Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در بازدید از منطقه سه عملیات انتقال گاز گفت: مناطق انتقال گاز ایران باید متناسب با ظرفیت و توان خود، به قطب‌های تخصصی بدل شوند.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی، مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره شرکت انتقال گاز با حضور در ستاد منطقه سه عملیات انتقال گاز، ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای خودکفایی منطقه (ماشین‌آلات تخصصی در حوزه نشت‌یابی و ماشین جوش سیار) با شرکت در نشستی با حضور مدیر و اعضای هیئت رئیسه منطقه، گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات بی‌شائبه کارکنان این منطقه پیش از فرا رسیدن فصل سرد سال است، گفت: با توجه به اقدام‌های ارزشمند همکاران در منطقه سه، به‌ویژه حل مشکلات موجود با وجود محدودیت‌ها، می‌توان نتیجه گرفت کارکنان انتقال گاز تعلق‌خاطر بالایی به به این شرکت دارند.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز افزود: در این صورت و با توجه به انتقال 70 درصد از انرژی کشور، موضوع لزوم توجه علمی، نگهداشت و انگیزه دادن سرمایه اصلی سازمان یعنی منابع انسانی، پررنگ‌تر و بااهمیت‌تر می‌شود.
توکلی در ادامه با بیان اینکه در بسیاری از بخش‌ها رشد قابل توجهی داشتیم، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا مجموعه انتقال گاز به شرکتی توسعه یافته در همه ابعاد برسد و لازم است در چند سال آینده به فکر افزایش کیفیت، یکسان‌سازی و استانداردسازی باشیم و همسو با این هدف بحث مدیریت دانش، باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ضمن اعلام این موضوع که ستاد و مناطق عملیاتی پیکره‌ای واحد هستند، یادآور شد: مناطق انتقال گاز را باید متناسب با ظرفیت و توان، به قطب‌های تخصصی تبدیل کنیم و درباره اینکه منطقه‌ای باید در همه زمینه‌ها 100 درصد باشد، الزامی وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز تصریح کرد: قطب‌های تخصصی در مناطق مختلف سبب می‌شوند شرکت انتقال گاز از توان فنی، عملیاتی و مدیریتی کل مجموعه بهره‌برداری و سرانجام مسیر خود را در قالب بهبود کمیت به کیفیت به خوبی طی کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به مصرف برق ۳۲ هزار مگاواتی سامانه های‌سرمایشی در دوره گرم سال، آن را معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیونی عنوان کرد و گفت: ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در مناطق عادی و معتدل طی مذاکره با صداوسیما حاصل شده و ۸۰ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در گردهمایی مدیران دفاتر حقوقی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو به ناترازی صنعت برق در ۳ بخش مالی، سوخت و تولید و مصرف برق اشاره کرد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم عملکرد بخشهای تولید، انتقال و توزیع برق را تحت تاثیر قرار داده است.

وی رشد شتابان مصرف (۵.۷ درصد در سال گذشته) را از دیگر چالش‌های صنعت برق عنوان کرد که با توجه به رشد یک تا ۲ درصدی مصرف در کشورهای توسعه یافته، نیازمند تدبیر است.

به گفته وی، بخشی از رشد مصرف برق نامتعارف است که به پدیده‌های نوظهوری مانند ماینرهای غیرمجاز یا استفاده از کولرهای گازی در مناطق عادی اختصاص دارد.

مدیرعامل توانیر در ادامه از کاهش فعالیت تولیدکنندگان مجاز رمز ارز از حدود ۳۵۰ مگاوات به کمتر از ۵۰ مگاوات خبر داد که به دلیل‌عدم بازدارندگی، راهکارهای قبلی مربوط به استخراج غیرمجاز است. وی در همین زمینه گفت: تاکنون ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده است.

رجبی مشهدی ۳۲ هزار مگاوات مصرف برق سامانه های‌سرمایشی در کشور را معادل کل مصرف برق کشور مصر با ۱۲۰ میلیون نفر جمعیت ذکر کرد که نشان می‌دهد در کشور ما مقررات و مناسبات خوبی برای بهره‌وری انرژی و مهار هدر رفت برق در این حوزه حاکم نیست.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در مناطق عادی و معتدل که طی مذاکره با صداوسیما حاصل شده و۸۰ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود، تاکید کرد: توان صنعت برق در این عرصه به ابزارهای فنی و اجرایی محدود می‌شود و بدون بهره‌گیری از ظرفیت حوزه حقوقی، امکان جلوگیری از مصارف بی‌رویه یا اجرای طرح‌هایی مانند توسعه خطوط برق وجود ندارد، بنابراین درخواست دارم واحدهای حقوقی صنعت برق وارد میدان شوند و کارشناسان این حوزه در تمامی موضوعات مبتلا به صنعت برق ورود کنند.

رجبی مشهدی مستندسازی اقدامات را از ملزومات کار در بخش حقوقی عنوان کرد که باید طی زمان‌بندی مشخص، مستندسازی اراضی و اسناد صنعت برق به انجام برسد.

بازنگری در قراردادها با توجه به نقش برجسته بخش خصوصی در فعالیت‌های صنعت برق، تعامل با مراکز قضایی و انتظامی و تبادل تجارب دفترهای حقوقی با یکدیگر از دیگر نکات مورد تاکید مدیرعامل توانیر در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • سد مخزنی دویرج سرریز شد
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟