Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: مطابق سطح‌بندی مراکز علمی کاربردی، امسال ۲۳۰ مرکز در سطح دوم قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، صبح امروز نشست خبری محسن محمدزاده، معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی به منظور ارائه گزارش سطح بندی مراکز و معرفی مراکز برتر دانشگاه جامع در سازمان مرکزی علمی کاربردی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدزاده در این نشست با بیان اینکه سطح بندی در ارتقای کیفی موسسات بسیار موثر است، گفت: تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه ۲۸۸ هزار و ۶۸۶ نفر است و تاکنون یک میلیون و ۷۴۸ هزار و ۵۰۵ نفر از دانشگاه‌های علمی و کاربردی فارغ التحصیل شدند. این دانشگاه در مجموع ۱۶۲۰ رشته برای دوره‌های کاردانی و ۸۹۸ رشته برای دوره‌های کارشناسی ارائه می‌کند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اهداف ارزیابی و سطح بندی مراکز ادامه داد: اشاعه فرهنگ خود ارزیابی و توجه به کیفیت، ایجاد جو رقابتی سالم بین مراکز و تصدیق به ارتقای کیفیت، آشکار کردن عوامل موثر در کیفیت نظام آموزش علمی کاربردی و معرفی مراکز برتر به جامعه و دست اندرکاران از جمله اهدافی است که ما را به سطح بندی مراکز ترغیب و تشویق می‌کند.

وی اظهار داشت: در این بین علمی بودن و بهره مندی از تجارب علمی، شفاف سازی فرآیند‌ها و نتایج، استمرار و مداومت، هوشمندسازی فرآیند‌های ارزیابی و ایجاد ارتباط با نظام تصمیم گیری از جمله اصول زیربنایی است که در سطح بندی مراکز علمی کاربردی مدنظر قرار می‌گیرد.

به گفته محمدزاده هشت عامل اصلی برای سطح بندی مراکز وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مدیریت، دوره‌های آموزشی، مدرسان، امور دانشجویان و دانش آموختگان و ... اشاره کرد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: در مجموع برای هشت عامل اصلی سطح بندی مراکز ۵۵ ملاک و ۱۷۹ نشانگر در نظر گرفته شده است و به طور کلی منابع اطلاعاتی شاخص‌های ارزیابی از سامانه‌های دانشگاه و فرم‌های ثبتی دریافت شده است.

وی با اشاره به تعداد مراکز هر سطح در مقایسه با سال گذشته عنوان کرد: در سال ۹۷ در مجموعه ۵۲۲ مرکز مشارکت کننده برای سطح بندی ۲۰ مرکز در سطح ۲، ۴۳۴ مرکز در سطح ۳ و ۶۸ مرکز در سطح ۴ بودند، اما امسال شاهد بودیم که از مجموع ۵۱۸ مرکز مشارکت کننده در سطح بندی‌ها ۲۳۰ مرکز در سطح ۲، ۲۴۸ مرکز در سطح ۳ و ۴۰ مرکز در سطح ۴ قرار گرفته اند.

وی افزود: مراکزی که طی دو سال متوالی در سطح چهار قرار بگیرند طبق قانون دیگر نمی‌توانند جذب دانشجو داشته باشند تا زمانی که کیفیت خود را ارتقا داده و به سطح سه یا دو برسند.

محمدزاده گفت: امروز از ۱۰ مرکز برتر سطح دو تقدیر و ۲۶ مرکز شایسته تقدیر هر استان نیز معرفی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی سطح بندی محمدزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ و اطلاعیه‌های تاریخ ۲ و ۵ و ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ضمن اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها به شرح فایل پیوست مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های اصلاحی آن، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۱۰) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز چهارشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ نسبت به ویرایش و ثبت رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند؛ لذا داوطلبان، ضرورت دارد پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه‌های مذکور و این اطلاعیه، در صورت نیاز در مهلت در نظر گرفته شده مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و در خصوص به‌روزرسانی فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.
در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲، نسبت به ویرایش فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.  
داوطلبان می‌توانند برای مشاهده سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری ۱۴۰۳ به نشانی الکترونیک https://sanjesh.org مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها