Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، نشست خبری محسن محمدزاده، معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی به منظور ارائه گزارش سطح بندی مراکز و معرفی مراکز برتر دانشگاه جامع در سازمان مرکزی علمی کاربردی برگزار شد.

محمدزاده در این نشست با بیان اینکه سطح بندی در ارتقای کیفی موسسات بسیار موثر است، گفت: تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه ۲۸۸ هزار و ۶۸۶ نفر است و تاکنون یک میلیون و ۷۴۸ هزار و ۵۰۵ نفر از دانشگاه‌های علمی و کاربردی فارغ التحصیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشگاه در مجموع ۱۶۲۰ رشته برای دوره‌های کاردانی و ۸۹۸ رشته برای دوره‌های کارشناسی ارائه می‌کند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اهداف ارزیابی و سطح بندی مراکز ادامه داد: اشاعه فرهنگ خود ارزیابی و توجه به کیفیت، ایجاد جو رقابتی سالم بین مراکز و تصدیق به ارتقای کیفیت، آشکار کردن عوامل موثر در کیفیت نظام آموزش علمی کاربردی و معرفی مراکز برتر به جامعه و دست اندرکاران از جمله اهدافی است که ما را به سطح بندی مراکز ترغیب و تشویق می‌کند.

وی اظهار داشت: در این بین علمی بودن و بهره مندی از تجارب علمی، شفاف سازی فرآیند‌ها و نتایج، استمرار و مداومت، هوشمندسازی فرآیند‌های ارزیابی و ایجاد ارتباط با نظام تصمیم گیری از جمله اصول زیربنایی است که در سطح بندی مراکز علمی کاربردی مدنظر قرار می‌گیرد.

به گفته محمدزاده هشت عامل اصلی برای سطح بندی مراکز وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مدیریت، دوره‌های آموزشی، مدرسان، امور دانشجویان و دانش آموختگان و ... اشاره کرد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: در مجموع برای هشت عامل اصلی سطح بندی مراکز ۵۵ ملاک و ۱۷۹ نشانگر در نظر گرفته شده است و به طور کلی منابع اطلاعاتی شاخص‌های ارزیابی از سامانه‌های دانشگاه و فرم‌های ثبتی دریافت شده است.

وی با اشاره به تعداد مراکز هر سطح در مقایسه با سال گذشته عنوان کرد: در سال ۹۷ در مجموعه ۵۲۲ مرکز مشارکت کننده برای سطح بندی ۲۰ مرکز در سطح ۲، ۴۳۴ مرکز در سطح ۳ و ۶۸ مرکز در سطح ۴ بودند، اما امسال شاهد بودیم که از مجموع ۵۱۸ مرکز مشارکت کننده در سطح بندی‌ها ۲۳۰ مرکز در سطح ۲، ۲۴۸ مرکز در سطح ۳ و ۴۰ مرکز در سطح ۴ قرار گرفته اند.

وی افزود: مراکزی که طی دو سال متوالی در سطح چهار قرار بگیرند طبق قانون دیگر نمی‌توانند جذب دانشجو داشته باشند تا زمانی که کیفیت خود را ارتقا داده و به سطح سه یا دو برسند.

محمدزاده گفت: امروز از ۱۰ مرکز برتر سطح دو تقدیر و ۲۶ مرکز شایسته تقدیر هر استان نیز معرفی می‌شوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشجو شاخص فارغ التحصیل کارشناسی معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود حق بجانب عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲ رشته جدید به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد قوچان اضافه‌شده است، اظهار کرد: مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیا در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در سطح دانشگاه آزاد کشور و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری رشته‌های جدید این دانشگاه به‌حساب می‌آیند و از مهرماه ۱۴۰۳ هر دو رشته دانشجو می‌پذیرند.

رئیس دانشگاه آزاد قوچان ادامه داد: این دانشگاه به‌عنوان اولین واحد دانشگاهی از مجموعه دانشگاه‌های آزاد در سال ۱۴۰۰ میزبان نخستین نشست تخصصی اینترنت اشیا با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بوده است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی رشته مهندسی اینترنت اشیا می‌تواند زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم بوده و موجب شود دانشگاه‌های کشور دوشادوش سایر کشورهای توسعه‌یافته حرکت کند.

کد خبر 6088176

دیگر خبرها

  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده