نفر از شهرستان بروجرد اعزام می‌شود.

وی افزود: از اواخر اردیبهشت اعزام زائران حج عمره آغاز می‌شود و لرستان برای حج عمره هشت کاروان با ظرفیت هزار و ۲۱۰ نفر دارد.

مدیرکل حج و زیارت لرستان، عنوان کرد: از این تعداد دو کاروان خرم‌آباد، دو کاروان بروجرد، یک کاروان کوهدشت، یک کاروان الیگودرز، یک کاروان سلسله و دلفان و یک کاروان نیز متعلق به شهرستان دورود است.

مصطفایی، تصریح کرد: کاروان‌های عمره از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت عازم مدینه منوره می‌شوند، ولی تاریخ دقیق اعزام کاروان لرستان هنوز مشخص نیست.

وی با بیان اینکه اعزام کاروان‌ها از طریق تهران و از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام می‌شود، گفت: کلاس‌های آموزشی زائران توسط مسئولان کاروان‌ها نیز در حال انجام است.

کد خبر 6086596

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان
  • روز برفی ؛ مرتضی پاشایی و محمدرضا گلزار
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • اولین کاروان از لرستان به حج عمره اعزام می‌شود