Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@12:27:00 GMT

پرونده مسکن مهر اصفهان شهریور امسال بسته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۲۰۸۰

پرونده مسکن مهر اصفهان شهریور امسال بسته می‌شود

حجت الله غلامی روز سه شنبه در هفتاد و نهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان افزود: پروژه مسکن مهر در بسیاری از استان‌ها تکمیل و پرونده آن بسته شده است و قرار بود اواخر سال گذشته پرونده این پروژه بسته شود اما به دلیل پارهای مشکلات این زمان طی دو مرحله به تعویق افتاد. 

وی تصریح کرد: پیش از این در شورای مسکن استان اصفهان مشکلات واحدهای مسکن مهر مورد بررسی قرار گرفت و برای برطرف شدن مشکلات پیش روی این واحدها تصمیم‌هایی در قالب مصوبه اتخاذ شد که اجرای این مصوبات می‌توانست کار را تمام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بااشاره به اینکه در این مصوبات وظایف هریک از دستگاه‌ها مشخص شد، ادامه داد: وظایف دستگاه‌ها حسب آن مصوبات عملی نشد و یکی از دلایل تاخیر در بسته شدن پرونده مسکن مهر استان اصفهان است. 

ساخت مسکن در قالب "پروژه مسکن مهر" با آماری افزون بر ۲۲۲ هزار واحد مسکونی از سال ۸۶ در استان اصفهان آغاز شد که از این تعداد ۶۱ هزار واحد روستایی و بنگاه‌های زودبازده و ۱۶۱ هزار واحد شهری است.  

بنا به گفته ایمان طاهر معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، ۹۸ درصد واحدهای مسکن مهر این استان تکمیل ‌شده و تنها ۲ درصد باقی‌ مانده است.

غلامی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی برنامه جدیدی را  با عنوان "طرح اقدام ملی" برای ساخت مسکن در دست اجرا دارد، گفت: این طرح نیز هرچه سریع تر باید در استان اصفهان عملیاتی و مقدمات آن از اول شهریور امسال اجرایی شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به نقش تاثیرگذار ساخت مسکن در افزایش تولید و اشتغال گفت: برای افزایش تولید و اشتغال در استان اصفهان راهی جز آغاز پروژه های مسکن سازی و رونق تولید ساخت و ساز در این خطه نداریم. 

وی اظهار داشت: کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد و در این شرایط لازم است تا تولید در کشور افزایش یابد و برای رونق تولید و اشتغال در کشور باید طرح های جدیدی را برای ساخت و ساز مسکن اجرا و موانع اجرای این طرح ها را برطرف کنیم. 

همچنین مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در قالب طرح اقدام ملی قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک احداث خواهد شد. 

حمیدرضا امیرخانی سهم استان اصفهان از طرح یاد شده را ۴۰ هزار واحد معادل ۱۰ درصد کل کشور اعلام کرد و افزود: بخش بزرگی از این طرح در شهرهای بهارستان، فولادشهر و علامه مجلسی اجرا خواهد شد. 

در این جلسه مقرر شد پروانه های ساختمانی برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب "طرح اقدام ملی" در استان اصفهان تا پایان مرداد امسال دریافت شود.  

۶۰۲۲ / ۲۰۹۳ 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اشتغال اصفهان ساخت و ساز مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طوسی ظهر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از خدمات ماندگار و ارزشمند این نهاد تأمین سرپناه مناسب برای مددجویان تحت حمایت است، عنوان کرد: مددجویان روستایی که فاقد مسکن مناسب هستند می‌توانند از خدمات این نهاد برای ساخت مسکن استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس بخشنامه امسال، این نهاد به تمام مددجویان روستایی متقاضی ساخت مسکن ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهد کرد.

طوسی تصریح کرد: همچنین این مددجویان با معرفی به بنیاد مسکن می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با باز پرداخت ۲۰ ساله بهره مند شوند.

وی ادامه داد: خانوارهای تحت حمایت ۲ نفره به بالا که ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هستند می‌توانند از این خدمات بهره مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: سال گذشته ۷۳۸ واحد مسکن روستایی برای مددجویان استان کردستان ساخته و تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه کمیته امداد و بنیاد مسکن امسال نیز در مرحله نخست ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی برای مددجویان روستایی ساخته خواهد شد.

کد خبر 6099448

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان
  • موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان بررسی شده است
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی