Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تست های ماهواره ناهید ۱ به اتمام رسیده است و در رابطه با زمان پرتاب نیز طبیعتا بایستی وزارت دفاع برنامه ریزی و زمان را اعلام کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در سفر خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران در خصوص مراحل آماده سازی ماهواره ناهید۱ گفت: ماهواره ناهید ۱ یک ماهواره مخابراتی است و در مدار ۲۵۰ کیلومتری زمین قرار می گیرد و طول ماندگاری آن در فضا حدود ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ ماه می تواند باشد.

آذری جهرمی افزود: علاوه بر ماموریت مخابراتی ای که این ماهواره دارد، یکی از توامندی ها و تکنولوژی های توسعه داده شده توسط مهندسین ایرانی را بناست در فضا امتحان کند و آن هم استفاده از سلول های خورشیدی متحرک در آن است و بایستی بتواند در عملیات خودش و در طول مدت استقرارش سلول های خورشیدی ای که بر روی ماهواره نصب است را در مدار باز و بسته کند و تحرک مکانیکی داشته باشد که این اتفاق حائز اهمیت است و یک تکنولوژی و دستاورد محسوب می شود.

وی ضمن بیان اینکه این ماهواره دارای دوربینی است که می تواند تصویر برداری کند عنوان کرد: البته باید گفت که هدف اصلی این ماهواره تصویر برداری نیست. این ماهواره می تواند ارتباطات مخابراتی را دایر کند و از این بعد حائز اهمیت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: تست های ماهواره ناهید ۱ به اتمام رسیده است و در رابطه با زمان پرتاب نیز طبیعتا بایستی وزارت دفاع برنامه ریزی و زمان را اعلام کند.

آذری جهرمی اضافه کرد: ماهواره آماده تحویل است و طی چند روز آینده تحویل داده می شود تا کارهای هماهنگ سازی آن با پرتاب گر توسط همکاران در وزارت دفاع انجام شود.

وی در خصوص طرح نو آفرین نیز گفت: تا به حال بیش از ۱۳۰۰ مجموعه و شرکت نوپا، گروه های نو پا، شرکت های رشد یافته و سرمایه گذار و علاقه مندان به حوزه کار آفرینی در طرح نو آفرین شرکت کرده اند.

آذری جهرمی ادامه داد: در مدت سه هفته ای که از راه اندازی این طرح می گذرد سه مرحله اعلام مشوق برای این ها انجام شده است و به خوبی در حال پیش روی است.

وی خاطر نشان کرد: بحث برنامه های اشتغال درآن را نیز طی هفته های آینده به صورت عملیاتی اعلام می کنیم که چگونه موضوع اشتغال می تواند روی آن شکل بگیرد. در حال حاضر فرآیند هماهنگی شرکت ها و نهادها انجام می شود که پیشرفت قابل توجهی داشته است و فکر می کنیم که بتوانیم هدف ۶۸ هزار شغل را تا پایان سال محقق کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم

حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار کرد: بعد از مسابقات داخل سالن آسیا، مسائلی بود که باید حل می‌شدند. سعی کردیم بیشتر انرژی خود را برای آمادگی نفراتی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، بگذاریم. در این باره کمک‌های وزارت ورزش را نیز داشتیم.  

او  ادامه داد: هفته آینده جلسه‌ای در کمیته ملی المپیک خواهیم داشت و موارد و خواسته‌ها را آنجا مطرح می‌کنیم تا آنها نیز به فدراسیون کمک کنند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره اینکه آیا فدراسیون با بدهی مواجه است یا نه، گفت: فدراسیونی که بدهکار نباشد، فدراسیون نیست. به هر حال یک رویداد بزرگ برگزار شد و همه برای آن زحمت کشیدند. اینگونه رویداد‌ها هزینه‌هایی را هم برای فدراسیون دارد، اما گفته‌ام که هر کمبود و مشکلی باشد، برعهده می‌گیرم.

مطیعی درباره رویکرد فدراسیون دوومیدانی به انتخابات گفت: کسانی که از من شناخت دارند و سابقه من را می‌دانند، به این موضوع آگاه هستند که هیچ رویکردی ندارم و از طرف معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و هیچ‌کس صحبتی در این باره نشده. در ابلاغ من هم موضوع بی‌طرفی آمده است. وزارت ورزش دخالت و نظر خاصی در انتخابات ندارد و مجمع به این جایگاه رسیده است که فرد اصلح را انتخاب کند و فدراسیون را با کمترین تنش و معضل تحویل رئیس جدید بدهد.

او ادامه داد: ما در سال المپیک هستیم و ابر و باد و مه و خورشید و فلک باید در کار باشند تا ورزشکاران ما به این رویداد برسند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره انتقادات حسین رسولی و چند ورزشکار دیگر از وضعیت حاکم بر دوومیدانی تصریح کرد: ما رشته‌ها و ماده‌های زیادی داریم. بر همین اساس فیروزی را به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی منصوب کردیم تا این مسائل و مشکلات را رصد کرده و حل کند و با من در تماس باشد تا مشکلات حل و فصل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی

دیگر خبرها

  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • کنایه آذری جهرمی به صداوسیما: «بنیاد آقاخان» عکس‌العملی شبیه «ساترا» نداشت
  • جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان