Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سیاستمداران فرانسوی در این بیانیه تاکید کردند که تحقیقات آمریکایی ها در این مورد، پیوندها با فرانسه را برجسته کرده است. بنابراین برای ما و قربانیان یک ضرورت اساسی است که تحقیقاتی در فرانسه آغاز تا همه زوایای تاریک و پنهان مساله روشن شود.

خواسته دو وزیر فرانسوی در حالی است که «نیکول بلوبه» (Nicole Belloubet) وزیر دادگستری این کشور گفته دولت(فرانسه) مجبور نیست در مورد "دادرسی ها" تصمیمی بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیاپا و تکه در بیانیه خود تاکید کرده اند که تحقیقات آمریکا در این ارتباط، از روابط مالی ننگین فرانسه، پرده برداشته است.

از دیدگاه این دو سیاستمدار فرانسوی، "مرگ اپستین نباید قربانیان را از عدالت حقوقی که مستحق آن هستند محروم کند." آنها می گویند: این شرط اساسی برای احیای قربانیان و همچنین شرط محافظت موثرتر از دیگر دخترانی است که با چنین شبکه های سازمان یافته و این نوع شکارچیان روبه رو می شوند."

ممنوعیت پیگردها در فرانسه

در پاسخ به این اظهارات، وزیر دادگستری فرانسه یادآوری کرد که "پیگردهای قانونی از تصمیمات دولت نبوده است. از سال ۲۰۱۳ میلادی دستورالعمل های فردی مطابق اصل استقلال قضایی ممنوع است".

بلوبه به خبرگزاری فرانسه گفته دولت تصمیم ندارد در مورد فعالیت های اپستین در فرانسه تصمیم بگیرد.



شیاپا و تکه، اطلاعاتی در مورد پیوندهای ادعایی آمریکا ارائه نکرده اند، اگرچه یک منبع در دفتر شیاپا به سفرهای بیشماری از اپستین به فرانسه اشاره کرده است.

در این ارتباط همچنین یک گروه مدافع قربانیان سوءاستفاده جنسی کودکان با نام "بی گناهی در خطر" (Innocence  En Danger ) از دادستان های فرانسوی خواسته اند در این ارتباط استعلام کنند.

حامی مالی "دونالد ترامپ" که به اتهام قاچاق جنسی در زندان به سر می برد، صبح شنبه به وقت محلی به دلیل آنچه که خودکشی گفته شده است، فوت کرد.

جفری اپستین ۶۶ ساله در زندان منهتن نیویورک به سر می برد که گفته می شود در زندان خود را حلق آویز کرده است و ماموران زندان با جسد وی مواجه شده اند.

اتهام او قاچاق جنسی دختران ۱۴ سال به بالا بوده که برای سال‌ها به این کار مبادرت داشته و از قبل آن درآمد سرشاری به دست آورده به گونه ای که صاحب یک فروند جت شخصی و خانه مجلل بوده و به افراد صاحب نفوذ و شخصیت های سیاسی دسترسی داشته است.

پیش از این هم در سال ۲۰۰۸ بازداشت شده بود که به ۱۳ ماه زندان محکوم شد اما در همان دوران هم اپسین مجاز بود تا روزانه ۱۲ ساعت  در طول ۶ روز هفته از زندان خارج شود و در دفتر کار خود در فلوریدا فعالیت کند.

ماه گذشته ، یک هفته پس از آنکه وثیقه او مورد پذیرش قرار نگرفت، او در سلول خود در منهتن بیهوش پیدا شد که علامت هایی بر گردن وی وجود داشت و مقامات زندان در حال بررسی این حادثه به عنوان خودکشی احتمالی بودند.

وی اخیرا اعتراف کرده بود برای تعدادی از مقامات و اعضای کنگره آمریکا اعم از برخی سناتورها، نیز قاچاق جنسی فراهم کرده است. با این حال هنوز اظهار نظر مشخصی درباره چگونگی جان باختن وی در زندان اعلام نشده است و با توجه به اعترافات وی، احتمال اینکه نقشه قتل او از سوی عناصر درگیر در این پرونده طراحی شده باشد هم بعید نیست.

جنجال سیاسی خودکشی میلیاردر بدنام آمریکایی

خودکشی اپستین  در زندان از یک سو عملکرد دولت فدرال در نگهداری و مراقبت از وی را زیر سوال برده و از سوی دیگر به بهانه‌ای برای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تبدیل شد تا خانواده کلینتون را هدف انتقادات تازه‌اش قرار دهد.

اپستین زمانی مناسبات بسیار نزدیکی با ترامپ و «بیل کلینتون» رئیس جمهوری اسبق آمریکا داشت و دوست صمیمی آنها به شمار می‌آمد. وی حامی مالی ترامپ و کلینتون بود اما هر دو نفر ارتکاب هر نوع تخلفی را در جریان دیدارهایشان با اپستین رد کرده‌اند.

ترامپ روز شنبه توئیت یک کاربر توئیتر را بازنشر کرد که در آن بیل کلینتون و همسرش «هیلاری کلینتون» را مقصر مرگ اپستین معرفی کرده بود.

کاربری به نام «ترنس ویلیام» که خود را بازیگر و کمدین و تحلیلگر معرفی کرده و ترامپ اظهارنظرش را بازنشر کرده است، در توئیتر نوشت: جفری اپستین اطلاعاتی در مورد بیل کلینتون داشت و او حالا مرده است.

وی در توئیت دیگر گفت: دیوانه‌کننده است وقتی افرادی که اطلاعاتی درباره کلینتون‌ها دارند، کارشان به مرگ می‌کشد و با خودکشی به مرگ می‌رسند.

«رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ نیز در توئیتر از «انگیزه‌ها» ی مرگ اپستین سخن گفت و نوشت: اگر نظارتی برای جلوگیری از خودکشی وی وجود داشت پس این متقاعدکننده نیست که گفته شود وی خود را به حلق‌آویز کرده است.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» هم نوشت، اپستین چند هفته قبل از خودکشی‌اش به نگهبانان زندان گفته بود فردی تلاش کرده تا او را بکشد.

این روزنامه ادامه داد، در شرایطی که در پرونده اپستین از شاهزاده «اندرو» پسر ملکه انگلیس نیز نام برده شده است، نظارت‌ها بر اپستین برای جلوگیری از خودکشی وی لغو می‌شود.

شاهزاده اندرو نیز از کسانی است که روابط نزدیکی با این میلیاردر آمریکایی داشت.

بسیاری از مقام‌های قضایی، امنیتی، سیاسی و قانونگذاران آمریکایی نسبت به مرگ اپستین ابراز تعجب کرده و خواستار دریافت پاسخ‌های روشن درباره نحوه مرگ وی شده‌اند.

گفته می‌شود وی چند هفته پیش نیز اقدام به خودکشی کرده بود. با این حال، هر چند که لازم بود تا برای جلوگیری از خودکشی، وی تحت نظر و مراقبت دقیق باشد، مقام‌های زندان از اتخاذ تدابیر ویژه پرهیز کرده بودند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۹۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر از پرونده مرگ زهره فکور صبور

به گزارش صدای ایران از مشرق، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ اسفند سال ۱۴۰۰ گزارش مرگ مشکوک خانم بازیگر معروف به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد.

با اعلام این خبر، بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم، راهی طبقه چهارم ساختمانی در یکی از محله‌های قلهک شدند.

با ورود به این آپارتمان ۶۵ متری، جسد زهره فکورصبور ۴۳ ساله در حالی که لباس‌های خانه به تن داشت، داخل اتاق‌خواب روی زمین افتاده بود.

همسر زهره فکورصبور که یکی از تهیه‌کنندگان و کارگردانان معروف صدا و سیماست، وقتی موفق نشد با خانم بازیگر تماس بگیرد راهی خانه‌اش شد و جسد او را پیدا کرد. او بلافاصله با اورژانس و پلیس تماس گرفت. با اینکه زن جوان علائم حیاتی نداشت، اما عملیات احیا از سوی امدادگران انجام شد ولی مرگ وی تأیید شد.

کشف قرص کنار جسد

در بازرسی از خانه، دست‌نوشته‌ای پیدا نشد، همچنین علائمی از درگیری و به‌هم‌ریختگی به چشم نمی‌خورد. در کنار جسد خانم بازیگر بیش از ۱۰ ورق قرص پیدا شد که نشان می‌داد حدود ۱۰۰ قرص آرامبخش خورده شده است.

همسر خانم بازیگر در تحقیقات اولیه به تیم جنایی گفت: با همسرم هیچ اختلافی نداشتم و رابطه خوبی با هم داشتیم. او افسردگی نداشت و فقط، چون شب‌ها به‌راحتی نمی‌توانست بخوابد، قرص‌های آرامبخش مصرف می‌کرد.

مسمومیت دارویی

متخصصان پزشکی‌قانونی، در بررسی‌های اولیه، علت مرگ را مسمومیت دارویی اعلام کردند. جسد به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی پایتخت برای مشخص شدن علت اصلی مرگ و آزمایشات سم‌شناسی به پزشکی قانونی منتقل شد و با تأیید خودکشی خانم بازیگر، پرونده او در دادسرای امور جنایی پایتخت به دستور بازپرس شعبه ششم این دادسرا بسته شد.

دومین شکایت

در حالی که بیش از ۲ سال از این ماجرا گذشته بود، مدتی قبل مادر زهره فکورصبور به دادسرا رفت و گفت: درست است که دخترم خودکشی کرده است، اما شخصی او را ترغیب به خودکشی کرده و من از او به همین اتهام شکایت دارم.

او ادامه داد: این شخص رابط بین کارگردان‌ها و بازیگران است، به‌طوری‌که بازیگر‌ها را به کارگردان‌ها معرفی می‌کند تا در فیلم‌هایشان بازی کنند. تا آنجا که می‌دانم او دخترم را به کارگردان‌هایی معرفی کرده بود. دخترم با او ارتباط کاری داشت و می‌دانم آن شخص دخترم را تشویق کرده بود که خودکشی کند.

قرار منع تعقیب

با شکایت مادر خانم بازیگر فقید، به دستور بازپرس گودرزی، پسر جوان به دادسرای امور جنایی پایتخت احضار شد، اما در تحقیقات گفت: من واسط بین بازیگران و کارگردان‌ها هستم و زهره فکورصبور را نیز در چند فیلم و سریال به کارگردان‌ها معرفی کردم، اما هیچ اختلافی نداشتیم که او را به خودکشی ترغیب کنم.

در ادامه تحقیقات نیز هیچ مدرکی به دست نیامد که نشان دهد پسر جوان در این موضوع نقش دارد و خانم بازیگر را ترغیب به خودکشی کرده باشد.

بدین ترتیب به دستور بازپرس جنایی قرار منع تعقیب برای پسر جوان صادر و پرونده نیز برای دومین بار مختومه شد.

دیگر خبرها

  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • یادگیری زبان فرانسوی
  • حمایت مردم فرانسه از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • پرونده مرگ خانم بازیگر بسته شد
  • جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف | علت فوت زهره فکور صبور چه بود؟
  • جزییات جدید از پرونده مرگ مشکوک زهره فکورصبور
  • آخرین خبر از پرونده مرگ زهره فکور صبور
  • پرونده مرگ خانم بازیگر بار دیگر بسته شد