Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزارت بهداشت از ترویج طب دفاعی در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: در حال حاضر پزشکان بسیاری، اقدامات غیرضروری را برای جلوگیری از شکایات احتمالی در آینده، انجام می‌دهند؛ درصورتیکه اگر قدردانی و اعتماد متقابل شکل گیرد، پزشک و مردم مطمئن‌تر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی درباره ترویج فرهنگ قدردانی بین پزشکان، گفت: رابطه بین پزشک و بیمار و هر نوع مراقب سلامت و ارائه کننده خدمات اعم از بهورز، پرستار، پزشک عمومی و پزشک متخصص بر مبنای اعتماد متقابل بین آنها شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر بیمار و یا درخواست کننده خدمتی نباشد، فرصت ارائه خدمت و انجام فعالیت‌ها هم از ما سلب خواهد شد، لذا ما هم قدردان مراجعه کنندگان هستیم.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه این قدردانی باید بر مبنای اعتماد متقابل صورت گیرد، گفت: بنده به عنوان یک مسئول از ارائه کنندگان خدمات به ویژه بهورزان در روستاها قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به افزایش استانداردهای سلامت به ویژه حوزه خدمات بهداشتی در روستاها، بیان کرد: این توفیق به مدد فعالیت بهورزان، پزشکان خانواده و ماماهای مستقر در روستاها به دست آمده است. علاوه براین، مراقبان سلامت در حاشیه شهرها نیز با وجود تمام سختی‌ها، شاخص‌های بهداشتی حاشیه شهر را به خود هسته مرکزی شهر نزدیک کرده‌اند.

حریرچی همچنین از پرستاران، بهیاران، کمک بهیاران، همکاران آزمایشگاه و رادیولوژیست‌های فعال در بیمارستان‌ها و خارج از بیمارستان‌ها و همچنین پزشکان قدردانی کرد و افزود: اخیرا کم لطفی‌هایی به پزشکان شده است. ما قدردان خدمات شبانه‌روزی این قشر هستیم. تیم پزشکی و بهداشتی و درمانی، سالانه به میلیون‌ها بار مراجعه مردم، خدمت ارائه می‌دهند.

معاون کل وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه قدردانی دو طرفه، افزایش سلامت مردم را به دنبال دارد، عنوان کرد: ایجاد اعتماد و حس خوب بین ارائه کنندگان و دریافت کنندگان خدمت موجب افزایش میزان موفقیت خدمات و کاهش بار مراجعات و هزینه‌های سیستم بهداشت درمانی خواهد شد؛ کما اینکه بسیاری از مراجعات متعدد ناشی از عدم اعتماد، احترام و قدردانی متقابل است.

بنابر اعلام وبدا، حریرچی از ترویج طب دفاعی در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: در حال حاضر پزشکان بسیاری، اقدامات غیرضروری را برای جلوگیری از شکایات احتمالی در آینده، انجام می‌دهند؛ درصورتیکه اگر قدردانی و اعتماد متقابل شکل گیرد، پزشک و مردم مطمئن‌تر خواهند شد.

معاون کل وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: وزیر بهداشت اخیرا از دکتر جبارزاده برای ایجاد شبکه ارتباط مردمی و نظارت مردمی بر حوزه خدمات بهداشتی و درمانی دعوت کرده‌اند تا به مطالبات مردمی از جمله احترام و توجه به کرامت آنها رسیدگی شود، ضمن اینکه تشکیلات و شوراهایی در استان‌ها نیز ایجاد شده تا این کار به نحو احسن صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایرج حریرچی سلامت پزشک وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فرشیدی افزود: مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به سمت درمان مشکلات اجتماعی پیش می‌رویم با مشارکت‌های مردمی، سعی کردیم که ارتباطجامعه با روانشناسان را تقویت کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: طی سال گذشته غربالگری سلامت روان با ۸ شاخص برای غربالگری اختلالات اضطرابی و خلقی اجرا شده و ۱۲ و ۶ دهم درصد باید تکمیل شود که تاکنون به ۸ و ۴ دهم درصد رسیده است. به گفته مسئولان بیمه سلامت ۶ خدمت از خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفته­ و این پوشش دهی در حال افزایش است. مصلحی از فعالیت سه هزار و ۳۰۰ روانشناس در شبکه بهداشت و درمان کشور خبر داد و گفت: خدمات سلامت روان به صورت رایگان در مراکز جامع خدمات سلامت در سراسر کشور ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • وداع با نگرانی از مشکلات گوشی، اِلبان تضمین کیفیت عالی در تعمیرات موبایل
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت