Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@01:27:30 GMT

تجلی سخاوت ابراهیمدر شب ذبح اسماعیل

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۱۰۲۶

تجلی سخاوت ابراهیمدر شب ذبح اسماعیل

اشاره :

جشن بزرگ "ذبح عظیم" همزمان با شب عید قربان با ذبح صدها قربانی در امیرآباد دامغان برگزار شد .

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، "ابراهیم" امیرآبادیان، خیر امیرآبادی حالا دیگر نمادی از سخاوت و رأفت ایرانیان است، انسان سخاوتمندی که گستردگی سفره کرم و مهربانی اش محدود به زادگاه کوچکش در امیرآباد نیست و هموطنان بسیاری در سراسر کشور در روز عید قربان طعم سخاوت او و دیگر خیرین هموطن مان را می چشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" ابراهیم" امیرآبادیان چند سالی است با مشارکت در برپایی جشن ذبح عظیم در زادگاهش، امیرآباد کوچک را به بزرگترین قربانگاه استان سمنان تبدیل کرده است. این خیر نیک اندیش سال 96 وعده داد هر سال در شب ذبح اسماعیل خود به تنهایی به اندازه قربانی های جمع آوری شده در استان سمنان، قربانی بدهد تا مردمان بیشتری در این ایام بر خوان کرم مردمان نیک اندیش این دیار بنشینند .

ابراهیم امیرآبادیان در پنج سال گذشته و تا پیش از عید قربان امسال بالغ بر 2300 راس قربانی را با همکاری کمیته امداد استان سمنان ذبح و توزیع کرده است. با ایسن همه سخاوت این خیر محدود به عید قربان نیست و در ایام محرم نیز قربانگاه دیگری برپا می کند و یا با مشارکت در طرح دیگری از کمیته امداد به یاری نوعروسان نیازمند شتافته است همچنین سال هاست اگرچه گله های بسیاری از بهزیستی استان دارد اما با راه اندازی یک مرکز برای کودکان بی سرپرست پای در این وادی نهاده است .

حبیب الله خجسته پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در مراسم جشن ذبح عظیم عید قربان و توزیع قربانی ها در بین نیازمندان استان از عید قربان به عنوان عید بندگی نام برد و ضمن تجلیل از بانیان این جشن بزرگ اظهار کرد: ذبح عظیم و توزیع آن بین نیازمندان استان کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است .

وی با اذعان به اینکه برپایی این جشن در چنین شب عزیزی بسیار قابل تقدیر است گفت: باید تلاش کنیم که برگزاری جشن هایی از این دست مستمر و ادامه دار باشد .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه اینگونه جشن ها نباید محدود به این ایام باشد ادامه داد: باید بکوشیم با برگزاری جشن هایی از این دست در تمام روزها و ساعات سال، به یاد محرومان واقشار نیازمند جامعه باشیم .

خجسته پور، با بیان اینکه طواف خانه خدا اگر از مسیر خدمت به خلق خدا خارج باشد، قطعا و یقینا مورد قبول درگاه احدیت نخواهد بود اضافه کرد: انتظار می رود همه آنها که دل در گرو انسانیت داشته و دارای تمکن مالی هستند با مشارکت در جشن هایی از این دست به یاری همنوعان نیازمند خود بشتابند .

وی با اشاره به اهمیت و تقدس این ایام خاطرنشان کرد: عید قربان، عید بندگی است و در این ماه عزیز، حاجیان در سرزمین وحی گرد هم آمده و طواف خانه خدا و اعمال حج را به جای می آورند .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه اعمال و امور خیر نباید به مسائل سیاسی آغشته شود خاطرنشان کرد: تلاش کنیم رنگ و بو و تعلقات سیاسی را از اینگونه برنامه های خداپسندانه بزدایم .

وی خدمت به مردم را از ضروریات دین مبین خواند و گفت: باید تلاش کنیم همواره با اقدامات موثر و سازنده خود، بیش از پیش در مسیر خدمت به بندگان خداوند گام برداریم .

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به جایگاه انفاق در آموزه های اسلامی به تجلیل از مشارکت و همراهی حاضران در این جشن بزرگ پرداخت و تصریح کرد:حتی آنها که نیت کمک داشته اما توان مالی لازم برای مشارکت در این امور خیر را ندارند می توانند با قلم، قدم، و نفس و مشارکت و همراهی خود در این مسیر زیبا قدم گذاشته و به همنوعان خود یاری برسانند .

همچنین عل یر ضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور در این مراسم به تقدیر از ابراهیم امیرآبادی از خیرین بزرگ استان و از متولیان و حامیان این جشن بزرگ گفت: این خیر نیک اندیش در حال حاضر از سه طرح خَیری و کمک ‌به نیازمندان در سطح کشور حمایت می کند .

وی با اشاره به افزایش مشارکت ها در جشن های عید قربان خاطرنشان کرد: تعداد ذبح قربانی ها در سطح کشور امسال در مقایسه با سال قبل ۴۵ درصد و ارزش ریالی قربانی ها ۹ درصد رشد داشته است .

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور از تحت پوشش قرار گرفتن ۳۰۰ هزار کودک در طرح محسنین خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۶۴۰ هزار خیر در کشور از نیازمندان حمایت مالی می کنند .

  عسگری به روند رو به رشد حمایت خیرین از نیازمندان اشاره و اظهار کرد: هموطنان مان در سال ۹۷ ، بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی به نیازمندان کشور کمک کردند که پیش بینی می شود این رقم در سال جاری از مرز ۸۰۰ میلیارد تومان نیز بگذرد .

وی یادآوری کرد: در حال حاضر هر یتیم در کشور ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان مستمری دریافت می کند که این مستمری از سوی خیرین تامین می شود .

کمیته امداد استان سمنان امسال با افزایش فعالیت های خود می کوشد همچون چند سال اخیر به روند رو به رشد جمع آوری قربانی ها در این عید سعید ادامه دهد، کمیته امداد استان امسال برای افزایش 100درصدی قربانی ها هدفگذاری کرده است هدفگذاری که با تلاش و برنامه ریزی این نهاد حمایتی چندان هم دور از دسترس نیست .

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از تعبیه 8 قربانگاه اصلی در سطح این استان برای انجام قربانی‌ در عید سعید قربان خبر داد .

محسن مسعودیان‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان اظهار کرد: این قربانگاه‌ها در هشت شهرستان استان سمنان ایجاد شدند .

وی از استان سمنان به عنوان یک استان برتر در جمع‌آوری گوشت قربانی‌ها در این عید بزرگ اسلامی نام برد و افزود: کمیته امداد می‌کوشد با توزیع گوشت‌های قربانی به تقویت سبد غذایی محرومان کمک کند .

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از برگزاری یک جشنواره به همین مناسبت در امیرآباد دامغان خبر داد و گفت: بخش عمده کشتارهای استان سمنان در امیرآباد و با حمایت ابراهیم امیرآبادیان از شاخص‌ترین خیرین استان در این حوزه برگزار می‌شود .

وی بر ضرورت تکریم و تجلیل خیرینی همچون "امیرآبادیان" تاکید و خاطرنشان کرد: بخش عمده قربانی‌ها توسط این خیر نیک اندیش تامین شده است .

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه سال گذشته در عید قربان قربانی‌هایی به ارزش 19 میلیارد تومان جمع‌آوری و توسط کمیته امداد توزیع شده است اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد قربانی‌ها با افزایش دو برابری به حدود دو هزار قربانی برسد .

وی بر ضرورت توسعه بیش از پیش فرهنگ انفاق و کمک به نیازمندان تاکید و اظهار کرد: برپایی برنامه‌هایی از این دست می‌تواند به ترویج بیش از پیش این فرهنگ حسنه در استان کمک کند .

مسعودیان‌راد یادآوری کرد: علاوه بر هشت قربانگاه اصلی مراکزی برای جمع آوری قربانی‌ها برای ذبح عظیم قربانی استان سمنان تعبیه شده که شهمیرزاد، امیرآباد، مهدیشهر، میامی، گرمسار، آرادان، بیارجمند، سرخه، دامغان، بسطام، شاهرود و سمنان از جمله آنها است .

" ذبح عظیم" نمودی از مهربانی مردمان این دیار است جشنی که در این روزان عسرت و تنگ دستی، چراغ مهربانی را روشن نگاه داشته تا یادمان باشد مهربانی با مردمان این آب و خاک پیمانی دیرسال و همیشگی دارد .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف شاخص شب عید کمیته امداد گوشت معاون سیاسی امنیتی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۱۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟

زی‌سان: از چند روز گذشته خبری تحت عنوان «خبر خوش برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد/ واریز این مبلغ تا ساعاتی دیگر برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی» در برخی رسانه‌های زرد و فیک‌نیوزها منتشر شده است. اما شواهد نشان می‌دهد دستکم تا هفته آینده خبری خوبی برای مددجویان کمیته امداد و مستمری بگیران بهزیستی مخابره نخواهد شد. 

ماجرا از این قرار است که هنوز تکلیف اضافه حقوق مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد مشخص نشده است و محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) درباره میزان افزایش حقوق مستمری بگیران توضیحاتی ارائه داد.

محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) گفت: در روز‌های گذشته، نشستی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونان ایشان در مورد افزایش مستمری بازنشستگان و نرخ این افزایش داشتیم که به جمع‌بندی نرسیدیم؛ این نشست نتیجه‌ای نداشت و قرار شد هفته آینده مجدداً نشستی برگزار و در مورد میزان افزایش مستمری ۱۴۰۳ تصمیم‌گیری شود.

خواسته‌ی ما، اجرای دقیق مر قانون است؛ ما به صراحت خواستار اجرای قانون هستیم؛ به طور مشخص بایستی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اجرایی شده و مستمری بازنشستگان به اندازه‌ی میزان افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

انتظار می‌رود نرخ افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در نشست هفته آینده با مدیرعامل و مدیران و کارشناسان سازمان تعیین تکلیف شود

tags # افزایش حقوق سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • (ویدئو) سخاوت باورنکردنی جوان ساکن غزه در بحبوحه جنگ
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد