Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- اسرائیل رویای حمله به تاسیسات هسته ای ایران را دارد اما جرأت و توانایی این کار را ندارند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رای الیوم، سران رژیم صهیونیستی رویای حمله به تاسیسات هسته ای ایران را در سر می پرورانند و آرزو می کنند به تنهایی به این ماجرایی جویی دست زنند اما جرأت و توانایی این کار را ندارند زیرا ممکن است همه چیز برای بازیگران وارونه شود و کسی نمی داند چه بلایی گریبانگیر منطقه خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رای الیوم نوشت : هرگونه حمله احتمالی آمریکا به ایران با واکنش سریع روبرو خواهد شد و اگر این کشور در معرض تجاوز قرار گیرد زاردخانه عظیمی از موشک های بالستیک در اختیار دارد که می تواند از طریق بستن تنگه راهبردی هرمز یا اقدام از طریق بازوان و شاخه هایش در منطقه عبور و مرور نفت را قطع کند و حتی می تواند پایگاههای آمریکایی مستقر در منطقه خلیج فارس را هدف قرار دهد.
­پایگاه اینترنتی این روزنامه در مطلبی به قلم « سفیان الشوا» با عنوان «بمب هسته ای برای اسرائیل حلال است اما برای جمهوری اسلامی ایران حرام است»، نوشت: آمریکا تهدید می کند اگر ایران به حمایت از حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه ادامه دهد و برنامه خودش را برای تولید انرژی هسته ای صلح آمیز تکمیل کند، راکتورهای هسته ای این کشور را نابود می کند.
اسرائیل تنها رژیمی در جهان است که شمشیر تهدید را از رو بسته است و فراتر از قانون عمل می کند و خود را بالاتر از تمامی قوانین می داند . این رژیم تنها رژیمی است که در خاورمیانه تسلیحات هسته ای برای بقای خویش در اختیار دارد در حالیکه داشتن تسلیحات هسته ای را انکار می کند . این در حالی است که «وانونو» یکی از معماران راکتور «دیمونا» در سال 2012 فاش کرد اسرائیل تسلیحات هسته ای در اختیار دارد و با این خبر اسرائیل را رسوا کرد. روزنامه گاردین انگلیس نیز در آن زمان مقاله ای در این باره نوشت و اعلام کرد: اسرائیل آزمایش های هسته ای انجام داده است و بیش از 200 کلاهک هسته ای در اختیار دارد.
رای الیوم در ادامه نوشت : جمهوری اسلامی ایران موفق شد وارد مسابقه علوم هسته ای شود و راکتورهای هسته ای احداث کند و هر روز هم اعلام می کند که این تاسیسات فقط با هدف بهره مندی از انرژی هسته ای صلح آمیز ساخته شده اند و این کشور مطلقا به فکر تولید سلاح هسته ای نیست حتی [آیت الله] سید علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران فتوا داده است که تولید سلاح هسته ای ممنوع و حرام است و انرژی هسته ای فقط باید برای اهداف صلح آمیز باشد اما اسرائیل به بهانه ها و علل مختلف آمریکا را ترغیب و تشویق می کند که تاسیسات هسته ای ایران را هدف قرار دهد .
این در حالی است که ایران از مدت ها پیش توانست با کشورهای پنج به علاوه یک به تفاهم برسد و توافقنامه هسته ای (برجام) را با آنها امضا کند که این موضوع خشم اسرائیل و لابی صهیونیست را در واشنگتن برانگیخت . لابی صهیونیست بازوی قدرتمند اسرائیل در آمریکا به شمار می رود که در زمان انتخاب رئیس جمهوری آمریکا به شکلی گسترده اعمال نفوذ می کند . از همین رو لابی صهیونیست این فرصت را غنیمت شمرد ودرباره برنامه هسته ای ایران با یهودیان آمریکا شروع به چانه زنی کرد تا اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سال 2017 به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد و به صورت یکجانبه از توافق هسته ای با ایران خارج شد و تهدید کرد اجازه نخواهد داد ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند و شروع به تحریم اقتصادی این کشور کرد که همگی ما بدان واقف هستیم.
خبرگزاری های جهان از چندی پیش می گویند طرح (باصطلاح) حمله نظامی به ایران کامل شده است و منتظر تصمیم سیاسی برای اجرای آن هستند اما در این باره تردید داریم زیرا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها تکرار کرده است نمی خواهد با ایران وارد جنگ شود و همانگونه که مقامات ایران هم گفته اند تمایلی به ورود جنگ با آمریکا ندارند اما اگر واشنگتن به تهران تجاوز کند در اینصورت مجبور خواهند شد از خودشان دفاع کنند.
نویسنده این مطلب در ادامه می افزاید من معتقدم که این اخبار از سرویس های اطلاعاتی اسرائیل «موساد» به بیرون درز پیدا کرده است به ویژه اینکه رفتارهای اسرائیل در گذشته مبتنی بر اصل غافلگیری و کاملا محرمانه شبیه به فلیم های جاسوسی بوده است . اسرائیل در نهایت و اوج پنهان کاری نیروی هوایی مصر را در سال 1967 بمباران کرد و هواپیماهای مصری حتی نتوانستند از آشیانه پرواز کنند سپس در نهایت مخفی کاری مطلق راکتورهای هسته ای عراق را در 7 ژوئن 1981 ویران کرد .اسرائیل روز جشن سفارت ایتالیا در عراق را برای حمله به راکتورهای هسته ای عراق انتخاب کرد از همین رو دانشمندان ایتالیایی که در راکتورهای هسته ای عراق مشغول فعالیت بودند در آن روز همگی به سفارتخانه های خود رفتند اما اسناد محرمانه انگلیس بسیاری از رازها را درباره حمله اسرائیل برملا کرد و مشخص شد که دانشمندان فرانسوی قبل از پدیدار شدن هواپیماهای اسرائیلی در آسمان بغداد به فاصله چند دقیقه آنجا را ترک کرده اند و سوار بر اتوبوس شدند. پس این پرسش مطرح می شود که آیا فرانسه از حمله اسرائیل اطلاع داشت؟ در اسنادی که انگلیس فاش کرد وزیر دفاع آمریکا به سفیر انگلیس در واشنگتن گفته بود اسرائیل از هواپیماهای «اف 15» و هواپیماهای «اف 16» آمریکا و بمب های هدایت شونده بدون هیچگونه هماهنگی یا اطلاع به آمریکا علیه تاسیسات هسته ای عراق استفاده کرده است. اسناد سومی که انگلیس فاش کرد حاکی از آن بود که عراق توانایی تولید سلاح هسته ای را تا 7 سال نداشت.
این روزنامه در ادامه نوشت: زمان فرق کرده است و ایران از تجارب عراق استفاده کرد و راکتورهای هسته ای خود را در زیر زمین احداث کرد . ایران راکتورهای هسته ای خود را به شش قسمت تقسیم کرد یعنی آنها را در « نطنز، تهران ، اراک، دارخین ، پارچین ساخت و علاوه بر آن مجتمع اردکان را برای چرخه تولید سوخت احداث کرد» و در مقابه با حملات آمریکا هر بخش از راکتورهای هسته ای خود را در منطقه ای ساخته است که تضمین امنیت و ایمنی آنها وجود داشته باشد . ایران تهدید کرده است هرگونه حمله آمریکا با واکنش سریع روبرو خواهد شد و اگر در معرض هرگونه تجاوزی قرار گیرد زاردخانه عظیمی از موشک های بالستیک در اختیار دارد که می تواند از طریق بستن تنگه راهبردی هرمز یا بازوان و شاخه هایش در منطقه عبور و مرور نفت را قطع کند و حتی می تواند پایگاههای آمریکایی مستقر در منطقه خلیج فارس را هدف قرار دهد. ما هیچ تردیدی به توانایی و قدرت ایران نداریم و در عین حال هم به توانایی آمریکا برای حمله به ایران تردید نداریم اما حمله به ایران برای آمریکا هزینه های سرسام آوری درپی خواهد داشت و ایران می تواند برخی از ناوهایی را که در خلیج فارس مستقر هستند غرق کند و علاوه بر آن صدها تن از نظامیان آمریکایی را که در پایگاههای این کشور در کشورهای خلیج فارس به هلاکت رساند.
این منبع نوشت: بیماری در سر افعی سیاه یعنی اسرائیل پنهان شده است زیرا ذهنیت یهودیان و صهیونیستها بسیار عجیب و غریب است و ورود به قلعه آنها و شناخت راه و تفکر آنها و آنچه که آنها در سر می پرورانند بسیار سخت و مشکل است ... نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و آویگدور لیبرمن یا دیگر ژنرالهای اسرائیلی همگی تروریست هستند اما اسرائیل آرزو می کند به تنهایی به این ماجرایی جویی دست زند و همانند راکتورهای هسته ای عراق ، تاسیسات هسته ای ایران را هدف قرار دهد اما این توانایی این کار را ندارد زیرا همه چیز در خاورمیانه (غرب آسیا) بر سر بازیگران در این منطقه وارونه خواهد شد و نمی دانند که چه بلایا و حوادثی دامنگیر منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) خواهد شد؟

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اسرائیل حمله تاسیسات هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۰:۵۷

نخست‌وزیر یونان اعلام کرد که این کشور نمی‌تواند در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای ارسال کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین، سامانه‌های دفاع هوایی مانند «پاتریوت» یا «اس-۳۰۰» در اختیار کی‌یف قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کیریاکوس میتسوتاکیس اواخر روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون «اسکای» یونان گفت: آتن قرار نیست اس-۳۰۰ (S-300) یا پاتریوت (Patriot) به اوکراین بفرستد.

وی اظهار داشت: از ما [در این باره] درخواست شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

نخست‌وزیر یونان افزود: این سامانه‌ها برای توانایی بازدارندگی ما حیاتی هستند.

ال پائیس: اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۰:۵۶

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا امروز (جمعه) نوشت که اسپانیا «تعداد کمی موشک پاتریوت» به اوکراین ارسال می‌کند.

در حالی که اسپانیا تحویل پرتابگرهای ضدهوایی به اوکراین را رد کرد، اما به کی‌یف گلوله خواهد داد.

«ال پائیس» گزارش داد که اسپانیا سه توپخانه دارد که آنها را در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۴ از آلمان خریداری کرد.

این روزنامه به نقل از منبعی ناشناس، خبر داد که مادرید «تعداد کمی موشک پاتریوت» در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع اسپانیا هنوز به درخواست این روزنامه برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

با این حال یک منبع دیپلماتیک اسپانیایی روز گذشته به خبرنگاران گفت: ما باید تعهد خود نسبت به اوکراین را افزایش دهیم.

روزنامه «فایننشال‌تایمز» نیز روز دوشنبه گزارش داد که کشورهای یونان و اسپانیا تحت فشار شدید متحدان خود در اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند تا سامانه های دفاع هوایی بیشتری را برای اوکراین تامین کنند.

حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

 این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد که چنانچه تسلیحات اتمی آمریکا در لهستان مستقر شود، در صورت وقوع یک درگیری مستقیم فرضی بین روسیه و ناتو، این سلاح‌های اتمی بلافاصله نابود خواهند شد.   به گزارش اسپوتنیک، زاخارووا در یک نشست مطبوعاتی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که ورشو دیوانه‌وار به دنبال جلب توجه برنامه‌ریزان نظامی در ستاد کل ارتش روسیه است، گفت: تصور این موضوع سخت نیست که در صورت استقرار سلاح‌های اتمی آمریکا در خاک لهستان، محل استقرار آنها در صورت وقوع یک درگیری مستقیم فرضی با ناتو، به هدفی مشروع برای روسیه تبدیل شده و بلافاصله نابود خواهند شد.   به نوشته اسپوتنیک، آندری دودا رئیس جمهور لهستان پیشتر گفته بود که ورشو آماده استقرار سلاح‌های اتمی آمریکا در خاک این کشور است.   در پی این اظهار نظر رئیس جمهور لهستان، دونالد تاسک نخست‌وزیر این کشور نیز گفته بود: می‌خواهم با دودا ملاقات کنم و بدانم که چه چیزی وی را به ایراد چنین اظهاراتی برانگیخته است.

 

 

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • (ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • بازرگان: بمب اتم برای نزدن است/ کریمی: قدرت الزاماً تابعی از سلاح نیست +فیلم
  • بازدارندگی ایران، استیصال غرب
  • بازدارندگی ایران استیصال غرب