Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا صداقت دبیر علمی بیست و نهمین کنگره چشم پزشکی ایران و رئیس انجمن چشم پزشکی استان خراسان درباره اهداف بیست و نهمین کنگره چشم پزشکی ایران اظهار کرد: ما در کنگره امسال همانند کنگره‌های گذشته سعی می‌کنیم که دانش چشم پزشکی ایران همسو با سایر کشور‌های دنیا پیشرفت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی چشم پزشکی دنیا را از توانمندی‌های جامعه چشم پزشکی ایران آگاه دانست و بیان کرد: ما از طریق برگزاری کنگره‌ها در صدد هستیم که بیماران چشم پزشکی کشور‌های منطقه و همسایه را شناسایی کنیم، حضور مهمانانی از کشور‌های منطقه و آسیای میانه در کنگره امسال این کشور‌ها را بیش از گذشته با ظرفیت‌های بالای چشم پزشکی ایران آشنا می‌کند بنابراین بیماران خارجی بیش از پیش به کشور جذب می‌شوند.

صداقت افزود: ما در کنگره امسال پذیرای مهمانانی از کشور‌هایی مانند تاجیکستان، افغانستان، عراق، بحرین، کویت و عمان هستیم، چشم پزشکی ایران از نظر علمی، جراحی و انجام کار‌های تحقیقاتی و تشخیصی با کشور‌های همسایه بسیار فاصله دارد، بنابراین ما باید از این ظرفیت در مسیر توسعه گردشگری سلامت و  تبادل تجربیات خود استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: پیشرفته‌ترین دستگاه لیزر چشم دنیا در بیمارستان لبافی‌نژاد راه‌اندازی شد

دبیر علمی بیست و نهمین کنگره چشم پزشکی ایران تاکید کرد: ظرفیت چشم پزشکی ما بسیار بالاست، ما امروزه درمان‌هایی را در ایران انجام می‌دهیم که این درمان‌ها در کشور‌های اروپایی و آمریکایی هم انجام می‌شود.

عیوب انکساری یکی از بیماری‌های شایع چشم

وی تصریح کرد: عیوب انکساری یکی از بیماری‌های شایع چشم است که اغلب افراد جامعه به آن مبتلا هستند، افرادی که عینک طبی دارند، اما قادر به تحمل آن نیستند، در مواردی می‌توانند با جراحی رفع عیوب انکساری و انجام لیزر بدون عینک زندگی کنند.

صداقت گفت: بیش از ۲۵ تا ۵۰ درصد افراد جامعه به عینک نیاز دارند و در صورتی که عارضه پیرچشمی را که پس از ۴۰ سالگی افراد به آن دچار می‌شوند هم در نظر بگیریم می‌توان گفت همه ایرانیان از سن ۴۰ سالگی به بعد باید عینک استفاده کنند.

دبیر علمی بیست و نهمین کنگره چشم پزشکی ایران درباره مشکلات افراد عینکی اظهار کرد: برخی افراد عینکی هنگام کار و سایر فعالیت‌های روزانه خود با مشکلاتی در استفاده از عینک رو به رو هستند که برای حل این مشکل می‌توان از لیزر استفاده کرد.

وی بیان کرد: افراد عینکی می‌توانند پس از سن بلوغ (۱۸ تا ۲۰ سالگی) عمل لیزر چشم را انجام دهند، البته پیش از انجام این عمل، چشم پزشک باید وضعیت بیمار را مورد ارزیابی قرار دهد سپس بنا به تشخیص استفاده از لیزر پیشنهاد می‌شود.

صداقت افزود: معاینات چشم پزشکی و عکس‌های قرنیه باید کاملا طبیعی و شماره عینک فرد هم ثابت باشد تا عمل لیزر چشم به بیمار پیشنهاد شود، از سوی دیگر فرد باید هیچگونه بیماری چشمی نداشته و جراحی او با ریسک خطر همراه نباشد.

وی یاداوری کرد: مبتلایان به قوز قرنیه نمی‌توانند عمل لیزر چشم را انجام دهند، افرادی که دچار  آب مروارید و آب سیاه هم هستند قادر به انجام این عمل نیستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۰۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،گزارش مرکز رصد فرهنگی با عنوان "ایران در آینه شاخص‌های جهانی فرهنگ" با تکیه بر داده‌های پیمایشی بین‌المللی منتشر شد.

طبق یافته‌های مرکز ملی رصد فرهنگی کشور نشان می‌دهد: ارزش‌های اخلاقی در ایران در مقایسه با وضع جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است.

بر اساس داده‌های مرکز رصد فرهنگی کشور، دزدی، خودکشی، خشونت خانگی علیه زنان و گرفتن رشوه غیراخلاقی‌ترین رفتار از نگاه مردم ایران است.

در گزارش مرکز رصد فرهنگی کشور، وضع ایران در شاخص‌های مختلف فرهنگی از جمله ارزش‌های اجتماعی، هنجار‌ها و کلیشه‌ها، خوشبختی و رفاه، سرمایه اجتماعی و اعتماد، ارزش‌های اقتصادی، تصور از فساد، مهاجرت، امنیت، دانش و فناوری، ارزش‌های مذهبی و اخلاقی و فرهنگ سیاسی مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس داده‌ها، ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان با کمترین نگرانی نسبت به وقوع جنگ است و از سویی دیگر احساس امنیت در ایران کماکان در مقایسه با میانگین جهانی، وضع مطلوب‌تری دارد.

داده‌های این گزارش علمی نشان می‌دهد در ایران ارزش‌های اخلاقی نیز در مقایسه با وضع جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است و می‌توان جامعه ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌ها یک جامعه اخلاقی توصیف کرد.

داده‌های معتبر پیمایش جهانی نشان می‌دهد غیرقابل‌توجیه‌ترین رفتار نزد ایرانیان، دزدی، خودکشی، کتک‌زدن زن از طرف شوهر، گرفتن رشوه و همجنس‌گرایی است و مردم ایران بیش از میانگین جهانی نسبت به این بی‌اخلاقی‌ها موضع منفی دارند.

دیگر خبرها

  • یازده ستاره تیم ملی ایران که زود خاموش شدند
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • ‌تازه‌ترین دست‌آوردهای هوش مصنوعی در تصویر برداری پزشکی
  • جدید‌ترین دستاورد‌ها در زمینه نقش هوش مصنوعی در تصویربرداری در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران ارایه می‌شود
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ارائه جدیدترین دستاورد‌های هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • در 5 دقیقه با عینک زدن خدافظی کنید!