Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@08:45:16 GMT

خسارت 300 میلیونی آتش‌سوزی مراتع مهریز

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۰۷۵۷

خسارت 300 میلیونی آتش‌سوزی مراتع مهریز

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز ا مهار آتش‌سوزی مراتع یکی از ارتفاعات این شهرستان با خسارت 300 میلیون ریالی پوشش گیاهی این منطقه خبر داد.

«سید علی باقری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مهار آتش‌سوزی دو هکتاری ارتفاعات مشترک بنادک سادات و طزرجان، اظهار کرد: متاسفانه به علت کوهستانی و صعب العبور بودن این منطقه، وزش باد، گوشش گیاهی خشک و آتش‌زا و همچنین نبود تجهیزات کافی برای مهار اولیه آتش دو هکتار از این منطقه در زیر آتش سوخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از خسارت 300 میلیون ریالی پوشش گیاهی این منطقه خبر داد و گفت: متاسفانه بخش قابل توجهی از پوشش گیاهی این منطقه دچار آسیب شده و هنوز میزان خسارت به گونه‌های جانوری این منطقه مشخص نیست.

این مسئول از مهار به موقع آتش به محض مطلع شدن یاد کرد و گفت: دو نفر از نیروهای محیط بان شهرستان تفت با مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز و استان و همچنین مشارکت به موقع مردم محلی این آتش سوزی وسیع پس از گذشت هفت ساعت مهار  و از پیشروی بیشتر آن ممانعت کردند.

باقری احتمال علت آتش سوزی را از جانب مردم خواند و گفت: هر چند سهوی و عمدی بودن حادثه هنوز مشخص نیست اما نیروهای حفاظتی، چند نیروی انسانی را در حین حادثه مشاهده کرده‌اند که احتمال می‌رود این افراد از شکارچیان منطقه بوده و در بروز این حادثه دست باشند.

وی حفاظت از اراضی ملی را یکی از مهمترین برنامه‌های منابع طبیعی برشمرد و گفت: این مهم باید با مشارکت مردم و شوراها، دهیاران و سایر دستگاه‌ها انجام و به مسئله‌ای فراگیر تبدیل شود.

رییس منابع طبیعی مهریز در پایان از مردم خواست تا بلافاصله به شماره تلفن رایگان 1504 حوادث را اطلاع دهند و تصریح کرد: مردم با استفاده از علوفه خشک، در مجاورت و حتی در مناطق مرتعی از ایجاد اشتعال به جد خودداری کنند تا چنین حوادثی روی ندهد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اراضي ملي آتش سوزی مراتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۰۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری

محمد یساولی گفت: این حادثه پیش از ظهر امروز در طبقه ششم یک ساختمان تجاری هفت طبقه شعله ور شد که حضور به موقع آتش نشانان موجب جلوگیری از سرایت آتش به طبقات دیگر ساختمان شد.

وی افزود: پس از تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ تیم‌های آتش نشانی از پنج ایستگاه آتش نشانی کرج به محل حادثه شتافتند.

رییس سازمان آتش نشانی کرج گفت: این آتش سوزی به طور کامل مهار و موقیعت حادثه ایمن سازی شده است.

وی با بیان اینکه در مهار این آتش سوزی ۲۰ نفر آتش نشان حضور داشتند، اظهار کرد: دراین حادثه به کسی آسیب وارد نشد.

علت حادثه و میزان خسارت وارده در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم