Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@13:12:18 GMT

جزئیات آزمون شفاهی دانشنامه دندانپزشکی ترمیمی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۰۹۸۲

نحوه آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی رشته دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی سال ۹۸ اعلام شد.

به گزارش مهر، آزمون شفاهی دستیاران پذیرفته شده در آزمون کتبی در دو مرحله صورت می پذیرد. در مرحله نخست آزمون عملی به صورت مشاهده مستقیم (DOPS) نحوه رعایت کنترل عفونت، پوزیشن، مراحل تراش حفرات و ترمیم انواع رستوریشن های مستقیم و غیرمستقیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستیاران حتما روپوش سفید به همراه داشته باشند. کلیه تجهیزات و وسائل لازم در محل آزمون در اختیار دستیار قرار می گیرد و دستیار باید از آوردن اینسترومنت های شخصی خودداری کند.

مرحله دوم شامل ارائه مورد (Case Presentation) است. در این مرحله دستیاران کیس مورد نظر را در مدت ۸ دقیقه ارائه خواهند داد.

ملاک های مورد ارزیابی چگونگی بیان کیس مربوطه در مدت زمان مورد انتظار، توجه به ارائه یک درمان سلامت محور برای بیمار، ترتیب و نتایج درمان، ارائه رادیوگرافی های لازم، وضوح اسلایدها و ارائه تصاویر Follow Up است. مستندات و Logbook مربوط به کیس مورد ارائه باید توسط استاد مربوطه و سرپرست تخصصی گروه تایید شده باشد.

پس از احراز حد نصاب قبولی در آزمون شفاهی، امتیاز فعالیت های پژوهشی دستیاران تا سقف ۱۰ امتیاز به نمره شفاهی اضافه خواهد شد.

دستیاران باید مستندات پژوهشی خود را بر اساس اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی تکمیل کنند. ایندکس کلیه مقالات باید ضمیمه بوده و اعتبار ژورنال مورد نظر باید توسط لیست ژورنال های غیر معتبر (Black List) در سایت وزارت بهداشت یا در سایت مربوطه http//blacklist.research.ac.ir بررسی شود و از ارائه مقالات چاپ شده در مجلات غیر معتبر اجتناب ورزند.

ایندکس مجلات باید از ایندکس اصلی ژورنال و نه از سایت مربوطه ضمیمه شود. مقالات پذیرفته شده که در نوبت چاپ هستند باید به تایید معاونت تخصصی دانشکده رسیده باشند. در مورد ارائه کتاب، مستندات معتبر برای چاپ و ترجمه ضمیمه باشد.

همچنین، ثبت اختراع و نوآوری باید به تایید مراجع قانونی دانشگاه مربوطه و یا مراجع ذیربط رسیده باشد. به ارائه خلاصه، سخنرانی و شرکت در کنگره ها امتیازی تعلق نمی گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جزئیات آزمون شفاهی دانشنامه پزشکی دندانپزشکی ترمیمی درگیری محمودآباد معامله قرن میعاد صالحی محمد حضرت پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیابی به دانش چاپگر سه بعدی دندانپزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با این محصول، دندان مصنوعی با دقت و سرعت بیشتر و هزینه کمتر نسبت به روش‌های مرسوم، تولید می‌شود.

محبوبه دل انگیز گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی    

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ هزار معلم تازه نفس در راه مدرسه
  • دستیابی به دانش چاپگر سه بعدی دندانپزشکی
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • گردآوری دانشنامه شیراز در هفت جلد
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • ما میراث‌دار فرهنگی اصیل و غنی هستیم/ وظیفه داریم یگانه بودن جایگاه شیراز را پاس بداریم
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد
  • برگزاری آزمون حفظ قرآن در خرمشهر
  • برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش