Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)گفت: ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور نباید به فراموشی سپرده شود و شورای فرهنگ عمومی کشور باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.

محمود رضا برازش در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در حال حاضر دهه کرامت در کشور به خوبی نهادینه شده و برجسته بودن این دهه باعث شده است برنامه های خوبی به لحاظ کمی و کیفی در نقاط مختلف کشور و همچنین در دنیا در این ایام برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
برازش افزود: کسی فکر نمی کرد نهالی که در ۱۷ سال قبل با عنوان جشنواره شعر رضوی پایه گذاری شد، در سال بعد به ۸ برنامه در محورهای مختلف برسد و آن گونه رشد نماید که در همه شهر های کشور و حتی دنیا تمایل به ایجاد ارتباط با بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ، آستان قدس رضوی و نهاد های مرتبط با جشنواره بین المللی امام رضا(ع) شکل بگیرد. مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) تصریح کرد: از ویژگی های برتر جشنواره امسال هماهنگی خوب بین بخش های مختلف از جمله آستان قدس رضوی که مرکز برنامه های ایام ولادت امام رضا(ع) است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی فرهنگ عمومی در کشور می باشد  و همچنین نهادهای مرتبط  دیگر بود که این هم افزایی باعث افزایش کیفیت برنامه ها و کاهش هزینه ها در سال جاری گردید. وی در مورد تاثیر جشنواره امام رضا(ع) در ترویج فرهنگ رضوی  اظهار داشت: باید برنامه های مذهبی و بویژه جشن ها در مناسبت های دینی تقویت و گسترش پیدا کند، به عبارتی اگرچه مواردی نظیر دهه اول محرم، دهه پایانی ماه صفر در کشور مورد توجه قرار می گیرند، اما در مقابل باید مواردی نظیر دهه کرامت، دهه ولایت و مناسبت های شادمانی ائمه  نیز باید مورد توجه قرار بگیرند زیرا این برنامه ها در ترغیب افراد مختلف در حوزه های گوناگون برای شرکت در این جشن ها می شود که در این باره  حدیث امام رضا(ع) نیز که اگر مردم حرف  و سخن ائمه را بشنوند از آنها تبعیت خواهند کرد نیز تایید کننده این موضوع است. از طرفی  حضور در برنامه های مرتبط با ائمه باعث ارتقائ سبک زندگی افراد می شود.    برازش تصریح کرد: از ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور نیز حمایت جدی می کنیم و هرگونه کمک و مساعدتی را در این زمینه انجام خواهیم داد . این موضوع به صرف اینکه از این دهه در سال جاری عبور کردیم  نباید به فراموشی سپرده شود و شورای فرهنگ عمومی کشور باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد. از طرفی رسانه ها نیز در تبیین و اهمیت این موضوع باید توجه مسئولان و اعضای شورای فرهنگ عمومی را کسب کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: برازش دهه کرامت تقویم رسمی بنیاد بین المللی امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح شنبه در دیدار اعضای بنیاد ملی رضوی بوشهر، اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی در اسلام وجود دارد که بسیاری از آنها شناخته شده و برخی نیز ناشناخته مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر نهایت استفاده از ظرفیت‌های شناخته شده، افزود: یکی از ظرفیت‌های فوق‌العاده و منحصر به فرد، فرهنگ رضوی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: فرهنگ رضوی از دیرباز در ایران نهادینه شده است اما ابعاد بسیار زیادی از آن کشف و استفاده نشده است.

وی عنوان کرد: با رویکردی که در یکی دو دهه اخیر در آستان قدس به‌عنوان خورشید منظومه فرهنگی ایران ایجاد شده، استفاده زیادی می‌شود انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اینکه یکی از ظرفیت‌ها مردم نهاد کردن فرهنگ رضوی است، خاطرنشان کرد: طراحی و برنامه‌ریزی و کشف ظرفیت‌ها نیازمند نخبگان است اما پای کار بودن با مردم است، وقتی مردم پای صحنه باشند قرابت مردم با بارگاه مقدس دوسویه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثامن‌الحجج (ع) در تبدیل تهدید به فرصت بزرگترین خدمت را به اسلام کرد، افزود: ایشان با مناظراتی که انجام داد، فرهنگ شیعه را جهانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اعلام اینکه جهان اکنون در حال تولید فرصت است، ابراز کرد: ما هم باید تهدیدهای فرهنگی دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و از فرصت‌هایی که داریم استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ رضوی محدود به ایران نیست بلکه در سراسر جهان گسترش یافته است، گفت: آسیب‌های فرهنگی کشور و عوامل آن را بشناسیم و ببینیم چگونه می‌توانیم آنها را خنثی کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: فرصت سوزی ما در عرصه منظومه فرهنگی خیلی زیاد است و ضررهای آن را مرتب می‌بینیم.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی باید مردم نهاد باشد، ادامه داد: نهادهای فرهنگی ما بودجه‌هایشان صرف حقوق و امورات جاری می‌شود و برای کار فرهنگی بودجه‌ای ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بنیاد امام رضا (ع) متنوع‌ترین نهاد فرهنگی ایران است، ابراز کرد: باید هدف گذاری مردمی و بررسی شود که با این حجم برنامه‌هایی که بنیاد امام رضا (ع) اجرا می‌کند، تأثیرگذاری این برنامه‌ها در عرصه جذب چقدر است.

وی افزود: باید روی اهدافی که داریم دقت و آسیب‌شناسی کنیم که چقدر تأثیر داشته است و آیا مردم اخلاق و سیاست و تقوای رضوی پیدا کرده‌اند.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: بوشهر استان امام رضا (ع) است و اگر بنیاد امام رضا (ع) برنامه‌ای داشته باشد ما همیشه آماده هستیم.

کد خبر 6089689

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی