Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی جوادی روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کشور در شرایط سختی قرار دارد، افزود: شرایط کنونی سخت تر و پیچیده تر از هشت سال دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه تحریم ها، نظام و دولت را وارد فاز جدیدی کرده است، ادامه داد: بانیان تحریم و طراحان آن، برای امروز ما پیش بینی شکست کامل را کرده بودند ولی به حول قوه الهی با تدابیری که از سوی رهبر معظم انقلاب و ارکان نظام صورت گرفت؛ اکنون در شرایطی هستیم که پیک بحران ها را سپری کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوادی خاطرنشان کرد: اکنون دنیا به این نتیجه رسیده است که هیچ راهی غیر از اینکه با این نظام و ملت کنار بیایند، نیست.

وی با بیان اینکه کشور از این شرایط سخت عبور خواهد کرد، خاطرنشان کرد: ما امید داریم که در آینده نزدیک رونق اقتصادی و رونق تولید و اشتغال را در کشور شاهد خواهیم بود. 

 قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس  با باین اینکه مشکلات تحریم برای کشور بهره های زیادی هم داشت، تصریح کرد: یکی از نتایج تحریم ، نگاه به ظرفیت ها و تولید داخلی و تحقق اقتصادی بود که در این زمینه اقدامات خوبی در کشور انجام شده است. 

وی به خودکفا شدن کشور در تولید گندم اشاره کرد و گفت: افتخار می کنیم در چنین شرایط بحرانی، این موفقیت حاصل شده است؛ این در حالی است که قبل از این دولت تا ۶ و نیم میلیون تن در سال گندم وارد کشور می شد.

جوادی گفت: امروز با برنامه ای که داریم بر اساس آن پیش می رویم، بیش از ۹۰ درصد تولید شکر در داخل کشور انجام می شود و در آینده با تولید بهتر و افزایش راندمان، در محصول شکر نیز به خودکفایی خواهیم رسید.

وی با بیان انیکه کشور در تولیدات باغی وضعیت مطلوبی دارد، گفت: در سال زارعی جاری میزان تولید در این بخش قابل توجه بود. 

 قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس  در بخش دیگری از سخنان خود زنجان را به عنوان یک استان پر ظرفیت در حوزه کشاورزی توصیف کرد و گفت: این استان نسبت به وسعت و جمعیت خود، تولیدات ارزنده ای در کشاروزی دارد.

به گزارش ایرنا در این مراسم از خدمات پنج ساله حسین جعفری قدردانی و جواد تاراسی به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان معرفی شد. 

۳۰۸۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل نوبخت اژدری در جلسه منتخبان جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری استان اردبیل، تعداد کل زنبورستان‌های این استان را بر اساس اطلاعات گردآوری شده در شماری پاییز سال گذشته سه هزار و ۷۱۴ مورد اعلام کرد.
وی بیان کرد: استان اردبیل سال گذشته با تولید هفت هزار و ۴۳۸ تن عسل در رتبه چهارم کشوری استحصال این محصول قرار گرفت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: بر اساس اطلاعات سرشماری فعالیت زنبورداری استان اردبیل در پاییز سال گذشته، زنبورداران استان با بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی در حال تولید عسل در استان هستند.
وی میانگین تولید عسل در کلنی‌های مدرن را ۱۴.۷ کیلوگرم و میانگین تولید در کلنی‌های سنتی را ۶.۷ کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: استان اردبیل قطب کشاورزی و تولید محصول عسل کشور به شمار می‌رود.
اژدری اظهار کرد: ۳۵ درصد اشتغال استان اردبیل مربوط به بخش کشاورزی این استان است و این آمار نشان می‌دهد که یک سوم سهم اشتغال استان مرتبط با فعالیت تولیدی کشاورزی است.
عسل تولید شده در استان اردبیل به علت کوچ زنبورداران به مناطق و ییلاقات پرگل و نیز تهیه عسل در مراتع غنی کوهستان‌های استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.
سالانه حدود ۳۰۰ تن عسل از استان اردبیل به مقصد کشور‌های عراق، ترکیه، کشور‌های حاشیه خلیج فارس و مالزی صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان