Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@08:54:58 GMT

رومانوف‎های مادر به خرانق یزد رسیدند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۴۲۷۳

رومانوف‎های مادر به خرانق یزد رسیدند

بخشدار خرانق از توابع شهرستان اردکان از انتقال 110 رأس گوسفند نژاد رومانوف به این بخش خبر داد و اعلام کرد: با تشکیل این گله و ایجاد مجتمع رومانف عملاً بخش خرانق در مسیر تبدیل شدن به قطب تولید این دام پربازده در کشور قرار خواهد گرفت.

«جاوید عیدانی اصل» در گفت ‎ وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه یزد با اشاره به مجتمع در حال ساخت پرورش رومانوف با ظرفیت ۲۲ هزار رأس گوسفند از این نژاد، افزود: این مجتمع شامل بیش از ۱۱۰ واحد پرورش دام است که به طور تخصصی در زمینه تکثیر و تولید این نژاد برای کشور فعالیت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که یک ایستگاه تحقیقاتی و گله مادری مراحل ساخت خود را در این بخش طی می‌کند، خاطرنشان کرد: مجموعه زنجیره تولید رومانف خرانق با سرمایه ‎ گذاری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان و با اشتغال ۲۵۰ نفر ظرف مدت سه سال آینده به تدریج مورد بهره ‎ برداری فرار خواهد گرفت.

بخشدار بزرگترین بخش کشور با بیان این که این ایستگاه به زودی با انتقال این تعداد گوسفند رومانف کار خود را آغاز می‌کند، اظهار کرد: کار این ایستگاه تأمین گله مادری دام برای مجتمع رومانف خرانق خواهد بود.

وی ادامه داد: رومانف از دام‌های پربازده شناخته شده در دنیاست که رکورد دار چند قلو زایی حتی تا ٩ قلو را در بین انواع دام به خود اختصاص داده است.

عیدانی با بیان این که با استفاده از دام‌های پربازده و دامداری صنعتی در آینده نزدیک، کشور به راحتی قادر خواهد بود در تولید گوشت قرمز به خودکفایی برسد، افزود: با ایجاد زنجیره تولید گوسفند رومانف در خرانق، این بخش به یکی از قطب‌های تولید دام پر بازده تبدیل خواهد شد.

گفتنی است، خاستگاه اصلی نژاد رومانف روسیه است و نخستین بار در سال ۱۹۶۳ به وسیله مرکز تحیقات INRA و به منظور اهداف پژوهشی به فرانسه وارد شد و به دنبال طرح ‎ ‌های اصلاح نژادی به وسیله متخصصان فرانسوی چند قلوزایی این نژاد بالاترین نرخ را در میان تمام نژادهای گوسفند دنیا از آنِ خود کرد.

رومانف یک نژاد خالص بوده و از تلاقی نژادها بوجود نیامده است. این نژاد زودرس بوده و بره‌های آن در سن چهار ماهگی نیز خصوصیات بلوغ از خود نشان می‌دهند.

باروری بسیار خوب، فصل تولید مثل بسیار طولانی، خصایص مادری منحصربه فرد(خواه در نژاد خالص و خواه در آمیخته‌های رومانوف)، توان بالای حمایتی مادر از بره‌های تازه متولد شده و نیروی جسمی بسیار بالای بره‌های تازه متولد شده از ویژگی‌های بسیار بارز نژاد رومانوف است.



انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف روسیه سرمایه گذاری گوشت قرمز یزد فرانسوی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، شهید اسد پور در ۲۳ خرداد ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه و در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.
پیکر شهید اسد پور که بعد ار تفحص به عنوان شهید گمنام اعلام شده بود که با آزمایش‌های دی ان‌ای شناسایی و امروز به زادگاه منتقل شد.
امروز مادر شهید اسد پور بعد از ۳۷ سال دوری فرزند خود را در آغوش کشید.
پیکر شهید سید علاءالدین اسد پور قرار است روز شنبه همزمان با شهادت امام جعفر صادق در شهرستان زرقان تشیع و سپس در زادگاهش روستای آقا جلو این شهرستان به خاک سپرده شود.

دیگر خبرها

  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز
  • زندگینامه رابعه بلخی مادر شعر فارسی
  • بر طرف شدن مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای در مشهد
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند!
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • واکنش مادر ترانه علیدوستی به حواشی یک عکس با دخترش | تصویر
  • عکس| وحید شمسایی در آغوش مادر
  • اعتراف مادر دیانا به قتل فجیع فرزندش
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد