Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@22:31:15 GMT

جوانان و بانوان، صحنه گردان سمن های قزوین هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۱۹۴۴

جوانان و بانوان، صحنه گردان سمن های قزوین هستند

منوچهر حبیبی روز سه شنبه در ششمین همایش سالانه سازمان های مردم نهاد استان قزوین اظهار داشت: به اعتقاد متخصصان علوم اجتماعی اداره جوامع در عصر حاضر به چند رکن نیاز دارد که یکی از این بخش‌های مهم استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در بخش غیر دولتی، خصوصی و جامعه مدنی است.

وی با بیان اینکه متخصصان بر جایگاه جامعه مدنی در حل مشکلات اجتماعی تاکید بسیار زیادی دارند، اضافه کرد: کارکرد جامعه مدنی امروزه در قالب سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها در حال تبلور است و در واقع سازمان‌های غیردولتی از استوانه های جامعه مدنی محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول گفت:سازمان‌های غیر دولتی ارتباط بسیار بسیار نزدیکی با بدنه جامعه و مردم دارند و می توانند مطالبات مردمی را به دولت منعکس کرده و بخش‌هایی را حل و فصل کنند.

حبیبی اضافه کرد: اساسا سازمان‌های مردم نهاد می توانند تعادل و توازن اجتماعی در سطح جامعه برقرار کرده و نقش بسیار مهمی را در حوزه‌های مختلف و در سطح جامعه داشته باشند.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد خودجوش و اعتقادی هستند و بسیاری از آنها از عهده کارهای بزرگی که حتی خارج از توان دولت است برآمده اند.

معاون استاندار با بیان اینکه نقش سازمان‌های مردم نهاد بسیار اثرگذار است، اضافه کرد:سمن‌ها باید با انسجام و یارگیری تعداد اعضای خود را طی سال افزایش داده و حل آسیب‌های اجتماعی را هدف اصلی خود قرار دهند.

حبیبی اضافه کرد:دشمنان امروزه گسترش آسیب‌های اجتماعی و حمله به فرهنگ را آغاز کرده‌اند و سمن‌ها می توانند با شفاف سازی، یارگیری و ایجاد اعتماد برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

۶۱۰۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آسیب های اجتماعی استان قزوین استفاده از ظرفیت جامعه مردم نهاد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست فعالان محلات استان افزود: روش و رویه پرداخت به مسائل توسط مردم یکی از رویه‌های اصلی دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها حوزه مردم و ایجاد حلقه‌های میانی را مورد توجه و تاکید قرار داده و این مهم را حتی در اقتصاد که مقوله پیچیده‌تر و تکنیکی تری است مطرح می‌کند.   استاندار اضافه کرد: تصدی گری توسط دولت در برخی از موضوعات از جمله موضوعات اجتماعی باعث گرفتاری‌هایی می‌شود و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند، در وهله نخست مردم فکر می‌کنند با ورود دولت نقشی ندارند و دوما دولت متصدی خوبی در این زمینه نیست و برخی اوقات مشکلات را بیشتر می‌کند.   نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد مقدورات و امکانات برای پرداخت مسائل اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوعات در کانون توجه دولت سیزدهم است ولی حوزه‌های اجتماعی و حوزه‌های زیرساختی نیازمند بودجه‌های زیادی است که تمامی آنها در توان دولت نیست و باید با هم افزایی دولتی و مردمی مشکلات را برطرف کرد.   وی افزود: استان قزوین به صورت مصداقی اقدامات متعددی را برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها راه اندازی کمپ ماده ۱۶ است، موضوعی که برخی از معضلات اجتماعی را کاهش داده و باید در سطح استان توسعه پیدا کند.   اعلایی گفت: حل مسائل کانون‌های مشکل آفرین اجتماعی در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و خدمت گذران با همدلی و همراهی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکلات کاهش یابد.

 

دیگر خبرها

  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند