Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا امیری فرماندار شیراز یکشنبه ۲۰ مرداد ۹۸ از معرفی محمدتقی تذروی به عنوان جایگزین حاجتی به شورای اسلامی شهر شیراز سخن گفت.
در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز، سعید نظری در جایگاه چهاردهم آرا قرار داشت که با انصراف سیروس پاک‌فطرت از ادامه فعالیت،  به این شورا راه یافت تا ترکیب ۱۳ نفره شورای شهر از فهرست امید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جایگاه پانزدهم و شانزدهم آرای مردمی در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر شیراز به نام علی راستگو و محمدتقی تذروی ثبت شد و این افراد به عنوان عضو علی‌البدل مطرح شدند.
به گفته تذروی، علی راستگو به دلیل تمایل برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی،‌ فعالیت به عنوان عضو شورا را نپذیرفت.
به گفته تذروی، وی چهارشنبه ۲۳ مرداد ۹۸ ساعت ۱۵ در صحن علنی و با حضور فرماندار شیراز و یا نماینده وی برای نشستن بر کرسی شماره ۱۳ این نهاد سوگند یاد می‌کند و به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد؛‌ صندلی که پیش از این در اختیار مهدی حاجتی قرار داشت، عضو شورا که بیش از دو ماه است در زندان به سر می‌برد.
بیش از دو ماه است که مهدی حاجتی عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز در زندان به سر می برد.
شورای اسلامی شهر شیراز ۱۳ عضو دارد.
مهدی حاجتی نفر سیزدهم راه یافته به پنجمین دوره شورای شهر شیراز ۱۲ خرداد ۹۸ بازداشت و روانه زندان شد.
حاجتی پیش از این نیز پنجم مهرماه ۹۷ بازداشت اما ۱۵ مهرماه این سال با قرار وثیقه دو میلیارد ریالی آزاد شد اما به گفته مسئولان قضایی رسیدگی به پرونده وی ادامه داشت.
وی به دوسال زندان و یکسال تبعید به یکی از شهرهای خارج از استان فارس محکوم شده است.
جرم وی را اقدام علیه امنیت ملی اعلام کرده اند و جزئیاتی بیشتری گفته نشد.

امیدی که محقق نشد
تذروی در ادامه از امیدها به بازگشت حاجتی به شورای شهر سخن گفت،‌ موضوعی که محقق نشد.
عضو علی البدل شورای اسلامی شهر شیراز هرچند که از نظر سیاسی، دیدگاه متفاوتی با حاجتی دارد،‌ گفت: ‌در ماه‌های اخیر نهادهای بسیاری از جمله کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و بسیاری از شخصیت‌های ملی و استانی از پیگیری وضعیت حاجتی و بازگشت وی سخن گفته بودند.

ابراز خرسندی از خروج شورا از یکدستی
۱۳ کرسی شورای اسلامی شهر شیراز طی چند ماه گذشته پس از خروج یک عضو اصولگرا در اختیار فهرست امید (اصلاح‌طلبان) بود که با حذف مهدی حاجتی از شورا، تذروی که با گرایش اصولگرایی شناخته شده است، وارد شورا می شود.
تذروی از اینکه با ورود وی، شورای شهر شیراز از یکدست بودن محض در خواهد آمد ابراز خرسندی کرد و گفت: شورایی که یکدست و همه اعضای آن از یک طیف سیاسی باشند نمی‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد.
تذروی ادامه داد:‌ شورا محلی است که باید از جناح‌ها و طیف‌های مختلف در آن حضور داشته باشند تا طرح‌ها و برنامه‌های مطرح شده در این نهاد به درستی در مسیر بررسی دقیق قرار گیرد.
این عضو جدید شورای اسلامی دوره پنجم شهر شیراز همچنین امیدوار است که با همکاری دیگر اعضای شورای شهر بتواند در جهت شکوفایی و توسعه این کلانشهر گامی بردارد.
تذروی که پیش از این، تجربه چهار ساله حضور شورای شهر شیراز را در کارنامه دارد،‌ آمادگی خود را برای انتقال تجربیات دوره عضویت در این شورا اعلام کرد.
۹۸۷۳/ ۲۰۲۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر مهدی حاجتی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۰۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا) از اعلام کاندیدای مورد حمایت این شورا در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز و زرقان خبر داد. - اخبار استانها -

مجید فروردین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم از شیراز، بیان کرد: شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا)، آقایان سید اسماعیل حسینی و ابراهیم عزیزی را دو کاندیدای مورد حمایت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز و زرقان معرفی کرده است.

وی گفت: اطلاعیه رسمی شانای کشور نیز در خصوص اعلام حمایت از این دو کاندیدا تا فراد اعلام خواهد شد.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا) افزود: در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز شانا هنور فرد مورد حمایت خود را اعلام نکرده و به احتمال زیاد صبح فردا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/424.

دیگر خبرها

  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • راند دوم
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • آنچه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شیراز گذشت
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی در شیراز برپا شد
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود