Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@10:56:25 GMT

وجود نهادهای مردمی از ضروریات امروز جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۹۷۴۰

وجود نهادهای مردمی از ضروریات امروز جامعه است

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در ششمین همایش سالانه سازمان های مردم نهاد استان قزوین اظهار داشت: نهادهای مردمی، احزاب و تشکل‌ها در جامعه مدنی برای گسترش موضوعات گفتمانی و تضاراب آرا ضروری هستند و باید در اصناف و حرفه‌های مختلف توسعه یابند.

بهمن طاهرخانی اضافه کرد: تمامی شهرهای دارای تمدن تاثیرگذارترین سازمان‌ها، تشکل‌ها و نهادهای مردمی را داشته‌اند که با توجه به گسترش اندیشه و ارتباطات مردمی در سطح ملی و بین المللی توانسته‌اند نقش‌های موثری را ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: سرزمین ایران نیز از لحاظ مدنیت و تشکل‌های مردمی مثل کشور مصر و چین موسس جامعه مدنی بوده است و سبقه تاریخی و تمدن دیرینه‌ای در این زمینه دارد.

این نماینده با اشاره به جایگاه سمن‌ها و احزاب در قانون اساسی، افزود: اصل های ۲۲، ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۲۶ قانون اساسی به این موضوع پرداخته و در اصل ۲۶ صراحتا به جایگاه ضروری احزاب، سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد پرداخته شده است.

طاهرخانی خاطر نشان ساخت: سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد با توجه به این جایگاه رفیع اصل ۲۶ قانون اساسی پیشاهنگ و پیش زمینه وحدت و اراده ملی هستند و باید از این جایگاه رفیع آنها بیشترین بهره برداری را داشت.

۶۱۰۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف جامعه چین قانون اساسی مجلس شورای اسلامی مردم نهاد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان همفکری برای شناخت مسائل استان ، اولویت‌بندی مسائل و تلاش برای ارائه راهکار و حل مسئله از جمله اهداف برپایی این رویداد ملی است.

نتیجه این همفکری ها ارائه نسخه های بومی برای حل مسائل استان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن خواهد بود.

حجت الاسلام گودرزی دبیر رویداد ملی جامعه پرداز گفت : از تفاهم نامه های برتر بین این موسسات که قابلیت اجرا داشته باشند حمایت مادی و معنوی خواهد شد.

حجت الاسلام متقی فر مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان هم گفت : پارسال در 18 استان کشور رویداد ملی جامعه پرداز برگزار و از عملیات مشترک این رویدادها کردیم.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری