Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا؛ اقدامات انجام شده در جهت مهار حادثه آتش سوزی هتل آسمان و تکرار نشدن پلاسکویی دیگر حاصل تلاش تیم با دانش و کارآزموده‌ای بود که از ساعات اولیه آتش‌سوزی در کنار نیروهای خدوم و پرتلاش آتش‌نشانی شیراز و سایر دستگاه‌های اجرایی در محل حادثه حاضر بودند.

بعد از جمع‌بندی نهایی، برخی از اعضای کمیته در عصر روز شنبه مورخ 19/05/98  در صحن هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس حضور یافته و گزارش خود را قرائت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو منتخب سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان دبیر کمیته مذکور ،گزارش مبسوطی از اقدامات و بررسی های کمیته را از ساعات اولیه حادثه تا نتیجه گیری و جمع بندی ارائه کرد.

امیر تابع بردبار گفت : حسب دستور مقام قضائی با حضور در محل حادثه در معیت اعضای کمیته تخصصی، مشاوره های فنی و کارشناسی ارائه شد.

عضو منتخب سازمان نظام مهندسی ساختمان  افزود: تجربه گران بهای ساختمان پلاسکو باعث شد تصمیمات دقیق ، مؤثر و به موقعی گرفته شود تا دمای بالای حاصل از آتش ، باعث خرابی غیر قابل کنترل و در نتیجه ریزش احتمالی ساختمان هتل و از بین رفتن جان عده ای از شهروندان عزیزمان نشود.

وی ادامه داد : بررسی اولیه نقشه ها نشان داد که ساختمان در حال ساخت هتل آسمان، ترکیبی از فولاد و بتن است و با توجه به تجربه ساختمان پلاسکو ، برای جلوگیری از خرابی پیش رونده ، خنک سازی ستون ها از ابتدا به عنوان یک اقدام حیاتی در دستور کار قرار گرفت.

به گفته بردبار در حال حاضر ضروری است عملیات ایمن سازی و پایدارسازی موقت بر روی سازه ساختمان هتل انجام شود تا مشاور بتواند به پروژه ورود کرده و نظر خود را در خصوص میزان خسارات وارده ، میزان ایستایی و مقاومت ساختمان در برابر بارهای  ثقلی و جانبی حاصل از وزن طبقات و میزان پایداری آن در برابر سایر مخاطرات احتمالی نظیر زلزله را ارزیابی کند.

 

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار

در دومین جلسه کمیته اقدام مشترک ستاد تنظیم بازار استان اعضا بر لزوم کیفی سازی نظارت‌ها بر واحد‌های خرده فروشی و تشدید بازرسی‌ها بر واحد‌های تولیدی تاکید کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در حاشیه این جلسه گفت: در این جلسه نمایندگان سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف گزارش‌های عملکرد بازرسی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های خود را ارائه کردند.

نوراللهی افزود: بر اساس قانون انتزاع نظارت و بازرسی برواحد‌های خرده فروشی از سازمان جهاد کشاورزی به سازمان صمت انتقال یافت و امید است کیفی سازی بازرسی‌ها وتشدید نظارت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دبیر این جلسه نیز گفت: در حوزه تشکیل پرونده‌های بازرسی مهم ملی جایگاه خوبی در کشور نداریم و امید است با همکاری دستگاه‌های نظارتی بتوانیم علاوه بر نظارت بر واحد‌های خرده فروشی، بازرسی‌های ویژه از واحد‌های تولید و بنکداری‌های عرضه کننده کالا‌های اساسی مردم که نقش بازدارنده در بروز تخلفات دارد، داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی