Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تایید برکناری خود توسط وزیر بهداشت به دلیل اظهارنظری درباره سامانه تی‌تک گفت: اخیراً در این سامانه علاوه بر آنکه امکان رصد دارو‌های کمیاب برای کاربران فراهم شده، توسعه آن در سایر کالا‌های سلامت‌محور نیز در دستور کار قرارگرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نوزدهم مردادماه بود که برخی رسانه‌ها، از برکناری شهرام شعیبی سخنگوی سازمان غذا و دارو توسط وزیر بهداشت به دلیل اظهارنظری درباره سامانه تی‌تک خبر دادند؛ پیرو انتشار این مطلب، شعیبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو ضمن تایید آن بیان‌کرد: پس از مصاحبه اینجانب در خصوص سامانه تی‌تک، اظهارات بنده با واکنش وزیر بهداشت رو به رو شد و در نهایت از سمت سخنگوی سازمان غذا و دارو برکنار شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سابق سازمان غذا و دارو در ادامه نیز با بیان اینکه در حال‌حاضر سامانه تی‌تک سامانه‌ای فعال و پویایی است و هر سال امکان جدیدی به آن اضافه می‌شود، گفت: اخیراً امکان رصد دارو‌های کمیاب برای کاربران در این سامانه فراهم شده و این در حالیست که از ابتدای استقرار تی‌تک این امکان وجود نداشت.
شعیبی با اشاره به اهداف «سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالا‌های سلامت محور» بیان کرد: تشخیص تخلفات در شبکه توزیع و عرضه دارو و محصولات سلامت‌محور و تایید اصالت آن‌ها از جمله اهداف طراحی این سامانه بوده است. همچنین اخیراً نیز اقداماتی برای تکمیل این سامانه صورت گرفته و توسعه این سامانه در سایر گروه‌های کالایی محصولات سلامت‌محور نیز در دستور کار قرار دارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح شناسه کالا در گروه کالایی دارو و محصولات سلامت‌محور عقبگرد داشته یا خیر، گفت: در حال‌حاضر اصالت هر محصول سلامت‌محور از طریق برچسب درج شده روی آن به وسیله سامانه تی‌تک قابل استعلام است بنابراین ادعای آنکه محصولات سلامت‌محور در طرح دریافت شناسه کالا عقبگرد داشتند، صحیح نیست.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه هم‌اکنون میزان تعهدات ارزی ایفا نشده از سوی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی در حوزه غذا و دارو ۱۶ درصد است، خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با سایر گروه‌های کالایی عدد قابل توجهی نیست؛ البته می‌توان «عدم ترخیص کالا از گمرک» و «زمان‌بر شدن واردات کالا به کشور» را به عنوان دلایل عمده تعهدات ارزی ایفا نشده در این حوزه یاد کرد.
سخنگوی سابق سازمان غذا و دارو در پایان در پاسخ به انتقادی مبنی بر اینکه چرا برای استفاده مصرف‌کنندگان نهایی از این سامانه اطلاع‌رسانی مطلوبی صورت نگرفته است، گفت: سازمان غذا و دارو در تلاش است تا از طرق مختلف مانند برگزاری نمایشگاه‌ها، اپلیکیشن سامانه تی‌تک، پرتال این سازمان و همچنین از طریق هماهنگی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مردم را نسبت به شیوه استفاده از تی‌تک آگاه کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۰۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز کالای سلامت محور با کمترین نرخ تامین شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا چیذری، در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی عنوان داشته است: زنجیره تأمین کالای سلامت محور را دریابید و ارز مورد نیازش را با کمترین نرخ تأمین کنید.

کد خبر 6087652 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • ارز کالای سلامت محور با کمترین نرخ تامین شود
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • محور گنبد- کلاله مسدود شد/ ریزش برف در توسکستان
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت