Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@02:18:18 GMT

خودروی ضدکمین «رعد» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۹۵۷۷

طی مراسمی با حضور وزیر دفاع، فرمانده نیروی زمینی ارتش، نمایندگان ستاد کل نیرو‌های مسلح، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی از خودرو پیشرفته زرهی ضد مین و ضدکمین «رعد» درسازمان صنایع دفاع در اصفهان رونمایی شد.
خودروی پیشرفته زرهی ضد مین و ضدکمین «رعد» رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع در آئین رونمائی از خودرو زرهی ضد مین و ضدکمین «رعد» با تقدیر از تلاش متخصصان سازمان صنایع دفاع (ساصد) که با تلاش و اراده خود تأمین تجهیزات پیشرفته نیرو‌های مسلح را در حوزه رزم زمینی وجهه همت خویش قرار داده اند گفت: خدا را شاکریم که تخصص در زمینه صنعت دفاعی را با سلاح ایمان وعمل به رهنمود‌های حکمیانه فرمانده معظم کل قوا در مقام اجرا و با تولید دستاورد‌های دفاعی پیشرفته به منصه ظهور گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه امروز قدرت «بازدارندگی» و آمادگی‌های همه‌جانبه دفاعی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون به اوج خود رسیده است، افزود: راهبرد وزارت دفاع روز آمدسازی تجهیزات دفاعی مورد استفاده نیرو‌های مسلح با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و عدم وابستگی به بیگانگان و متناسب با نوع تهدیدات متنوع پیرامونی است.

وزیر دفاع در تشریح ویژگی‌های خودرو تاکتیکی ضدمین و ضد کمین "رعد "گفت: طراحی و ساخت خودرو "رعد" براساس نیازمندی نیرو‌های مسلح برای دستیابی به محصولی با قابلیت سرعت بالاتر، حرکت در شیب‌های طولی و عرضی تند و عبور از موانع سخت انجام شده است.

امیر سرتیپ حاتمی درتشریح مشخصات این خودروافزود: "رعد" با پلت فرم ۶ در ۶ به منظور انجام مأموریت‌های امنیتی و حفاظ ایمنی سرنشینان خودرو در مقابل مین و تله‌های انفجاری و بمب‌های کنار جاده ای، متناسب با اقلیم و آب و هوای کشور و بر اساس بدنه نفربر به صورت یکپارچه و کف "V" شکل طراحی شده است و فاقد شاسی می‌باشد.

وزیر دفاع با بیان اینکه این خودرو در برابر نفوذ گلوله‌های هسته فولادی، ترکش و انفجار مین ضد تانک در زیر خودرو بسیار مقاوم می‌باشد گفت: این خودرو در تراز خودرو‌های ضد مین و کمین با سطح استاندارد‌های حفاظتی بالا علاوه بر حفاظت از سرنشینان نفربر، تمامی قطعات و مجموعه‌های اصلی نفربر به غیر از سیستم تعلیق در برابر برخورد گلوله، ترکش و انفجار محافظت شده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه خودرو زرهی ضد مین و ضدکمین "رعد" خودرویی مناسب نبرد‌های نامتقارن، داخل شهری و پاسگا‌های مرزی و مناطق عملیاتی است گفت: این خودرو قادر است امنیت فرماندهان، شخصیت‌ها و نفرات در عبور از مناطق مشکوک به تله‌های انفجاری و بمب‌های کنار جاده‌ای را تأمین نماید.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه خودرو پیشرفته زرهی ضد مین و ضدکمین "رعد" نمونه‌ی روز آمد سازی شده و پیشرفته‌تر نسل قبلی"طوفان" است گفت: سیستم موتور، انتقال قدرت، وزن عملیاتی، شعاع عملیاتی، سرعت، قابلیت حمل سلاح، ظرفیت حمل نفرات و بار، سیستم حفاظت در مقابل انفجار و سطح حفاظت بالستیک بدنه در خودروی " رعد" به شکل کاملاً چشمگیری به روز‌تر و قوی‌تر شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: وزارت دفاع در اعتلای قدرت بازدارندگی دفاعی فعال جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد و آماده است با کمک به صنایع مختلف کشور از جمله شرکت‌های خودروسازی، امنیت اقتصادی مردم در این حوزه را با ساخت قطعات مورد نیاز خودروسازان تأمین نموده و بدون رقابت با بخش خصوصی جای خالی شرکت‌های خارجی را پر نماید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک وزارت دفاع رعد درگیری محمودآباد معامله قرن میعاد صالحی محمد حضرت پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویوتای ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار دوستعلی جلیلیان، در تشریح جزئیات این خبر افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی خبری مبنی بر ورود یک دستگاه خودروی تویوتا (لندکروز) قاچاق و نگهداری در یکی از پارکینگ های سطح شهر چابهار، مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی با هماهنگی های قضایی، اقدام به بازرسی از محل مورد نظر کردند و در بررسی های به عمل آمده مشخص شد که این خودرو، فاقد هرگونه مجوز گمرکی است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش تقریبی خودروی کشف شده ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: خودرو پس از تشکیل پرونده قضائی برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

کد خبر 6093059

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • (تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه
  • ثبت تصویری از خودروی عجیب یک روحانی در شهر قم
  • جت جنگنده ام جی در نمایشگاه خودروی پکن+عکس
  • تویوتای ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس سیستان و بلوچستان
  • رونمایی از رولزرویس گوست اکستند در نمایشگاه خودروی پکن
  • رای شورای رقابت درباره تغییر خودروی ثبت نامی در سامانه یکپارچه
  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • رونمایی از مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴