Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بیش از 194 هزار از جمعیت 10 تا 49 سال در استان بیسوادند.

علی اکبر صمیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه براساس آخرین سرشماری بین گروه سنی 10تا 49 ساله 194 هزار و 636 نفر در استان بی سواد هستند تصریح کرد: شهرستان های اشنویه و چالدران بیشترین نرخ بیسوادی را در استان به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: نرخ با سوادی استان در بین گروه سنی 10 تا 49 سال  90.7 است در حالی که میانگین کشوری باسوادی در بین این گروه سنی 97.7 است که با برنامه ریزی های انجام شده امید است در سال های آینده این فاصله کمتر شود.

صمیمی اظهار کرد: در حال حاضر و طبق آمار 48 درصد ازجمعیت سواد آموز استان را جمعیت روستایی تشکیل می دهند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در بین سواد اموزان استان هیچ اتباع خارجی تحصیل نمی کند خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی گذشته 36 هزار سواد آموز در برنامه های نهضت سواد اموزی استان شرکت کردند.

صمیمی با تاکید بر اینکه مهمترین طرح سازمان سواد آموزی، طرح  آموزش اولیای بیسواد دانش آموزان است یادآورشد:از سال 93که این طرح اجرایی شده تا کنون 22 هزارنفر از اولیای بی سواد وکم سواد زیر 49 سال در استان تحت پوشش آموزش های سازمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 3هزار و500 آموزش دهنده سواد آموز در استان وجود دارد که نسبت به جمعیت بی سواد استان کمبود نیروی وجود ندارد.

معاون سواد آوزی اداره کل آموزش وپرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: عدم انسداد مبادی بیسوادی ،مشکلات اقتصادی و فرهنگی از جمله عوامل و علل اصلی عدم ریشه کنی بیسوادی بعد از گذشت جهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی در استان است.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آذربایجان غربی آموزش و پرورش پیروزی انقلاب اسلامی دانش آموزان مشکلات اقتصادی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد احمدی در تشریح این خبر اظهار کرد: مرزداران با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیرهای عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی عملیات دقیق و منسجم موفق شدند تعداد ۴ هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو، و چندین قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.

وی افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، که در این عملیات ۳ نفر متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف و با تشکیل پرونده قضائی تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

کد خبر 6089856

دیگر خبرها

  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی