Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@04:29:12 GMT

ساماندهی فروش حیوانات در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۲۹۴۱

حمید ظهرابی در نشست خبری که امروز در سازمان محیط زیست با حضور عیسی کلانتری برگزار شد،  درپاسخ به سوال یکی از  خبرنگاران درخصوص وضعیت باغ وحش‌های کشور گفت: تا پنج سال پیش  ۷۰ درصد باغ وحش‌ها هیچ مجوزی از سازمان محیط زیست نداشتند. دستورالعمل‌هایی برای صدور مجوز به باغ وحش‌ها تهیه شد و باغ وحش‌ها موظف شدند که حداقل استانداردها را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان برهه فعالیت تعدادی از باغ وحش‌ها متوقف شد، تعدادی هم تلاش کردند که خود را استانداردها برسانند.

اخبار اجتماعی- ظهرابی با تاکید بر  اینکه در شرایط حاضر بخش عمده باغ وحش ها به استانداردها پایبندند، ابراز داشت: ۹۰ درصد باغ وحش‌های کشور براساس این ضوابط توانستند، مجوز بگیرند.

وی خاطرنشان کرد:  استانداردهای مربوط به باغ وحش‌ها پایین است و به دنبال ارتقای این استانداردها مطابق با استانداردهای بین‌المللی هستیم اما فراموش نکنیم که فعالیت‌های اصلاحی باید به تدریج و گام به گام صورت گیرد.

ظهرابی در مورد تلفات ببر در باغ وحش مشهد با اشاره به اینکه سال گذشته نیز موضوع مشابهی در این باغ وحش اتفاق افتاد. البته به‌طور طبیعی تعدادی از ببرها هنگام تولد تلف می‌شوند. خاطرنشان کرد: پیش از این در مواقع مورد نیاز تذکرات لازم به باغ وحش مشهد داده شده است. خبر تلف شدن هفت ببر در باغ وحش مشهد را دیروز دریافت کردم. بلافاصله از دفتر حیات وحش درخواست کردم که این موضوع را بررسی کنند. هنوز نتیجه بررسی مشخص نشده و موضوع در دست تحقیق است.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص  انتقال دو قلاده شیر به باغ وحش ارم و دلایل اجرای این طرح نیز توضیح داد: شیر ایرانی در ایران منقرض شده و باغ وحش ارم با اتکاء به استانداردها و ارتباطات بین‌المللی که داشته توانسته دو قلاده شیر را به باغ وحش ارم وارد کند. بررسی‌های انجام شده توسط سازمان محیط زیست نشان می‌دهد که هیچ یک از زیستگاه‌های ایران قدرت پذیرش شیر را ندارند و در شرایط حاضر امکان تکثیر شیر و انتقال آن به زیستگاه‌ها وجود ندارد.

ظهرابی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای مطالعات امکان سنجی ورود گونه‌های گربه‌سان منقرض شده به زیستگاه‌های ایران وجود دارد، گفت: چون تا الان منابع مالی مورد نیاز وجود نداشته نتوانسته‌ایم این برنامه را برای شناسایی زیستگاه‌هایی که امکان ورود گونه‌های گربه سان منقرض شده وجود دارد؛ اجرایی کنیم.

ظهرابی ادامه داد: چون باغ وحش فعالیت اقتصادی مهمی به حساب نمی‌آید داشتن اسپانسر برای باغ وحش‌ها موضوع خیلی پیچیده‌ای نیست.

ظهرابی همچنین در مورد ساخت دلفیناریوم در منطقه آزاد انزلی اینطور توضیح داد که درخواستی برای ایجاد دلفیناریوم در منطقه آزاد انزلی به سازمان محیط زیست ارسال نشده است و در شورای عالی مناطق آزاد این موضوع را مطرح کرده‌ایم که برای چنین پروژه‌هایی حتما مجوز سازمان محیط زیست را بگیرند.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در خصوص مساله قاچاق حیوانات نیز با اشاره به اینکه بعد از مواد مخدر قاچاق حیوانات پرسودترین قاچاق دنیا است، و همیشه این مشکل وجود داشته اما اصلاح برخی ساختارها در سازمان محیط زیست می‌تواند قاچاق گونه‌های حیات وحش را کاهش دهد.

ظهرابی به ذکر یک مثال پرداخت و گفت: افزایش جرایم حمل و نقل و شکار و همچنین افزایش خسارات حیات وحش در سازمان محیط زیست انجام شده و همچنین اخیرا موضوع قاچاق حیوانات و مدیریت فضای مجازی با فرمانده نیروی انتظامی مطرح و قرار شده تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه منعقد شود.

به گفت معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست به امضای تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه از سوی یگان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت: به طور کامل نمی‌تواینم قاچاق حیوانان را کنترل کنیم اما رصد فضای مجازی کمک کننده است. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: باغ وحش محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست فرمانده نیروی انتظامی فضای مجازی قاچاق محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، گفت: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: بر اساس توافقات قبلی با هیئت حاکمه افقانستان قرار شد موضوع حقابه تالاب‌ها از بحث قراردادهای قبلی کاملا تفکیک و جدا شود.

واکنش زاکانی به حواشی قرارداد واردات خودروهای برقی

وی با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، افزود: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود 60 میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده است.

رییس سازمان محیط زیست بیان داشت: اگر بتوانیم انحراف به سمت گوددره را مسدود کنیم وضعیت تالاب‌ها بهتر مناسب‌تر خواهد شد.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد