Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@16:13:19 GMT

معرفی 2 واحد گاوداری بزرگ صنعتی به دستگاه قضایی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۹۵۶۰

معرفی 2 واحد گاوداری بزرگ صنعتی به دستگاه قضایی

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک از معرفی دو واحد گاوداری بزرگ صنعتی این شهرستان به دلیل آلاینده بودن، به دستگاه قضایی خبر داد.

امید رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: طی سال‌های گذشته و امسال، اخطارهای متعددی به دو گاوداری بزرگ صنعتی شهرستان آبیک مبنی بر اجرای مدیریت پسماند و فاضلاب صادر و پیگیری‌ها هم انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به مسائل مذکور و موجود، هیچ گونه اقدامی از سوی دو گاوداری بزرگ صنعتی آلاینده مبنی بر مراجعه و پیگیری و رفع آلایندگی صورت نگرفت.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک ادامه داد: پس از أخذ نتیجه آنالیز آب و فاضلاب دو گاوداری بزرگ صنعتی و بررسی‌های متعدد، آلاینده بودن دو واحد گاوداری محرز و  به عنوان واحدهای آلاینده صنعتی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

رحمانی اضافه کرد: طبق آزمایشات صورت گرفته شامل ، کدورت و بار میکروبی از دو واحد گاوداری بزرگ صنعتی شهرستان آبیک، مشخص شد که آلودگی بالاتر از حد استاندارد بوده و موجب تهدید علیه بهداشت عمومی و آسیب رساندن به آب‌های سطحی و زیرزمینی و خاک منطقه مورد فعالیت شده است.

وی با بیان اینکه دو گاوداری بزرگ صنعتی شهرستان آبیک فاقد تصفیه‌خانه فاضلاب هستند، خاطرنشان کرد: مدیران دو گاوداری ملزم به اجرای مدیریت پسماند و احداث تصفیه‌خانه هستند؛ خروجی پساب تصفیه‌خانه فاضلاب دو گاوداری هم باید مورد تایید اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک باشد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آب و فاضلاب استاندارد حفاظت از محیط زیست دستگاه قضایی گاوداری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۹۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در بخش فاضلاب ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر جمعیت کشور تعریف شده است که شاخص برخورداری از فاضلاب را در کشور به عدد ۵۷ درصد برسانیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شازند، هاشم امینی پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از طرح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی شهرستان شازند اظهار داشت: صنعت آب و فاضلاب وظیفه تأمین آب شرب و بهداشتی مردم، جمع‌آوری و انتقال فاضلاب را عهده‌دار است، در دولت سیزدهم با تأکید آیت‌‍الله رئیسی در خصوص کار جدی در حوزه زیرساخت‌هایی که می‌توانند رفاه و آسایش را برای مردم به ارمغان بیاورند و زیرساخت‌های توسعه پایدار را به همراه داشته باشند و چرخ صنعت، اشتغال و غیره بچرخد نیز صنعت آب و فاضلاب کشور با وزارت نیرو در این حوزه تلاش خوبی را در قالب برنامه‌های پیشنهادی آغاز کرده است.

وی افزود: در بخش فاضلاب 75 پروژه در قالب 52 تصفیه‌خانه برای 9.3 میلیون نفر جمعیت کشور تعریف شده است که شاخص برخورداری از فاضلاب را در کشور به عدد 57 درصد برسانیم که یکی از پروژه‌ها تصفیه‌خانه فاضلاب شازند و آستانه است که امروز نخستین انشعاب فاضلاب نصب می‌شود و مردم از نعمت مفید و توأم با سلامت و بهداشت شبکه فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند در راستای حفاظت از منابع آب؛ استفاده از ظرفیت صنایع برای استفاده از پساب است، امروز در دنیا و کشور نگاه به موضوع پساب تغییرها کرده و پساب به عنوان منابع آبی برای به گردش درآوردن چرخ صنعت قلمداد می‌شود. در سطح استان و شهرستان شازند پیگیری‌های متعددی برای اتصال صنایع به پساب فاضلاب انجام شده است، به طوری که پتروشیمی در قالب پایداری صنعت در این شهرستان و نگاه مسئولیت اجتماعی به مسئله پساب ورود پیدا کرد و می‌تواند از این پساب برای به گردش درآوردن چرخ صنعت و پایداری صنعت و عدم آلوده‌سازی چاه‌های آب شرب و عدم  برداشت از آب شرب و زیرزمینی و سطحی از ظرفیت پساب استفاده کنند که قرارداد آن با حضور رئیس جمهور منعقد شده‌ است.

امینی عنوان کرد: بخش دیگر از پروژه‌های مهم  آبرسانی دولت برای اقصی نقاط کشور، آبرسانی برای حدود 5.7 میلیون جمعیت کشور بوده است، 25 پروژه آبرسانی در دولت سیزدهم در سطح کشور برنامه‌ریزی شده است که تاکنون 15 پروژه در سطح کشور به مرحله بهره‌برداری رسیده است و که یکی از آن طرح تصفیه‌خانه شهید سلیمانی است که شهر آستانه و شازند و 10 روستا را از آب کیفی برخوردار می‌کند. تعلق خاطر و نگاه دولت به تأمین آب شرب و بهداشتی در قالب تأمین اعتبار صورت گرفت و 130 میلیارد تومان اعتبار به پروژه شهید سلیمانی شهرستان شازند اختصاص پیدا کرد تا امروز با حضور مردم و مسئولان محلی به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به طرح جهاد آبرسانی در سطح کشور، ادامه داد: اتفاق بزرگی در کشور در راستای تأمین آب پایدار کمی و کیفی روستاهای کشور اتفاق افتاد و دولت برنامه‌ای در قالب جهاد آبرسانی ارائه کرد تا برای 10 هزار روستا در کشور آب پایدار تأمین شود که تاکنون برای بیش از 5 هزار و 200 روستای کشور آبرسانی انجام شده است و با تأکید رئیس جمهور مقرر شد تا پایان سال 1403 آبرسانی به باقی روستاها انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور بیان کرد: طرح جهاد آبرسانی با حضور خیرین آبرسان و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، سپاه پاسداران و بخش خصوصی انجام می‌شود و یکی از طرح‌های اثرگذار و مؤثر نظام بعد از انقلاب اسلامی بوده است. در گذشته برخی از نقاط کشور مانند سیستان و بلوچستان حتی آب نداشتند، اما امروز به برکت جمهوری اسلامی تمام شهرها و روستاهای کشور از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند که این مهم به جهت تلاش شبانه‌روزی مسئولان کشور است.

امینی تصریح کرد: با افتتاح طرح‌های آبرسانی در روستاهای شهرستان‌های شازند و آستانه نیز اکنون از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار هستند و 100 درصد جمعیت شهری و روستایی شهرستان شازند از آب سالم و بهداشتی مطمئن برخوردار خواهند شد. در بعد فاضلاب با حضور مجموعه صنایع استان و ادامه کار و تکمیل تصفیه‌خانه نیز مردم باید خرید انشعاب فاضلاب را در اختیار گیرند که با این کار هم آلودگی را از محل زندگی خود دور کنند و هم با جمع‌آوری فاضلاب، فاضلاب تصفیه می‌شود و به آب ارزشمند و سالم برای به گردش درآوردن چرخ صنعت و اشتغال تبدیل می‌شود و مدیرکل استان باید در واگذاری حقوق انشعاب به صورت بلندمدت به مردم این دو شهرستان کمک کنند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد