Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به اعلام آمادگی نخست وزیر استرالیا برای حضور کشورش در خلیج فارس و تنگه هرمز گفت: نخست وزیر استرالیا  به جای دخالت در کیلومترها دورتر از سرزمین خود،حقوق ابورجینی ها(بومیان استرالیا) که صاحبان اصلی سرزمین آنها هستند را بپردازد .

علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در مورد اعلام آمادگی نخست وزیر استرالیا برای حضور کشورش در خلیج فارس و تنگه هرمز گفت: نخست وزیر استرالیا  به جای دخالت در کیلومترها دورتر از سرزمین خود،حقوق ابورجینی ها(بومیان استرالیا) که صاحبان اصلی سرزمین آنها هستند را بپردازد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه استرالیا در منطقه خلیج فارس و در محاسبات این منطقه هیچ جایگاهی ندارد گفت: اظهارنظر نخست وزیر این کشور صرفا نوعی خود شیرینی در مقابل انگلیس و آمریکاست.

بروجردی در خصوص اعلام آمریکا در خصوص تشکیل ائتلافی نظامی از کشورهای مختلف برای حضور در خلیج فارس به منظور آن چه آنها آزادی کشتیرانی تجاری و امنیت دریانوردی نامید گفت: تردیدی نباید داشت که این ائتلاف شکست خورده است ایالات متحده در کل تحولات این منطقه از عراق، افغانستان، سوریه، لبنان و... شکست خورده است و با توجه به اینکه هزاران آمریکایی جان خود را در بحران های تحمیلی به منطقه از دست داده اند قاعدتا ایالات متحده به دنبال شریک جرم است تا به نوعی هم ضعف خود را جبران کند و هم شکست را بین یاران خود تقسیم کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: براین اساس ائتلاف آمریکایی انگلیسی در منطقه قطعا شکست خورده است و آمریکا توان دخالت در این منطقه را ندارد و تحولات گذشته هم این را نشان داده و این شانس آزمایش شده ایالات متحده است که نیازی به تکرار ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ائتلاف آمریکایی استرالیا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»

وزیر دفاع کره جنوبی امروز چهارشنبه گفت این کشور گفت‌وگوهایی را درباره پیوستن به معاهده سه‌جانبه «آکوس»، پیمانی میان آمریکا، انگلیس و استرالیا انجام داده است.

به گزارش ایسنا، پیمان سه‌جانبه «آکوس» در سال ۲۰۲۱ جهت تسهیل انتقال فناوری نظامی میان ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا و مبارزه با قدرت فزاینده چین ایجاد و در عین حال ارتش آمریکا متعهد شد تا به کانبرا برای دستیابی به زیردریایی‌های هسته‌ای کمک کند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، مرحله اول پیمان «آکوس» جهت ارائه فناوری زیردریایی هسته‌ای به استرالیا بوده است و مرحله دوم آن اشتراک‌گذاری سایر فناوری‌های نظامی می‌باشد.

«شین وون-سیک» وزیر دفاع کره جنوبی پس از نشستی میان وزرای خارجه و دفاع استرالیا و کره جنوبی طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ملبورن گفت: «کره جنوبی می‌تواند با قابلیت‌های دفاعی، علمی و فناوری خود به مرحله دوم آکوس کمک کند.»

وی افزود: «طی جلسه‌ای که داشتیم، پیرامون احتمال شراکت در مرحله دوم آکوس گفت‌وگو و رایزنی شد. ما از فعالیت‌های مرحله دوم آکوس حمایت و از نظر دیگران نسبت به در نظر گرفتن عضویت کره جنوبی به عنوان شریکی در مرحله دوم این پیمان استقبال می‌کنیم.»

طبق گزارش اخیر نشریه پالتیکو، مشارکت امنیتی «آکوس» ممکن است تا پایان سال میلادی گسترش یابد و کانادا و ژاپن را هم شامل شود. عضویت هند، نیوزیلند و کره‌جنوبی هم به‌عنوان اعضای بالقوه مطرح شده است.

«ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا هم به نوبه خود عنوان کرد: «کره جنوبی کشوری با فناوری بسیار چشمگیر است که در آن ارزش‌های مشترکی داریم. همزمان با اینکه مرحله دوم آکوس توسعه می‌یابد، فرصت‌هایی در آینده وجود خواهد داشت و ما شاهد اجرای آن در رابطه با ژاپن نیز هستیم.»

«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن در اوایل ماه آوریل و دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بیانیه مشترکی را منتشر کرد که در آن هر دو تاکید کردند که شراکت دفاعی آکوس همکاری با ژاپن را در حوزه فناوری‌های پیشرفته از جمله محاسبات کوانتومی، زیردریایی، مافوق صوت، هوش مصنوعی و فناوری سایبری در نظر دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • (تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم