Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کاخ کرملین وجود هرگونه بحران سیاسی ناشی از اعتراض‌های اخیر در روسیه را تکذیب کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) روز سه‌شنبه اعلام کرد که اعتراضات هفته‌های اخیر در مسکو «بحران سیاسی» در روسیه ایجاد نکرده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «ما با بسیاری از افراد که ناآرامی‌ها را یک بحران سیاسی می‌خوانند، موافق نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراضات در بسیاری از کشور‌های جهان رخ می‌دهد. آن‌ها ناشی از موارد خاص هستند.»

بر اساس این گزارش، به دنبال برخی اعتراض‌ها به ممانعت از حضور تعدادی از نامزد‌های اپوزیسیون در انتخابات شورای شهر مسکو، منابع رسانه‌ای روز شنبه از تظاهرات غیرقانونی و بدون مجوز در مسکو و بازداشت صد‌ها نفر خبر دادند.

به گزارش شبکه خبری «راشا تودی»، تظاهرات روز شنبه در حمایت از نامزد‌های مخالف دولت روسیه که از حضور در انتخابات شورای شهر مسکو منع شدند، به بازداشت تعدادی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات منجر شد. (جزئیات بیشتر)

به گزارش رویترز، پسکوف در خاتمه گفت که اقدامات پلیس در مقابله با ناآرامی‌های اخیر قابل توجیه بوده، اما مواردی از اقدامات افراطی پلیس در دست بررسی قرار گرفت.

مسکو در روز‌های گذشته نیز بابت نمایش فیلم‌های مرتبط با برگزاری تجمعات غیر قانونی در روسیه در صفحات یوتیوب، به شرکت آمریکایی «گوگل» هشدار داد.

«روسکام نادزور» نهاد نظارت بر امور ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه یکشنبه از شرکت گوگل خواست پخش تبلیغات مرتبط با تجمعات گسترده غیرقانونی در روسیه را از کانال‌های یوتیوب قطع کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سخنگوی کاخ کرملین اعتراض های روسیه بحران سیاسی روسیه اپوزیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۴۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه در مراسم تحلیف «پوتین» گذشت+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، با اکثریت آراء پیروز شد، امروز سه‌شنبه با ادای سوگند در مراسم تحلیف در کاخ کرملین، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد.

تاریخچه آیین برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری که امروز در کرملین برگزار شد، به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد. این سنت در سال ۲۰۲۴ نیز با حضور شماری از مقامات برجسته روسیه، قضات و اعضای پارلمان این کشور ادامه یافت. براساس اعلام دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به این مراسم دعوت شده بودند.

پوتین که در انتخابات ماه مارس با کسب ۸۷.۲۸ درصد آراء، قاطعانه به پیروزی رسید، ساعاتی پیش با ادای سوگند، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری‌اش را شروع کرد.

کد خبر 6099597

دیگر خبرها

  • توقیف ۱۳ میلیون دلار دارایی دو بانک غربی در روسیه
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • آنچه در مراسم تحلیف «پوتین» گذشت+ فیلم
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!