Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه پایگاه اطفاء حریق مردمی در محل آتش‌نشانی شهر مجن ایجاد شد، ابراز داشت: با توجه به اینکه علت اصلی آتش‌سوزی‌ها عوامل انسانی است لذا با در نظر گرفتن سطحی بودن آتش‌سوزی‌ها، برای خاموش کردن این نوع آتش‌ها بایست از آب‌وخاک موجود در مراتع استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه تشکیل اکیپ اطفاء حریق در بخش‌ها و روستاهای نزدیک مراتع با کمک گرفتن از توان مردمی و افراد بومی ضروری است، افزود: هر چه سطح آگاهی نیروهای بومی بیشتر و امکانات لازم برای اطفای حریق در دسترس قرار گیرد باعث کاهش خسارات‌ها خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود در ادامه ابراز داشت: پایگاه اطفاء حریق مردمی تاسیس و در مرحله نخست تجهیزاتی شامل دستگاه فلکسی‌بک و آتش کوب و بیل و شن‌کش و ظرف آب ۱۰ لیتری را در اختیار دارد که باوجود این پایگاه مردمی هماهنگی و ساماندهی نیروهای مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در عملیات‌های اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع بهتر و بیشتر شود و خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی‌ها به حداقل می‌رسد.

کشاورزیان مهم‌ترین اقدامات در بحث پیش‌گیری و مقابله با آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های شهرستان فرهنگ‌سازی و آموزش مردم به ویژه جوامع محلی دانست و تصریح کرد: با همکاری‌ها، دلسوزی و کمک سازمان‌های مردم‌نهاد در این راستا گام‌های موثری را بر خواهیم داشت.

وی با اشاره به این‌که اداره منابع طبیعی شاهرود حمایت‌های خود را از این حرکت ارزشمند دریغ نخواهد کرد، افزود: موضوع کاشت یا حفاظت از درخت و جنگل در آموزه‌های دینی ما از اهمیت بالایی برخوردار است و تلاش در راستای حمایت از آن جزو وظایف اصلی ما و همه نهادها و جوامع محلی محسوب می‌شود.

کد خبر 4691555

منبع: مهر

کلیدواژه: اطفای حریق روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف بیرجند آتش سوزی ایلام مجلس شورای اسلامی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش صدای ایران،تسنیم در خبری نوشت:وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، افزود: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت اسلام صادقی با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، گفت: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم شفت، از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.


دیگر خبرها

  • عملکرد تیم خبری مهر در گیلان راضی کننده است
  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم